Takové nářky sice dobře znám a shovívavě se nad nimi usmívám, ale pojďme (jako obvykle) celou věc trochu analyzovat a pak zase syntetizovat.Té drtivé většině uživatelů tedy podle vás vůbec nevadí ukradené osobní údaje, ukradený přístup k bankovnictví nebo počítače ovládnuté botnetem, protože … oni přece nechtějí NIC řešit? Jinými slovy, čert vem peníze na kontech, čert vem bezpečnost, čert vem soukromí, hlavně NIC neřešit. Odklikat varování, spustit si neznámý exáč z webu — to přece každý tolik chce…Tomuhle↑ opravdu věříte, nebo to říkáte „jen tak“, aby řeč nestála? Jiná otázka: Opravdu by (údajná) drtivá většina uživatelů tolik lpěla na nevědomosti (a na její zdánlivé přijatelnosti), kdyby měla aspoň kousek jakéhosi povědomí o technologiích, elektronické komunikaci a bezpečnosti? Inu, podle mě NE. A kde jinde má většina uživatelů ten kousek povědomí načerpat než třeba z vyjádření někoho, kdo příslušné povědomí má?Prý „minoritní bublina“… Chci doufat a věřit, že tomu tak buď není, nebo nebude příliš dlouho: systém vzdělávání sice má co dohánět, ale nemyslím si, že by si dnes téměř každý uživatel přál být technickým analfabetem.Zbytek vašeho příspěvku bych mohl parafrázoval takto: Průměrný řidič chce jen dojet z místa A do místa B. Nerozlišuje čáry na silnici. Nerozlišuje barvy na semaforu. NECHCE vědět, co znamená červená nebo zelená. (Třeba je barvoslepý a beztak je nerozezná.) Nerozlišuje dopravní značky, které mají tvar trojúhelníku, osmiúhelníku a čtverce, protože všechny ty N-úhelníky mu připadají stejné; žlutá, bílá nebo červená, na tom snad až tolik nesejde. Hlavní silnici, STOP nebo „dej přednost v jízdě“ běžný řidič zkrátka NEŘEŠÍ.Je to opravdu takhle↑? Doufám, že ne. Doufám, že většinový řidič výše uvedené značky a různá pravidla chápe a rozlišuje. Podobně doufám, že… i když je povědomí současné veřejnosti o informačních technologiích v mnoha směrech chabé a školství je v tomto ohledu zoufale pozadu, MÁ smysl o těchto problémech hovořit a upozorňovat na ně. (Nebo spíš „protože“ než „i když“.)Nepohrdejte prosím ostatními lidmi. Když tvrdíte, že něco nerozlišují / nechápou / neřeší, otevřeně jimi pohrdáte. To nikomu a ničemu nepomůže. Nepodceňujte jejich intelekt. Trpělivě upozorňujte, vysvětlujte, raďte. Ukázat celý příspěvek