» Poradna » Hardware

Je pískání cívek důvod k reklamaci?

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.102

Mám MSI GTX 960 GAMING 2G, které pískají cívky. (Hlavně když mám několik stovek FPS)Vím, že to dělají snad všechny nejnovější grafiky od Nvidie, ale je to důvod k reklamaci? Že bych teoreticky grafiku reklamoval a požádal o vrácení peněz a jelikož MSI grafiky vyměňuje tak by prodejce neměl důvod proč by peníze nevrátit?

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.102

Písání cívek se řeší jejich zalitím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 45.0.2454.93

Bezbarvy lak? Kdysi se to delalo bezne (a levne CRT monitory to potrebovaly).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 45.0.2454.93

Obavam se, ze na piskajici civky se zaruka nevztahuje = nema to vliv na funkcnost vyrobku.Proc mit stovky fps? Nebylo by lepsi to omezit na frekvenci monitoru? Piskat to bude mene nebo vubec a grafika se nebude tolik zahrivat = nizsi otacky vetraku = nizsi hlucnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.102

Tak to je škoda. Pískaní mi vůbec nevadí a ani ho neslyším jelikož mám sluchátka. A stovky FPS nepotřebuji, stejně mi monitor který mám nezobrazí víc jak 60 FPS. Šlo mi o to, že kdybych kvůli téhle blbosti dal kartu na reklamaci tak jestli mi vrátí peníze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Zbožňuju tyhle vychcánky....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Mozilla 38.9

Je smutné, že takoví lidé jako ty vůbec existují

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 50.0.2661.102

Mám tu istú GK a nič nepíska ! GK karta nemá čo pískať ak je všetko OK ! Konečne ani výrobca nikde nepíše , že malé popiskovanie karty nie je závada. Len v nastavení treba snížiť zaťaženie niektorej položky , stačí poskúšať. KOnečne MSI je podľa mňa svetový líder v GK a takéto niečo by ho ani vo sne nenapadlo skúsašať na zákazníkovy. PS. O reklamácii nerozhoduje predajca ,alebo servis , ale výrobca , alebo jeho Europske servisné stredisko kam sa majú GK odosielať na testovanie . Ale tu je zase nadpráca niekoho, asi si necháva peniaze čo mu nepatria .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Možná máš jen blbé uši... Určité pískání zdrojů a grafik je naopak úplně běžné a není to žádná závada. Jelikož to nijak neomezuje použitelnost výrobku a výrobce nikde negarantuje absolutní ticho, tak na tom nemáš co reklamovat. A mimochodem, o způsobu řešení reklamací dle zákona (alespoň v ČR) rozhoduje prodejce a nikdo jiný. Ten si může vyžádat stanovisko výrobce nebo servisu, ale nemusí. On výrobek prodal koncovému spotřebiteli a pouze on garantuje funkčnost a případné řešení reklamace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 49.0.2623.112

Uši mám dobré , ale s pískaním cievok som sa nestretol . Je pravda , že ako muzikant by som neuživil.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Já to taky běžně neslyším, ale pokud to pískání budu hledat, tak ho najdu Ono samozřejmě těžko říct, z popisu se nedá poznat, jak moc je to hlasité a jestli to už opravdu může rušit nebo je to jen běžná funkční záležitost. Takže je to čistě akademická debata, coby kdyby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Edge 13.10586

Není pravdou, že by se záruka na příslušenství nevztahovala. Zejména pokud se vada cívek projevila v prvních 6 měsících od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při koupi. Z toho důvodu bych rozhodně doporučil reklamovat, zejména pokud vada brání v běžném užívání věci (např. způsobuje bolesti hlavy, atd.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Ne, nemi to žádný vliv na funkčnost a výrobce nikde negarantuje, že karta bude zcela tichá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.102

Takže když vám přijde grafika s poškrábaným krytem, je to v pořádku? Protože na funkčnost to vliv nemá ;) Přesto si nedovedu představit, který člověk by nad tím mávl rukou.Pískání je vada stejně jako cokoliv jiného. Zda to má či nemá vliv na funkci rozhoduje jen o tom, zda jde o vadu závažnou či ne. A nedovedu si představit který prodejce by se pokusil tvrdit, že pískání je naprosto v pořádku. To by byla legislativní sebevražda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Poškrábaný kryt je zjevné poškození. Pískání cívek je vlastností všech pulsních měničů napětí. Ano, pískají naprosto všechny a je to dáno principem fungování. Akorát některé jsou akusticky utlumeny lépe, než jiné, takže to u nich není skoro slyšet. Ale na funkčnost to žádný vliv nemá, není to znakem závady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 38.0

Já bych to neviděl tak kategoricky. Pokud si např. kupuji kartu s pasivním chlazením, je očekávání, že karta nebude slyšet, logická. Stejně tak, pokud se výrobce chlubí, jak tiché je na kartě chlazení a pískání ho značně přehluší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Pokud výrobce negarantuje 0dB, tak na tom těžko něco nareklamuješ Samozřejmě pokud to bude pískat tak, že to přehluší zbytek PC, tak je něco blbě. Ale jinak je to vlastnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.102

Je to čistě věc shopu z kterého je to koupené, je to na jejich zvážení. Vím o jednom případu, kdy nabídli výměnu za stejnou grafiku jiného výrobce, ale čistě vrácení peněz, to si nemyslím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.102

Ve skutečnosti zákon dává právo volby způsobu řešení reklamace do rukou zákazníka, nikoliv eshopu. Eshop může navrhnout ale zákazník si vybírá.Na zvážení eshopu (respektive reklamačního střediska) je pouze to, zda jde o podstatné či nepodstatné porušení smlouvy (zjednodušeně řečeno zda jde o podstatnou či nepodstatnou závadu). V případě že jde o nepodstatné, nemá zákazník právo žádat peníze zpět.Překvapuje mě kolik lidí tu popisuje věci jako fakta, která jsou naprosto v rozporu s NOZ. Přitom výklad je jasný a jednoznačný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 51.0.2704.63

Jestli je pískání cívek na kartě podstatné nebo nepodstatné závisí hlavně na hlasitosti pískání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.102

Přesto o tom rozhoduje servis, nikoliv zákazník. Vtipné, nicméně to je realita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 34.0

Buď jsi tak hloupý nebo o tom nic nevíš..... O reklamaci vždy rozhoduje prodejce (třeby na základě protokolu/opravného listu ze servisu. Servis ti NIC neprodal tak nerozhoduje! Pokud o tom víš to co víš, tak raději nekomentuj. protože jestli to tvrdíš stále, tak LŽEŠ !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 51.0.2704.79

Správně píšete že obchod rozhoduje na základě protokolu. Příliš jsem to zjednodušil. Obchody jako Alza, Kasa atd vůbec diagnostiku zařízení nedělají (kromě sestav které jsou jejich vlastním produktem) a vše rovnou posílají dál a proto se mohou spoléhat pouze na vyjádření servisu.Na druhou stranu však můžete jít přímo do servisu (zákon to umožňuje a i obchody to doporučují kvůli rychlosti) a servis pak samozřejmě rozhoduje a komunikuje přímo s vámi. Ve výsledku tedy v naprosté většině případů je výsledné rozhodnutí dáno vyjádřením servisu. Je legrační jak naprosto pomíjíte zákon i praxi a pak mě obviňujete z lhaní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 50.0.2661.102

Jenže papír snese všechno, ale realita je jiná.. to je úplně to samé, jako když dostaneš paragon (zjednodušený daňový doklad) přes 10 000 s DHP, děje se to běžně, každej na to kálí, ale více méně to nemůže jít... Jdeš koupit televizi, ledničku a pod. přes 10k a v hlavičce dokladu je napsáno "drobný prodej" a pod. kravina...Shopy si to řeší dle svého a pokud s tím máš problém, můžeš jít do sporu a pod. ale málo komu to za to stojí... Já v tomhle neznám přesně obč. zákoník, ale zase vím, jak to reálně dopadá... Občas je problém vyreklamovat věc co je evidentně vadná, ne tak něco sporného :)Tím neříkám, že to je v pořádku, ale prodavač který to řeší je jen cvičená opice a papouškuje směrnici firmy... hawgh... (viz alfa/ts bohemia třeba...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.102

Papir snese vse dokud na to nikdo neupozorni. Jakmile byste na to upozornil, zacnou se dit divy ;)Dulezite je vedet co zakon umoznuje a co ne. Vetsina shopu do sporu nejde protoze oni dobre vi co muzou, ale snazi se co muzou ohnout veci na svoji stranu. Pokud prokazete, ze veci rozumite a argumentujete spravne, vzdaji to sami.Samozrejme ze prodavac za to vetsinou nemuze - jak sam rikate, dela jen to co dostal za ukol. Ale prodavac sam obvykle pozna, zda na to ma ci ne, pripadne zavola vedouciho a tak.Zrovna s reklamacema je dneska dobra doba pro zakazniky, zvlast proto ze dtest provozuje zdarma pravni poradnu a obchodnici si jsou dobre vedomi kolik by je to stalo a radsi vychazi vstric, casto i dal nez je nuti zakon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Máš to celé blbě... O způsobu řešení reklamace rozhoduje prodejce v rámci zákonných možností a jen v některých případech má zákazník právo volby z více možností. Ovšem neexistuje žádné právo na vrácení peněz při jedné reklamaci. To si pleteš s právem volby oprava/výměna výrobku při závadě během prvních 6 měsíců. Při první závadě můžeš žádat peníze zpět jen tehdy, když prodejce není schopen zajistit opravu/výměnu výrobku nebo to nestihne do 30 dní. Takže bavit se v tomto případě o vrácení peněz je irelevantní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 49.0.2623.112

Na zaklade ktereho zakona prosim stavite prvni cast sveho textu (tedy ze o reseni reklamace rozhoduje prodejce)? Mame rok 2016 takze vsechny reklamace se dnes resi podle NOZ. V tom pripade se zpusobu reseni reklamace tyka:http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89ahttp://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89Proc pisete neco, co naprosto odporuje temto paragrafum? Jste placeny nejakym eshopem nebo jste jen neschopny si precist sva prava?Obchod (reklamacni stredisko) rozhoduje zda jde o podstatnou ci nepodstatnou vadu (avsak i to muzete napadnout) a nasledne si zakaznik vybira jaky zpusob chce. Pokud vas jakykoliv eshop nuti k jinemu chovani, upira vam vase prava.I v tomto pripade se tedy lze bavit o vraceni penez i kdyz je to nepravdepodobne (protoze podle me piskani neni podstatnym porusenim smlouvy). Cele to zalezi jen na tom zda (jak spravne pisete) servis nedokaze zbozi opravit nebo se jim oprava protahne na vic nez 30 dnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.102

Reklamovat můžete pokud jste v záruce. Peníze zpět můžete žádat jen v případě že jde o podstatné porušení smlouvy, o čemž v tomhle případě pochybuju (jaký typ vady to je však nerozhodujete vy). Druhá věc je, zda pískání začalo až teď. Reklamaci byste totiž měl řešit bez prodlení. Z toho co píšete chápu, že to pískalo už nějakou dobu takže kdyby se obchodník o této diskusi dozvěděl, může vám reklamaci dokonce jednoduše zamítnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Ne, peníze zpět žádat NEMŮŽE. Jen v případě, že nelze problém vyřešit opravou nebo výměnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 49.0.2623.112

Mate jen polovicni pravdu a ja to popisoval spravneji. Drzme se proste jasne definovanych terminu:Pokud jde o "nepodstatne poruseni smlouvy", nemuze zadat penize zpet.(toto jsem zminil akorat jinymi slovy) Muze zadat pouze odstraneni vady (obvykle oprava) nebo primerenou slevu. (viz http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89 )Pokud jde o "podstatne poruseni smlouvy", zakaznik muze vybrat mezi opravou, vymenou, slevou a odstoupenimvice viz http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89 (konkretne odstavec 1 pismeno d)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 51.0.2704.79

A jak to dopadne, pokud servis/vyrobce rozhodne, ze se jedna o vlastnost? Pokud neni deklarovano 0 dB, pak by s tim nemeli mit problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 10 Chrome 51.0.2704.79

Pak se musíte bránit soudně pokud věříte že to je vada a ne vlastnost. To je přeci zřejmé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 51.0.2704.63

Jaký máš zdroj a základní desku? Dělá to ve všech hrách? Pomáhá zapnutí vertikální synchronizace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 46.0

Nenech si s*at na hlavu a odnes to na reklamaci. Karta nema co piskat. Na druhou stranu ale tenhle problem pokud vim nastava jen u FPS >> 100. Jestli nemas/neplanujes displej co zvlada takove frekvence, tak je stejne lepsi zapnout Vsync. Ty snimky navic ti jsou k nicemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 46.0

Elektronika píská zcela běžně, řeči typu "elektronika nemá co pískat" jsou stejné jako "auto nemá co rachotit", nemá s tou kartou jezdit po D1 a nebude pískat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 51.0.2704.79

Asi jsi nikdy nejel ve vyšší řadě Mercedesu, Audi nebo Lexusu, že? V těch autech je slyšet šepot a není tam slyšet, co se děje venku. To není jak drncající Oktávky v dehtu nebo tuzzing káry, co přidávají rachot motorů do repro (jeden z výrobců to má opravdu u nákupní tašky na kolečkách s 1.2 motorem - prej cool pro mladé řidiče).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 45.0

Uz se ani nedivim, ze je CR "specificky trh".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Sebastian, Důvod


Určitě si přečtěte

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

** 22. května 1990 uvedl Microsoft Windows 3.0 ** Systém z Microsoftu definitivně udělal lídra na desktopu ** Tehdejší Windows byly vlastně grafickou nadstavbou nad MS-DOS

Jakub Čížek | 69

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

** V čem spočívá nebezpečí nemoci COVID-19? ** Jak se testuje její přítomnost v těle? ** Jak se ničí UVC i ozónem a proč už CNN mluví o pandemii?

Jakub Čížek | 73

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

Deset kotev, které i v roce 2020 táhnou Android ke dnu

** Android existuje skoro 12 let a za tu dobu v mnoha směrech dospěl ** Dnes běží na sedmi z deseti telefonů, ale čemu za to vděčí? ** Našli jsme 10 kotev, které táhnou tento operační systém ke dnu

Karel Kilián | 162

Jak vlastně funguje Flightradar24: Posloucháme letadla nad celým Českem

Jak vlastně funguje Flightradar24: Posloucháme letadla nad celým Českem

** Flightradar24 zobrazuje polohu letadel v reálném čase ** Když mu pomůžete sbírat data, dostanete nejvyšší paušál zdarma ** Jak to vlastně celé funguje a co je k tomu potřeba?

Jakub Čížek | 28


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 24 PC zdrojů

Jak využít umělou inteligenci

10 špičkových sluchátek s ANC

Playstation 5 vs Xbox Series X