» Poradna » Hardware

Jak v servisech opravují HW

 |   |  Microsoft Windows 7 IE 9.0

Když třeba reklamuji grafickou kartu, tak ji pošlu prodejci a on ji pošle servisu.

Co s ní v tom servisu dělají? Jak třeba vyměňují nějaký čip pod pryskyřicí ?
Jak vypájí nějaký 40 nožičkový SMD chip a napájí nový ?

Proč dle zákona to může trvat i měsíc ? V dnešní době být měsíc kvůli nějaké jhednoduché opravě být měsíc počítače je nehoráznost, firmy si můžou připlatit za rychlejší servis, ale u běžných spotřebitelů je to jen tahání peněz z kapsy a mohlo by to být i dražší než nový výrobek.

Všechnui výrobcia e-shopy nemají možnost "rychlejšího" servisu. Běžný člověk dává přednost ceně.

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 12.0

Čip pod tou černou ochrannou hmotou vyměniot nejde. SMD integráky mohou vyměnit pomocí horkovzdušné pájky, infra stolice...ale taková oprava je dost drahá. Pochybuju, že "běžný" servis tohle dělá. Tohle se vyplatí spíš u nějakých specialit (zdaleka to nemusí být jen komponenta pro PC), kde cena nové desky vysoce převyšuje cenu takové opravy. U běžných PC komponent je to spíš naopak, případně je cena opravy a nového dílu srovnatelná. Běžný autorizovaný servis na "běžné" komponenty to spíš bude řešit výměnou celého dílu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Pokud v grafice uhřeješ čip a pošleš to na reklamaci, tak se s tím nikdo neopravuje a prostě Ti pošlou novou kartu Výrobní cena té grafiky je pár desítek korun takže opravovat ( i kdyby to hned bylo možné ) se s tím nikdo nebude. A ta doba 30 dnů je stanovena proto, že servisáci jsou líní jak vši a dnešní HW je spotřebka, takže poruchovost je relativně vysoká ....
Onehdy jsem reklamoval DVD-RW mechaniku, nečetla, nezapisovala ... měsíc jim trvalo než ji opravili ( přehráli firmware tím samým co tam byl, protože výrobce zatím jiný nedodal ) ... mechanika stále nečte, stále nezapisuje, takže půjde opět na reklamaci a když tam půjde po třetí, tak mi konečně dají jinou, novou ... to je servis Czech Made prostě ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Firefox 12.0

Nakupuji na prodejně a obchodníka znám léta osobně (vím kdo mi PC prodal, kdo mi ho montoval i to, kdo ho bude servisovat, kdyby něco), jediný dobrý přístup k věci, ale to je můj názor. No, v servisu seš v pořadníku, neopravují jen "tvoji" věc, a není tam na to "100" lidí, musí si na sebe vydělat víš. Pokud jde o demontáž součástek tak na to jsou přípravky, neboj demontovat to jde a dobře, po ruce máš vše co potřebuješ, vč. diagnostických přístrojů. Pokud se oprava nevyplatí, dostáváš repasovaný kus, často je otestován lépe, než z výroby a vydrží i po záruce, nebo výměna za nový kus, nové série ve stejné cenové relaci.
Poznámka: Dobrá firma (platí i pro e-shop) se nepozná podle ceny, ale kvalitního a cenově přijatelného servisu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Firefox 12.0

"kdo ho bude servisovat, kdyby něco"

U reklamaci asi tezko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 IE 9.0

http://www.youtube.com/watch...

tady to máš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

V servisu zn. Acer se to vůbec neopravuje, jen napíšou do protokolu, že závada se neobjevila a vrátí ti to zpátky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows XP Firefox 3.6.28

Záleží na tom, jak se závada projevuje a jak ji popíšeš. Pokud se to stane jednou za týden, tak nemají šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 9.0.1

Já jsem jednou reklamoval laserovo ČB multifunkci Brother a 2x se vrátil ze servisu s tím, že se závada neprojevila. Poprvé jsem ji zapojil přímo na místě určení a nešla, podruhé jsem ji nejprve zapnul u sebe na stole a funovala, tak jsem ji přemístil na místo určení a opět nešla. Tak jsem přemýšlel, v čem je rozdíl a bylo to v tom, že na stole jsem to neměl připojen přes LAN. Odpojil jsem LAN kabel a opět šla. Až při třetí reklamaci, kdy jsem napsal, že přestane fungovat po připojení LAN kabelu to spravili. Takoví "oborníci" jsou také v servisech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows XP Firefox 3.6.28

A co jsi reklamoval? Pokud že nejde, tak to nedokázali zjistit. Dali tiskárnu na stůl, zapli, vytiskli selftest a měli jasno, že jde. Pokud bys chybu specifikoval, že po připojení do sítě zdechne, tak by to měli na počkání opravené.
Můžu tě ujistit, že polovina reklamací je zcela nesmyslných a zaviněných špatnou obsluhou. Kolikrát jsem závadu opravil jenom zastrčením příslušného kabelu do správné zásuvky nebo vysypáním drobků z klávesnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 9.0.1

Já jsem reklamoval, že se cyklicky restartuje. To, že to souvisí s připojením LAN kabelu jsem zjistil až před tou třetí reklamací. Nicméně si myslím, že servis by měl otestovat funkčnost všech komunikačních rozhraní a pak by na to přišli, neboť se to chovalo tak, že s připojeným LAN kabelem se to vždy zrestartovalo ještě před ukončením "POSTu".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Linux Firefox 12.0

Ty asi casto nedavas veci na reklamaciu? Ja uz automaticky najskor vyskusam vsetko mozne, a do popisu zavady im napisem podrobny postup, kedy, pri akej cinnosti sa zavada prejavuje, co vsetko je pripojene.
Proste napisem tak, aby to vedeli u seba zreprodukovat a videli tu zavadu. Kazdy den maju x veci na oprave, nebudu testovat vsetko. Pozri popis zavady, skusia, ide, obcas pustia nejake ich testy, a hotovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Jsi hloupý ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

jsi hloupý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 9.0.1

Běžný servis většinou vymění celý komponent za nový nebo repasovaný, pokud je na nějaké desce hodně častá závadovost, tak se to odesílá většinou na repasi k výrobci. Servisy co mění přímo jednotlivé obvody se většinou zabývají jen specialitami, kde se to dá příslušně vyúčtovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

vymění za nový díl, u dnešních sraček se nevyplatí nic měnit, jen vyndají jeden díl a dají tam druhý, čas sou peníze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | Microsoft Windows 7 IE 9.0

přesně tak. Navíc záleží na smlouvě s výrobcem, jestli vůbec chce ty vadné věci zpět. Často se tím ani neobtěžují a vadné kusy letí rovnou do koše. Konekconců, u "spotřebních" věcí, jako třeba USB flashky a podobné věci výrobce reklamace ani neřeší - zkrátka mají vypozorované, že porucha je třeba u 5% produkce, takže se s prodejcem dohodnou, promítnou to do ceny dodávky a prodejce si nechá 5% objemu objednávky na skladě a reklamace mění kus za kus...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Měsíc, E-shopy, Běžný člověk, Tahání peněz, Nový výrobek