Pracoval jsem ve firmě, kde jsme vyráběli mapové podklady pro off-line navigace.
Data na každé úrovni zobrazení se přizpůsobují (generalizace - zjednodušování polygonů) pro zajištění nejmenšího možného objemu surových dat (snížení objemu přenášených dat).
Někdy se stávalo (příroda, náhoda, vesmír a Murphy jsou pěkný svině), že generalizovaný polygon pak neuměl renderer (to co vykresluje mapu na tvém monitoru v koukatelné podobě) vykreslit. Velmi častým projevem těchto chyb je právě vylévání vod z jejich hranic.
Většinou se vykresluje v několika prioritách, vlastně v pořadích.
0-pozadí, podklad mapy
1-vody (plochy, i linie)
2-lesy
3-urban plochy
4-silnice
5-popisky
Takže je vidět, že když se generalizací poškodí polygon vody, a "vyleje se" do prostoru, následně je pak většina jeho plochy překreslena dalšími platnými objekty. Ostatně můžete se podívat na obrázek, že mám pravdu.
Takže chyba je jen a pouze ve zjednodušovacím algoritmu pro generalizaci polygonů.
Mapy jsou správně, všichni pracují správně a dělají dobré věci.
Jen holt to přizpůsobení praktickému životu někdy pokulhává.
Obecné plky o CAD-ech, obkreslování map apod..... Ach jo....