Ahoj, zajímal by mě takový jeden detail týkající se procesorů, ve kterých je zabudované grafické jádro. Předpokládám, že je to čistě jádro bez obrazové paměti. Obrazová data k zobrazení jsou tedy uložena přímo v paměti na základní desce? Pokud ano, znamená to, že jejich čtením se snižuje prostupnost ostatních dat z paměti do procesoru a zpět a běh programů je o to pomalejší. Je to tak? Pokud ano, tak o kolik procent? Nebo je obrazová paměť integrována přímo v grafickém jádru uvnitř procesoru? Ona vlastně není zas až tak velká, tak by to už nemusel být takový problém. Viz následující úvaha: Klasické grafické karty mají svou vlastní RAM a grafická karta z ní musí přečíst 50x za vteřinu, nebo i 100x a vícekrát obsah, který je v daném momentě zobrazen na monitoru. Pokud tedy máme např. monitor 1920x1280, tak má asi 2,5milionu pixelů, na každý potřebuje např. tři bajty, takže jeden obrazový snímek má 7,5MB. Při opakovací frekvenci 50fps je potřeba z RAM přečíst 375MB za vteřinu. Takže při šířce sběrnice 32 bitů se musí přečíst jedno slovo každých 10ns. Pokud je grafické jádro integrováno v procesoru, znamená to, že procesor musí každých 10ns přerušit čtení instrukcí a dat, aby mohl načíst obrazová data, protože ta nepočkají, těmi musí být monitor pravidelně zásobován. Ptám se na to jednak proto, že mě tento technický detail zajímá a nikde se mi nepodařilo najít nějaký článek, kde by to bylo dobře vysvětleno a jednak proto, že se chystám sestavit server, který by měl být co nejrychlejší, takže není žádoucí, aby ho grafické jádro integrované v procesoru čtením dat z paměti na základní desce zdržovalo. Mohu samozřejmě použít grafickou kartu do slotu, ale ten server bude zobrazovat jen konzolu v textovém režimu, takže nepotřebuje drahou kartu s nadupaným grafickým procesorem, velkým množstvím paměti, chladičem, možná větrákem atd atd. Hledal jsem na trhu nějaké obyčejné grafické karty bez potřeby chladit, ale příjde mi, že ty už neexistují. Jak se tedy toto řeší u serverů? Dík… za odpovědi Ukázat celý příspěvek