Přispěvatelé do diskuze, žasnu, že 89 čtenářů dokáže se obírat takovýmto dotazem, rozpitvávat jej, bádat nad ním, radit a pod. Vznesený dotaz se týká základů fyziky, kapitoly el. proud a mám dojem, že je to učivo minimálně 8 tř. ZŠ. Těžko lze radit někomu s integrálními výpočty, když neovládá malou násobilku. Pokud ji někdo skutečně neovládá, a přiznání se k tomu je buď odvaha, drzost nebo neabsolvování 8.tř.ZŠ, musí se spokojit s radou, že dotaz je absolutně mimo mísu.Přece nelze člověku s takovými vědomosti vysvětlovat chování akumulátoru, jeho vybíjecí křivky, potřeby automobilu v množství el. proudu pro nastartování a jiné. Odpověď je velmi jednoduchá, použity vědomosti žáka 8tř.ZŠ.Autochladnička 48W potřebuje proud podle vzorečku P=UxI (výkon=napětíxproud), tedy 48W:12V=4A. Akumulátor 55Ah bude dávat proud (teoreticky) 55Ah:4A=13,75hodin a bude totálně vybitý. Kolik asi potřebuje motor, aby nastartoval ? Polovinu kapacity ? Tak potom chladnička může být zapnutá polovinu času 13,75h:2= 6,8h. To, že akumulátor jeví 12V naprázdno neznamená, že je v pořádku. Důležité je i kapacita, měřené zátěžovým ampérmetrem. Ale to již zabíhám do vysvětlování, které jsem kritizoval v úvodu.Na takové dotazy odpovídám - nejde dlouhodobě připojit, akumulátor slouží k něčemu jinému, než s ním v klidu motoru napájet spotřebiče.