image/svg+xml

» Poradna » Hardware

Hyperthreading ve hrách

Zobrazit bez stromu  |  nových odpovědí: 54/54
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Zdravím. Chtěl bych se zeptat, jak je to s monitorováním vytížení CPU ve Windows 8 (koneckonců i Windows 7). Když hraju např. NFS Carbon, tak když zapnu Hyperthreading, tak vytížení grafiky je 100%, vytížení CPU do 25%. Když Hyperthreading vypnu, tak je vytížení grafiky 100%, vytížení procesoru 50%, ale hra běží pořád stejně (tedy žádné zrychlení/zpomalení), FPS jsou prakticky stejná. Vytěžuje tedy hra jedno fyzické jádro nebo jedno vlákno? Moc díky

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.94

CPU reaguje správně, a hra také, CPU jen obsluhuje vstup / výstup GPU (grafického čipu) a ten dává své maximum v obou případech. Co je na tom nejasného? Vlákno se nevytěžuje, jen se využívá zbytkový CPU čas tam, kde ještě možno využít v tu chvíli nevyužitý čas jádra. Toto se vypnutím HT nedá využít, a vše tedy jede jen na jádrech, nelze pouštět data / kód do dalších vláken.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Nejasného mi na tom je to, že když je HT zapnuté, tak hře těch 25% nejspíš stačí, když ho vypnu, tak je CPU využité na 50%. Proč v tomto případě není CPU využité třeba na 30 nebo 40%, ale je využité na maximum?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.94

Hra především potřebuje výkon GPU a ten jak sám píšeš je v obou případech nadoraz!> CPU HT 25%, GPU 100% (část výkonu pokrývají vlákna ve slušném poměru skoro půle)> CPU noHT 50%, GPU 100% (vše jede jen na jádrech, CPU přesto obslouží GPU)Nevidím problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Protože ta hra je stavěná jen na 1 vlákno. A tvoje CPU bez HT dokáže obsloužit 2 vlákna (má 2 jádra) A protože to jedno vlákno je plně obsazené tou hrou a to druhé je téměř prázdné (běží tam věci na pozadí jako antivir atd) tak lehkou matematikou, když uděláš průměr 100% vytížení a 0% vytížení tak dostaneš těch 50%.A velice podobné to je s tím zapnutým HT. Pak cpu dokáže obsloužit 4 vlákna. A opět jedno z nich je využité hrou a ty další 3 se flákají. A opět průměr 100, 0, 0, 0 ti dá 25%

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Já fakt nevím, že někoho tak baví dělat z lidí blbce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80  |  [217.212.230.---]

na NFS carbon co je z ulozto stačí i Core i3 a navíc ta hra je pěkná kravina, spíš nehrát, předchozí 2 NFS, The RUN dobrý tohle ne, u grafiky můžeš zkusit nastavit redukci gpu (max 60 snímků / sec.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Tady přece vůbec nejde o nějaké NFS Carbon. Ptal jsem se na to, proč když vypnu HT, tak vytížení procesoru stoupne a přitom hra běží pořád stejně. Proč s vypnutým HT není vytížení třeba kolem 30 nebo 40%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 27.0.1453.94

Vždyť ti to Nargon vysvětlil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Spíš si myslí, že je chytrý. To, že průměr ze 100% 0% 0% 0% je 25% vím taky. Se zapnutým HT dokáže procesor zpracovávat 4 vlákna. Když je hra jednovláknová, tak využije max. 25%. Když je HT vyplé, tak vytížení je 50%, ale hra běží stejně. Tohle mě zajímá, proč není při vypnutém HT vytížení třeba kolem 30 nebo 40%, když těch 25% hře evidentně stačí. To je tak těžké pochopit, na co se ptám?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 27.0.1453.94

Ach jo. Tvůj procesor má 2 skutečná a 2 virtuální jádra. Pokud jsou všechny 4 zapnutá a je vytížené jenom jedno, tak je celý procesor vytížen na 25 %. Pokud virtuální jádra vypneš, tak ti zbudou jenom ty 2 skutečná. A protože je pořád vytíženo jenom jedno jádro, tak je to vytížení na 50 %.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

No a je tedy vytížené při zapnutém HT celé fyzické jádro nebo polovina jádra? Na tuhle otázku jsem se totiž ptal přišly odpovědi na něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Systém vs. SW to rozdělí tak, aby celkový výkon byl max. využit. Nikdy to nebude 100% to či ono, ale kolísavě podle výhodnosti. Jen max. zátěž nebo test, využívá všechny možnosti CPU nadoraz za cenu extrémního odběru i nárůstu teplot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Já už nevím, jak se zeptat, by přišly odpovědi na to, na co se ptám. Hra je jednovláknová. Když mám zapnuté HT, systém vidí 4 jádra a tedy bude vytížení procesoru 25%. Ale tím, že jsou ta 2 jádra virtuální (díky HT), tak bude hra využívat celé jádro (fyzické) nebo jenom půlku z toho jádra, když jich systém vidí 4, ale fyzicky jsou jen 2? Ptal jsem se na to, jak je to s monitorováním vytížení procesoru, ale všichni odpovídáte úplně na něco jiného. Jsem sice za ty odpovědi rád, ale jsou k ničemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 21.0  |  [89.103.146.---]

Ježíš a Mariá...pro systém to jsou ČTYŘI jádra! Jedno vlákno využije PŮLKU fyzického jádra. Vytížení toho jednoho jádra jedním vláknem je pak přibližně poloviční.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 21.0  |  [89.103.146.---]

Tedy půlku virtuálně. Fyzicky je využité celé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Tohle chápu. Ale proč teda když HT vypnu, tak hra běží pořád stejně? Na tohle jsem se ptal několikrát. Proč není vytížení procesoru v tomto případě třeba 30% nebo 40%?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 27.0.1453.94

Protože pořád běží jenom na jednom jádru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 27.0.1453.94

Už jsem ti psal, že celé. Jsi natvrdlý?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 27.0.1453.94

Celé jádro, což je polovina procesoru. Proto ti to píše 50 %.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Nepovídej

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 21.0  |  [89.103.146.---]

Ať povídá, tvoje chyba že stále nechápeš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 27.0.1453.94

Já tě nechápu. Chceš znát odpověď a když ti ji někdo napíše, tak reaguješ, jako by ti napsal samozřejmost. Ale to je tvůj boj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Prosím tě, jaký boj? Mně na tom zas tak nezáleží. Jen nechápu tendenci lidí odpovídat na něco jiného než na co se je ptají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 27.0.1453.94

Ale my ti odpovídáme na to, na co se ptáš. Je jen tvůj problém, že ty odpovědi nechápeš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Zajímavé. Na otázku monitoringu vytížení CPU mi odpověď přišla teprve před chvílí. Proč není CPU využito na 30 nebo 40%, když hře 25% evidentně stačí, když jde pořád stejně, taky odpověď nepřišla. Odpověď přišla stěží na otázku, jestli hra využije jedno vlákno nebo celé jádro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Pořád zapomínáš na režii CPU, musí organizovat instrukce, jen vzpomeň kolik tranzistorů má nejlepší AMD, a přesto ho s polovinou i7 porazí! Dá se napsat, že apka nepsaná pro HT je o něco "náročnější" a ta pro HT na to "vydělá" a jede svižněji, jasné?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Takže jestli to dobře chápu, je výhodnější mít více vláken, kde jedno vlákno bude dejme tomu zajišťovat režii procesoru, na druhém vlákně bude běžet samotná aplikace, i přesto, že obě vlákna se týkají jednoho fyzického jádra a tedy celkové vytížení bude nižší, protože druhé vlákno se nebude muset starat o režii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Vždy je dnes výhodnější více vláken, ano dalo by se to takto napsat. Dokonce i operák s tím už počítá a svoje procesy tomu podřizuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Super :) Konečně jsme doma :) Moc díky, dolph1888

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Ale pozor, vždy je třeba mít na paměti, že vlákno jen dokrývá nevyužitý prosto jednoho jádra. Tam, kde by apka musela čekat, se ještě "dovyužije" zbylé místo pro instrukce, ale za cenu, že ne všechno takto počítat. Některé instrukce prostě čekat budou, proto 2c / 4t bude vždy pomalejší než 4c.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Jasně. O tom jsem si četl, jak je to s čekání na daty a proč je HT v tomto ohledu výhodnější. Nebylo mi to jasné s tím vytížením.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 27.0.1453.94  |  [217.212.230.---]

to neni pravda, více HT vláken = může nastat crash aplikace, jako kdyby na lřižovatku s právem pravé ruky bez značek přijelo z každého směru najednou jedno auto

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Jenže o tom ta technologie je, že to dokáže zařídit tak, aby všechna auta projela bez srážky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 27.0.1453.94  |  [217.212.230.---]

právě že vůbec ne, teď je to lepší, před 6ti lety padal každej třetí program

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

No, ale před šesti lety... Před šesti lety sis taky neuměl představit čtyřjádro v mobilu a podívej dnes, pomalu ho máš i v brýlích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Základ je, že nakonec ty "jádra" budou muset být podobně jako u ARMu na specifické úkoly, např. několik pro OS, grafiku, atd., protože 20 / 24 jader je naprostý strop pro apky a jejich instrukce. A běžné mají problémy i s 16 natož více.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Jasně. V podstatě tím, že je každé jádro vyhrazeno něčemu jinému, nemusí jedno jádro přepínat mezi dvěma úkony, které musí vykonávat (a k tomu třeba donačítat data s RAM, což může způsobovat zbytečnou prodlevu), ale každé si simultánně může donačítat data jak chce a ve výsledku je celkové vytížení procesoru nižší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Správně napsané aplikace nepadají / tragicky nepadají, ani rozdělení do 8 / 16 vláken, pochopitelně je to náročnější než pouze jediné velice výkonné / rychlé jádro. Ale jak píšu, i systém s tím dnes už počítá a je to znát nejen na svižnosti, ale jak přiděluje procesorový čas sobě a především aplikacím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Já docela rozumím kde hledá problém, dnes je to tak, že CPU není jen slepenec několika jader s vlákny (tedy možností dopočtu), ale je to celý integrovaný celek, kdy interní logika si CPU "přetvoří" jak potřebuje. Tak se i stane, že apka z roku 2000 klidně běhá rozdělena na 4 jádrech a ve skutečnosti tehdejší PII o ničem takovém nevěděla. Ten zbytkový výkon, který hledá 100 - 50% je prostě režije, takže opravdu nestačí jen 30 - 40%, ale prostě je to trochu více. Odměnou za to je, že apky psané pro HT, jedou výrazně rychleji klidně i o 45% proti vypnutému HT a to je plus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Stačí se podívat na ProcessExplorer, může běžet i při hrách, apkách a tam zobrazit všechna vlákna, pak je to jasné. Většina normálních apek i her, je u W7 i W8 rozdělena, tzn. i 1 jádrová apka / hra nejede jen na 100% jedno jádro, ale vytěžují se všechny a tvoří jedno logické jádro uvnitř OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Díky, konečně rozumná odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 21.0  |  [79.127.202.---]

Dolphovi zase tak moc never, pise dost zmatene. Napisu ti, jak to je, ale musis mi verit (jsem profik). Nekteri ti to uz vysvetlili celkem spravne, ale tys jim neveril. Zkusim to trochu rozvest.Hra evidentne pouziva 1 vlakno. Takze pokud mas CPU s HT, tak OS vidi 4 jadra. Bezi 1 vlakno ze 4 moznych, takze pro OS je vytizeni 25% - tak presne to vytizeni vidi OS - tomu je jedno, jestli je tam neco virtualni nebo ne. OS si mysli, ze mas 4 plna jadra. Pokud HT vypnes, stane se z tveho CPU 2 jadrove CPU. Nejsou tam zadna puljadra ani nic takoveho. Proste mas najednou 2 jadrove CPU. Takze 1 bezici vlakno ze 2 moznych = 50%. Jake je "realne" vytizeni (na urovni exekucnich jendotek) se nikdy nedozvis. Tuhle informaci OS ani zadny task manager nema a ani jednoduse nejde zjistit. Planovani instrukci v CPU je velmi slozite a stale se realtime meni. Proto se da rict, ze se zapnutym HT mas mene vykonny 4 jadrovy CPU (ale jen pri plnem vytizeni) a s vypnutym HT mas vykonnejsi 2 jadrovy CPU. Pokud ale bezi jen 1 thread, je to jedno - ten 1 thread bezi pokazde stejne rychle, protoze v pripade HT ho zadny dalsi (sdileny) thread nebrzdi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Jistě veliký superProfík, pak vysvětli proč především SW jako AIDA64, nebo ProcessExplorer, když OS je to jedno, detekují využití různých jader / vláken různě, na různých procentech. Ano chápu, když vyskočí jen jedna položka na 100% a ostatní se budou ploužit u dna pak ano, ale právě něco takového jsem neviděl už moc dlouho. Asi si ty programy taky vymýšlejí. Na úrovni SW se nedá jedno vlákno v instrukcích dělit to jistě ne, ale jak si to nakonec zpracuje CPU, ví jen jeho konstruktér / návrhář, to jde mimo mě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 21.0  |  [79.127.202.---]

Ano, ruzny SW to muze pocitat ruzne - fantazii jeho autoru se meze nekladou. Celou dobu se tady ale bavime o standardni metrice zatizeni tak, jak to reportuje OS. Ten v tomhle ohledu nerozlisuje, jestli to je jadro realne, nebo virtualni nebo co. Proste je to podil bezicich threadu a poctu CPU(resp. jader, resp. virt. jader nebo cehokoliv, co zpracovava proud instrukci), za jednotku casu. Pokud napr. bezi 2 vlakna pul vteriny na 4 (jadrovem) CPU a dalsi pul vteriny jedno vlakno (a jinak nic), tak behem teto vteriny bylo vytizeni procesoru(ů) 37.5%. Proste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Rozumím, takže bordel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

No tohle jsem si přesně myslel, že OS prostě vidí těch 25%, ale v procesoru to běží pokaždé na jednom celém fyzickém jádře. Ptal jsem se proto na to monitorování, protože jsem si tím nebyl jistý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 21.0  |  [79.127.202.---]

Chtel bych je dodat - Doplhovi never vubec, pise nesmysly . Vlakna v zadnem pripade nejde nijak rozdelit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80  |  [82.208.5.---]

ano přesně tak, ale neni sprostej je to asi jakási verze M. Kolesy s jinou IP,asi nemá cenu poslouchat plkání někoho kdo nemá ht pc a nehrajeono je nejlepší mít 1 jádro s co největší frekvencí . . HT moc nefunguje, ve hrách už vůbec ne, pro většinu her se pomalejší cpu dokonce doporučuje HT vypínat v UEFI

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Ahoj srandisto, už tě zase pustili na víkend domů, zdar!

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 Chrome 27.0.1453.110

Ještě dodám, že čistou jednojádrovou aplikaci i hru, už jsem teda neviděl ani nepamatuji a to mám i hodné staré apky / hry. Resp. dříve na jednojádrovém PC tak šlapaly, ale dnes jsou ty procesy rozděleny jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 21.0  |  [89.103.146.---]

Spíš t ymyslíš že jsi chytrý. Nargon to vysvětlil dobře, tvoje chyba, že to nechápeš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Otázka byla pochopena správně. Jen ty jsi nepochopil odpověď. Takže znovu a jinak.Hra je navržena na 1 vlákno a je navržena tak aby to vlákno vytížila na maximum a nikdy mu nedala oddych. Prostě z toho 1 vlákna ždímá co se dá. Tak je napsaná a nic s tím neuděláš. To jedno vlákno vytíží nonstop naplno.Pak je asi vhodné zmínit, že ten procentní údaj co měří správce úloh není určení kolik výkonu to využilo, ale ten údaj znamená jak dlouho tam ta hra běžela (tj kolik "času" ten procesor pracoval). Ten procentní údaj je tedy taková statistika času, jak dlouho ten procesor pracoval a jak dlouho se flákal. Samozřejmě statistika dělaná přes cely procesor. A tady se dostáváme k tomu zobrazenému rozdílu 50% a 25%. Hra v obou případech vyžila výkonu úplně stejně. Tj jedno vlákno nonstop naplno. Jen je rozdíl v tom jak systém změří tu statistiku času, kdy v jednom případě pracuje jedno vlákno a druhé se fláká (průměr 50% celkového procesorového času je využito). A v tom druhém případě pracuje jedno vlákno a tři se flákají (průměr 25% procesorového času je využito).Je to teď už jasnější?

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 8 IE 10.0  |  [147.33.10.---]

Teď už chápu, jak jsi to myslel. Z té první reakce mi to jasné nebylo, ale z této odpovědi už mi to jasné je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 27.0.1453.94  |  [217.212.230.---]

tak Carbon je sračka podle toho bych to nesrovnával

Souhlasím  |  Nesouhlasím

Související témata: Vytížení, Hyperthreading, Fyzické jádro, Vlákno, Carbon



Určitě si přečtěte



Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu