» Poradna » Programy

Hex-editor pro snadnou tvorbu 9-bitovych ROM souboru

 | 

Zdravim vsechny, mam zaludny problem: potrebuju vyrobit binarni soubor s daty pro ROM, ktera ale ma sirku datove sbernice 9 bitu. Jinymi slovy, kazda adresa ukazuje na 9-bitove slovo (typ ROM nereste, ta je cela syntetizovana v FPGA). Vyzkousel jsem asi 10 ruznych hex-editoru, ale vsechny umi bity zobrazovat jen po skupinach 4, 8, 16, 32 atp. To je mi ovsem naprd, protoze pak se rychle ztratim v tom, ktery bit patri kteremu 9-bitovemu slovu. Nevite o nejakem, ktery mi ty bity zobrazi i po skupinach velikosti 9 (ci jinych)?

Zatim jsem to vyresil tak, ze jsem tu pamet syntetizoval jako 16-bitovou a nepotrebnych 7 datovych bitu jednoduse ignoruji. To ale neni dobre reseni, protoze plytva logikou v tom FPGA.

Mohlo by vás také zajímat

Odpovědi na otázku

 |   | 

Neexistuje k tomu nejake vyvojove prostredie?
Mi to pripada, ze to robis ako sa robilo v davnych dobach na PMD-ckach. Nezdrzovalo sa nejakym assemblerom, natoz nejakym vyssim jazykom, ale rovno sa programovalo v strojaku.
Aj ked robit v strojaku je zabava, obavam sa, ze nikto uz v sucastnosti podobnym stylom nerobi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | 

Obsah te ROM jsou specificka konfiguracni data, ktera jsou urcena pro integrovane obvody, pripojene k tomu FPGA. Neexistuje jiny zpusob, jak je vytvorit, nez je proste rucne nabouchat v editoru podle datasheetu tech obvodu (ono jich zas tolik nebude, zatim to vypada na 50 9-bitovych slov). S nejakym psanim neceho ve strojaku to nema nic spolecneho (i kdyz i to jsem pred lety letoucimi delal a umel). A vyvojove prostredi pro FPGA je od toho, abych mohl tu ROM syntetizovat, jak ziskat jeji obsah je uz na uzivateli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Som myslel teda, ze robis nieco v dlzke aspon 8Kslov.
Ja by som si konfiguracne registre napisal v obycajnom textaku aby som tam mohol dat aj popisy a vyrobil by som si program, ktory by mi bitove hodnoty poskladal do streamu po 9-tich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | 

Imho takhle specificky editor ani existovat nebude.

Ale na druhou stranu, nebylo by tezke naprogramovat prevodnik 9-16 bit.
Tj ze pri prevodu 9->16 kazdych 9 bitu rozsiri o 7 bitu, aby to slo dobre prohlizet v hexeditoru. A pri prevodu 16->9 to zase kazdych 7 prazdnych bitu ignoruje a zapisuje jen tech 9 datovych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Jasne, ze taky editor nebude existovat, pretoze sa to robi inak.
jednoducho sa to napise v Cecku a vysledok po skompilovani je binarka, ktora sa napali do PROMky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 | 

OMG, uz pochopte, ze kdybych ten hex-editor OPRAVDU nepotreboval, tak bych se na to neptal. Pro vysvetleni: Obsah te ROM by BYLO mozne definovat primo ve VHDL, ve kterym se pise "zdrojak" pro ty FPGA. To jsem uz v minulosti delal, neni to nic noveho. Jenze takovy "kod" pak tu ROM syntetizuje primo v logickych hradlech. Ty "moje" FPGA ale maji specializovane oblasti, urcene primo pro syntetizaci pameti. K definici jejich obsahu je pak potreba ROM soubor.

A mimo to, jakmile dodelam tech 50x9 bitu, tak me ceka jeste jedna ROM, a zase netypicka - 256x18 bitu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

No mi sme to pochopili, len ty si vymyslas nestandardne riesenia, na ktore si budes muset napisat editor aby sa ti v tom lepsie orientovalo.
Nebytovu orientaciu mali uz prehistoricke pocitace, to zas taka novinka neni. Napr.na PDP11 bola RAM v organizacii po 22 bitov, co som v tej dobe dost tazko chapal, preco zrovna tolko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   | 

Ale aby som len nemudroval, KHexEdit si skusal?
Sa mi zda, ze tam sa da nastavit pocet bitov, len som si neni isty ako sa zobrazuje cele pole bitov.
Mam taky dojem ze po 9-tich to nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: FPGA