» Poradna » Ostatní

Google účet, dvě SIM karty, nákup aplikací

Odpovědět  |  Zobrazit bez stromu  |  Upozornit redakci  |  nových odpovědí: 11/11
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 61.0.3163.100  |  [82.202.109.---]

Dobrý den,mám Google účet a k němu spárovanou jednu SIM - operátor Vodafone, kterou denně používám v mobilu. Nikdy jsem zatím nic na Google Play nekupoval.Nyní bych rád využil zbývající kredit na druhé SIM - operátor O2 (než mi kredit vyexpiruje), k nákupu nějaké aplikace na GP. Tuto SIM používám jen náhodně, cca 1x ročně o dovolené, a jako tzv. šuplíkovou zálohu jen pro volání.Co pro to musím udělat (musím vložit SIM O2 do tabletu a pak něco udělat)?Musím nějak přidat / sloučit druhou SIM kartu (O2) s účtem Google?Lze mít ke google účtu přiřazeny dvě mobilní čísla (dvě SIM) a jedno používat jen sporadicky?Jak na to?PS - nyní když chci koupit např. tuto aplikaci - https://play.google.com/store/apps/d....meteogram... tak nemám možnost výběru platby pomocí operátora.S pozdravemmichal.klima@atlas.cz

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 61.0.3163.100  |  [212.158.130.---]

Účet Google a SIM karta spolu nijak nesouvisí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android Chrome 61.0  |  [193.165.236.---]

Není úplně pravda. Google Play umožňuje zaplatit za aplikaci formou fakturace na operátora (jen O2 a T-Mobile). Jestli to jde s předplacenou kartou nevím, každopádně je myslím nutné službu aktivovat u operátora a mít SIM vloženou - minimálně pro případnou potvrzovací SMS a nejspíš i pro to, aby mu tuhle možnost platby Google vůbec nabídl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 61.0.3163.100  |  [82.202.109.---]

Na SIM kartě, přes web O2, jsem povolil m-platbu, což je myslím ta služba o které píšete. Pak jsem ještě změnil autentifikaci kvůli dvoufázovému ověřování pro google účet nainstalováním aplikace Google Authenticator (https://play.google.com/store/apps/details)Nyní, když dám koupit např. aplikaci Meteogram tak se mi už nabídne volba "použít platbu přes 02", obě SIM zároveň v jednom DUAL SIM mobilu.Takže problém, zdá se vyřešen, děkuji za nakopnutí.PS - potvrzuji že platbu formou fakturace na operátora Vodafone nelze nyní platit, tato volba se mi nenabízí (přesto že mám primární SIM od Vodafonu),PS2 - kredit lze vyčerpat i nákupem kuponu na kesek.cz, ale mají dost velkou provizi, tak pokud by byl někdo v podobné situaci, tak to berte jako tip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 61.0.3163.100  |  [82.202.109.---]

Souvisí spolu, mám nastaveno dvoufázové ověřování, kdy se posílá na zadané telefonní číslo bezpečnostní kód pro přihlášení do Google účtu.Pokud se přihlásím s šuplíkovou SIM (jiné telefonní číslo - O2) tak si Google účet myslí že mám nové číslo a ptá se, zda jím chci nahradit to co používám běžně (Vodafone). Já však tuto změnu v autentifikaci nechci, rád bych jen koupil nějakou aplikaci abych mohl utratit zbývající kredit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 61.0.3163.100  |  [82.202.109.---]

Tak ještě se nepodařilo nic zakoupit v obchodu Google Play. Důvod na mobilu kliknu na "použít platbu přes 02", ale výsledkem je hláška: "SMS pro ověření účtu se nepodařilo zaslat. V nápovědě na GP (https://support.google.com/googleplay/answer/2651410) jsem zjistil, že asi musím mít u operátora povoleny i nákupy prémiového obsahu. Tak jsem šel do https://moje.o2.cz a zkontroloval v nastavení, zda mám povoleny všechny prémiové SMS a DMS, ale vše mám povoleno. Kredit také dostatečný.Ještě zkusím zjistit od O2, zda lze nakupovat v GP pokud zvolím "použítí platby přes 02" i tehdy pokud mám jen předplacenkcu/předplaDENku. Nebo jak se mobil a GP bude chovat vyndám-li primární SIM Vodafone a ponechám-li pouze SIM 02.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 61.0.3163.100  |  [82.202.109.---]

Tak jsem zkoumal další možnosti proč nejde nakupovat na GP pomocí chatu s O2. Níže naše konverzace.Dotaz - víte někdo něco o povolení m-plateb u Goggle účtu, případně kde a jak to povolit?Vy, 12:15 PMZdravím, mám tlf. č. 722 146 573 (předplaDENka) a mám problém s nákupem aplikací na Google Play. Nabídne se mi na mobilu možnost platby přes O2, ale poté nastane chyba "SMS pro ověření účtu se nepodařilo zaslat. Zkuste to prosím znovu". Kredit mám dostatečný, chci koupit aplikaci za 44,99 Kč. Mobil mám dual SIM, ale pro jistotu jsem druhou SIM kartu odebral restartoval mobil, SIM o2 ve slotu SIM1 a stále to nejde. Co mám dělat? Jana, Operátor péče o zákazníka, 12:17 PMJe možné, že nemáte povoleny M-platby. Nebo, že byl překročen limit pro M-platbu, můžete ověřit zde: https://moje.o2platba.cz/Vy, 12:18 PMUž dříve jsem m-platbu používal, mám službu aktivovanou.Jana, Operátor péče o zákazníka, 12:19 PMPro ověření Vás požádám o sdělení čísla SIM karty, které naleznete: • na zadní straně Vaší SIM,• na plastovém výlisku,• na prodejním obale SIM. Číslo SIM karty je vždy 18-ti cifernéVy, 12:20 PM894202039910432428Vy, 12:20 PMomyl pardon pošlu znovuVy, 12:23 PMSIM č. 894202069930294769Jana, Operátor péče o zákazníka, 12:23 PMDěkuji, malý momentJana, Operátor péče o zákazníka, 12:26 PMM-platbu máte aktivní, kolik stojí požadovaná aplikace?Vy, 12:26 PMPsal jsem výše 44,99 Kč.Vy, 12:27 PMnapř. https://play.google.com/store/apps/detailsJana, Operátor péče o zákazníka, 12:30 PMV kolik hodin jste zkoušel platbu provádět a kolikrát?Vy, 12:30 PMAsi 3x cca před 10 min.Jana, Operátor péče o zákazníka, 12:31 PMOvěřím ještě na oddělení technické podpory, malý momentJana, Operátor péče o zákazníka, 12:35 PMPro google je zapotřebí mít odsouhlašeny podmínky, na technické podpoře zjistily, že nemáte souhlasy aktivní.Vy, 12:36 PMA to se dělá jak?Jana, Operátor péče o zákazníka, 12:38 PMPřihlásit se na google účet a tam M-platby odsouhlasit.Vy, 12:42 PMJsem přihlášení do Google účtu ale nikde nic o odsouhlasení nevidím ani nic v mailu ani nic v návodech které jsem dříve pročítal. Navedete mě prosím v jaké sekci to v Googl účtu je (očekával bych Přihlášení a zabezpečení, tam ale nic takového není)?Vy, 12:42 PMNebo link kde je popsáno jak na to?Jana, Operátor péče o zákazníka, 12:42 PMOmlouvám se, ale tyto návody nemáme k dispozici, je zapotřebí se obrátit na návody na Google ChromVy, 12:46 PMNápověda je tady https://support.google.com/googleplay/answer/2651410 tu jsem dříve také pročítal a nic takového tam není. Pokud Vaše technická podpora zjistila že nemám odsouhlaseny podmínky pro m.platbu na Google účtu (jak píšete), prosím o poslání důkazu, jak to zjistili. Pak to můžu řešit s Googlem. PS - CHromu se to vůbec netýká, nákup je možný jen přes mobil, nikoliv přes prohlížeč Chrome. Jana, Operátor péče o zákazníka, 12:49 PMTechnická podpora nezajišťuje návody a nastavení Google účtu, může tyto informace pouze prověřit, pokud žádáte o pomoc s nastavením, bude se zapotřebí obrátit na placenou technickou podporu.Vy, 12:51 PMTvrdím že nastavení na Googlu mám v pořádku, vy tvrdíte že nemám něco odsouhlasené, ale nedokážete poradit co. To nevypadá jako pomoc zákazníkům.Jana, Operátor péče o zákazníka, 12:54 PMJak jsem uvedla výše, na SIM máte nastaveno vše v pořádku i M-Platby i PREMIUM SMS, žádné blokování, kolegové na technické podpoře ověřili, že nemáte potvrzeny souhlasy a tuto M-platbu zprostředkovává Google, který tyto souhlasy potřebuje, pro bližší informace je tedy zapotřebí se obrátit přímo na Google. Děkuji za pochopení.Vy, 12:57 PMTakže dotaz na Google má znít kde a jak v nastevení Google účtu potvrdit m-platbu od operátora O2?Jana, Operátor péče o zákazníka, 12:57 PMAnoVy, 1:01 PMok, děkuji. Právě jsem shlédl video na https://www.o2.cz/osobni/bezpecna-platba-go... a ta píšou že má být vypnutá wifi. Tedy předpokládám že ve videu mají na mobilu zapnutá mobilní data. To já nemám, nemůže to mít souvislost?Vy, 1:03 PMK nastavení adresy se vůbec nedostanu.Jana, Operátor péče o zákazníka, 1:04 PMOmlouvám se, ale tyto informace, ani návody pro nastavení Google účtu nemáme k dispozici nemáme k dispozici. Nemám tedy možnost Vám poradit.Jana, Operátor péče o zákazníka, 1:05 PMSamozřejmě, že je zapotřebí mít pro Google účet zapnutá data, jedná se o připojení k internetu.Jana, Operátor péče o zákazníka, 1:05 PMDoporučuji tedy kontaktovat přímo Google.Vy, 1:07 PMOk, jdu položit dotaz ohledně Google účtu. Osobně si myslím že nákup aplikací by měl fungovat i bez mobilních dat, tedy jen po wifi. Díky nashledanou.Jana, Operátor péče o zákazníka, 1:08 PMDěkuji za pochopení. Nemáte-li na mne další dotazy, loučím se s Vámi a přeji příjemný den. Naše konverzace bude ukončena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 61.0.3163.100  |  [82.202.109.---]

Zkusil jsem ještě toto. V google účtu, v nastavení dvoufázového ověřování přidat druhý telefon HTC a přidat i druhé telefonní číslo 722 146 573 (O2) a nechat ho ověřit pomocí SMS. Tady vše proběhlo v pořádku. Pak jsem na mobilu HTC v Google Play App, v nastavení účtu, zkusil přidat platební metodu, zobrazí se volba "Použít platbu přes O2", ale ověření účtu odesláním SMS napíše chybu "SMS pro ověření účtu se nepodařilo zaslat".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 61.0.3163.100  |  [82.202.109.---]

Navštívil jsem ještě 3x O2 prodejnu a nyní už možnost platby do Google účtu přidána.Problém byl v tom, že z žádného mobilu (zkoušeny 3 ruzné mobily) nešlo odesílat SMS. Na SIM šlo volat i posílat SMS, ale ne odesílat. Dvakrát to technici někde na ústředně kontrolovali a nic, prý je vše v pořádku. Tak jsme s O2 guru přistoupili k výměně SIM karty za novou (musel jsem jí zaplatit 99,-Kč, ale díky dvěma reklamacím mi částku poté prostřednictví kreditu vrátili). Opět SMS nešlo přijímat. O2 guru poté volal na technickou podporu a do třetice, po cca 20 minutách hovoru, bylo možné SMS odesílat. Ještě jsem na prodejně raději vyzkoušel přidání O2 platby do Google účtu, ověřovací SMS se podařilo úspěšně odeslat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0  |  [62.24.68.---]

chválím že jste napsal výsledné řešení, jiným se to může hodit - prostě byla chyba na straně operátora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Chrome 63.0.3239.83  |  [178.255.168.---]

Měl sem stejný problém mám sloty na dvě simky a vnastaveni SIM sem dal posílání na O2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Edge 16.16299  |  [37.188.250.---]

Ježkovi voči

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Operátor, Kredit



Určitě si přečtěte