» Poradna » Mobily, audio, video

FPS a Hz u PC monitoru

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 68.0.3440.106

Zdravim, chtěl bych se zeptat, jestli když si koupim 60Hz monitor , mi hra poběží max. na 60 fps nebo ne? Chci si kupovat monitor a nevim jakej vybrat. Prostě nevim na kolik FPS mi hra pobezi když mi to grafika dovoli ale budu mit napr jen 60Hz monitor.Díky za rady...

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 68.0.3440.106

Bohužel pokud máš pouze 60 Hz monitor uvidíš okem pouze 60 FPSkovej gameplay. FPS navíc jsou pak dobrá když dostaneš nějaký ten FPS drop při méně optimalizovaných hrách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Chrome 68.0.3440.106

Proč méně optimalizovaná hra. Pokud vyšší detaily stojí výkon, to není o optimalizaci, prostě zadarmo nikdo top efekty nedostane, navíc k dropu může dojít i proto že právě počítač začne dělat něco jiného nebo třeba tím že má v danou chvíli pomalý disk a hra vyžaduje přečtení takového objekmu dat, že to disk nedává, nebo že zrovna CPU vytíží jiný proces apod.Je třeba mít dostatečný výkon, pokud jedu 60FPS a jsem na maximu co ta karta svede, cokoli náročnějšího na scéně a drop je na světě. Na to je dobré mít výkon navíc. Já hraju s VSync na 60Hz, tzn. mám 60FPS, ale karta jede třeba jen na 60-70% výkonu a v nějaké extrémní situaci - náročnější scéna, souhra okolností (třeba víc explozí + specifické osvětlení) jde karta až na 100% zátěž, ale díky tomu výkonu navíc k žádnému dropu nedojde, na obrazovce je pořád 60 FPS.Ale zpět k původní otázce, ano monitor bude stále zobrazovat 60 snímků a pokud nebude obraz synchronizovaný, grafika do něj pošle snímků třeba 100, pak se stane že část obrazovky zobrazí nový snímek a část snímek starý, může docházet k tearingu, což je hodně rušivý element, jeho odstranění řeší právě ta synchronizace, kdy grafika pošle do monitoru snímek až když ví že ho monitor zobrazí celý.Někdo pak namítne že to způsobuje input lag, což teoreticky možné je, ale záleží na situaci, pokud mám výkon přesně na 60FPS tak zapnutím VSync k žádnému zvýšení input lagu dojít nemůže, snímek se pořád generuje 1/60 sekundy stejně jako bez VSync, pokud má karta ale sílu na 120FPS, generování bez VSync zabere 1/120 sekundy a na obrazovku se promítne novější snímek, s VSync karta vygeneruje snímek za 1/120s ale další 1/120s snímek drží než ho pošle na obrazovku, tzn na obrazovce je starší snímek než by mohl. U adaptivní synchronizace funguje tohle na HW úrovni monitoru a grafiky. Grafika pošle hotový snímek a to je zároveň pokyn monitoru, že se má překreslit obraz. V situaci kdy klesnou FPS pod max refresh monitoru tak nedochází k zdržení snímku ale je poslán monitoru rovnou, pokud ale má karta víc výkonu, bude opět držet vykreslení snímku.Výhoda je, že když je výkonnější HW než možnost monituru, nepojede karta na 100% ale na nižší zátěž, s tím jde ruku v ruce spotřeba a vygenerované teplo/hluk chalzení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X Safari 0.0

Uvedl bych priklad... Arma 3... tam to snad neni o optimalizaci...? Ukaz mi pocitac, ktery ve vsech pripadech zvladne stabilnich 60 fps. Ja takovy pocitac neznam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 62.0

Náhodou dobrá otázka.Pokud bude mít monitor 60Hz, překreslí ti obraz 60x za sekundu a s tím nehneš.Teď přijde ta zajímavá část:Pokud bude grafika dodávat třeba 30FPS, tak to znamená, že monitor zobrazí 2x stejný snímek za sebou, protože nemá co by jiného zobrazil = obraz už není tak plynulý,Pokud grafika dodá víc jak 60FPS, bude se dělat tearing - obraz bude při pohybu rozjetýTearing se dá vyřešit zapnutím vertikální synchronizace. Tím že se FPS zamkne na hodnotě Hz monitoru, v tomhle případě 60 a 60. Problém je, že tohle zase způsobí problém input lag, tj. ve hře se něco už stane, ale monitor to vykreslí až "za dlouho", tj. obraz nebude aktuální.Tohle vyřeší G-Sync, ale to už se bavíme o monitorech za 15 tisíc a víc. Freesync od AMD tohle taky tak trochu řeší, ale zase způsobuje stuttering ...Takže máš 3 možnosti - buď se plácnou přes kapsu a dát hodně tisíc do G-Sync a odpovídající grafiky, nebo is koupit 120Hz / 144Hz monitor a mít klasickej V-Sync, kde input lag nebude tak velkej jako u 60Hz, nebo na to kašlat a spokojit se s průměrem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 62.0

Nvidia aj AMD to majú poriešené aj softwarovo, ale nie je to také extra ako pri FreeSync alebo platenom G-Sync. Nvidia Fast Sync a AMD Enhanced Sync. Je to v podstate menší input lag a odblokované FPS. Nefunguje to bohužiaľ na všetkých hrách, ale zoznam sa stále zväčšuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 67.0.3396.99

Z hlediska koncoveho zakaznika je placeny i FreeSync. Nikdo Vam ho zadarmo neda. Jen z nej pak vyrobce uz nikomu neplati, takze hezky vsechny penizky zustavaji u nej. Takze je to ve finale o neco levnejsi placene reseni nez jine placene reseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
 | Microsoft Windows 7 Chrome 68.0.3440.106

"Pokud bude grafika dodávat třeba 30FPS, tak to znamená, že monitor zobrazí 2x stejný snímek za sebou, protože nemá co by jiného zobrazil = obraz už není tak plynulý,"Obraz je dokonale plynulý pokud těch 30FPS bude konstantní, neplynulý obraz bude tehdy, když FPS bude kolísat tzn nebudou konzistentní frametimes. Nezaměňujme plynulost s rychlostí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X Safari 0.0

Dokonale plynuly na 30 fps...? Ani bych nerekl... ikdyz budes mit stabilnich 30 bez kolisani tak dokonale plynuly rozhodne nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Je to tak, pojede ti to jen na 60fps, ale pokud karta zvládne víc, sice to neuvidíš, ale bude menší pravděpodobnost chvilkových poklesů. Jinak pokud nejsi profi hráč, tak těch 60fps je úplně luxusních, nemusíš mít žádné trauma z toho, že ti monitor víc nezobrazí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 68.0.3440.106

Díky za rady!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět




Určitě si přečtěte

Kryptoměnový milionář staví v Nevadě obří utopické město využívající blockchain na vše

Kryptoměnový milionář staví v Nevadě obří utopické město využívající blockchain na vše

** V USA vzniká rozsáhlý projekt postavený na blockchainu ** Milionář staví město, které bude fungovat zcela na blockchainu ** Blockchain bude základem pro vše, například i platby, ověřování identity a podobně

Karel Javůrek | 41

Říjnová aktualizace způsobuje na počítačích HP „modrou obrazovku smrti“

Říjnová aktualizace způsobuje na počítačích HP „modrou obrazovku smrti“

** Uživatelé hlásí další problémy s kumulativní aktualizací KB4464330 ** Na některých počítačích HP končí update „modrou obrazovkou smrti“ ** Na vině je patrně ovladač klávesnice

Karel Kilián | 79


Aktuální číslo časopisu Computer

Odhalte skryté funkce Windows 10

Test levných Androidů do 4 000 Kč

Srovnání úsporných minipočítačů

Změřili jsme rychlost 10Gb/s ethernetu