Náhodou dobrá otázka.
Pokud bude mít monitor 60Hz, překreslí ti obraz 60x za sekundu a s tím nehneš.
Teď přijde ta zajímavá část:
Pokud bude grafika dodávat třeba 30FPS, tak to znamená, že monitor zobrazí 2x stejný snímek za sebou, protože nemá co by jiného zobrazil = obraz už není tak plynulý,
Pokud grafika dodá víc jak 60FPS, bude se dělat tearing - obraz bude při pohybu rozjetý
Tearing se dá vyřešit zapnutím vertikální synchronizace. Tím že se FPS zamkne na hodnotě Hz monitoru, v tomhle případě 60 a 60. Problém je, že tohle zase způsobí problém input lag, tj. ve hře se něco už stane, ale monitor to vykreslí až "za dlouho", tj. obraz nebude aktuální.
Tohle vyřeší G-Sync, ale to už se bavíme o monitorech za 15 tisíc a víc. Freesync od AMD tohle taky tak trochu řeší, ale zase způsobuje stuttering ...
Takže máš 3 možnosti - buď se plácnou přes kapsu a dát hodně tisíc do G-Sync a odpovídající grafiky, nebo is koupit 120Hz / 144Hz monitor a mít klasickej V-Sync, kde input lag nebude tak velkej jako u 60Hz, nebo na to kašlat a spokojit se s průměrem.