DPI - dots per inch (body na palec) je v podstatě rozlišení jaké optočlen dokáže rozlišit na podkladu - obecně na hrubší podklad je lepší nižší DPI na jemnější podklad (např herní podložky) je lepší vyšší DPI.
Např core hráči CS ti řeknou že nejlepší je spíš nižší, ale já si v tohle bodě dovolím nesouhlasit.
Pro herní myš to toiž funguje asi takhle:
1) v nastavení windows je nutné mít citlivost myši nastavenou v default nastavení (tuším 6 z 11)
2) DPI si nastavíš takové aby ti to na povrchu co používáš neskákalo (osobně mám kvlaitní povrch a myš co umí 12000DPI a klidně ji tak používám)
3) v konkrétní aplikaci (hře) si pak nastavíš násobek citlivosti - obecně se dá říct, že když mám DPI 800 tak to nechám třeba na koeficientu 1 (čili 800x1=800) - když mám DPI 8000 tak si nastavím koeficient 0,1 (8000x0,1=800) - pocit z pohybu myši pak budu mít stejný, jenom ta myš se bude chovat jinak dle povrchu. (pro svůj příklad předpokládám, že je vše lineární - nevím - ladím dle pocitu).
4) je dobré když myš i aplikace podporují RAW input - čili syrový signál z myši (to by snad mělo v podstatě přemostit nastavení v systému - ale nevím negooglil jsem, jen vím že třeba u BF4 a vysokého DPI je poznat rozdíl s a bez zapnutého RAW inputu) - hráči obecně preferují RAW input.
Jinak pro zajímavost - jak jste poznali hraju BF4 a používám DPI 7800 a nastavení ve hře mám RAW a k=0,000080 ....