Taky jsem začátečník, ale vyzkoušel jsem 3DS, Mayu i Cinemu. A můj aktuální názor je, že Cinema je asi pro začátečníka nejjednodušší ve smyslu, že hodně rychle pochopíš, jak co funguje. Já jsem ovšem začínal s programy od Autodesku a když jsem pak zkoušel Cinemu, těžko jsem si zvykal, přišlo mi to neohrabané a částečně i nespolehlivé (např. převod primitiva na polygony je často třeba ještě dodatečně optimalizovat atd.). Navíc je poměrně odlišná od ostatních programů.Co se týče 3DS Maxu a Mayi, oba jsou od momentálně vyvíjeny stejnou firmou a jsou si poměrně podobné. 3DS Max je asi lepší pro statické scény, Maya pro animaci, ale to je skoro nesmyslná věta, protože všechno jde udělat všude a ve stejné kvalitě. Pak už jde jen o to, jaké rozhraní ti sedne víc, já jsem začínal s Maxem, ale po chvíli jsem se rozhodl přejít na Mayu, protože je to "industry standard" - např. v animovaném filmu ho využívá velká většina studií (pokud nemají vlastní software). A po troše utrpení při přeučování se, jsem s Mayou spokojen ještě víc než s Maxem.Výhody těchto dvou je, že, pokud jsi student, můžeš dostat studentskou nekomerční, ale jinak neomezenou verzi zdarma. Další variantou je Blender, ale s ním nemám zkušenosti.