» Poradna » Mobily, audio, video

Alza vrácení zboží 14 dní - problém.

 |   |  Linux Chrome 47.0.2526.73

Přede dvěma dny jsem v Alze zakoupil TV přes internet. Je tam podle zákona možnost vrácení výrobku do 14 dní. TV mě byla doručena domů přepravcem. Po vybalení a zapojení jsem zjistil, že má vadný obraz (zelené fleky). Kontaktoval jsem infolinku jak postupovat.Výrobek jsem chtěl vrátit. K mému údivu jsem se dozvěděl do té doby pro mě naprosto neznámou informaci, že vrátit lze pouze výrobek bezvadný.Vrátit věc která má nějakou vadu NELZE!Takže nastává absurdní situace - kdo si chce výrobek jen tak vyzkoušet, může ho vracet dle libosti i opakovaně, ale seriózní zájemce, pokud narazí na vadný kus má smůlu, vrátit ho nemůže. Protože, jak mě sdělil "technik", co oni by s vadným kusem dělali...(asi by s ním měli nějaké starosti). Ale na dotaz co s ním mám dělat tedy já bylo hrobové ticho....A vrátit to bez udání důvodu neprojde protože při přebírání oni tu vadu uvidí, bylo mě řečeno. Jaké máte zkušenosti vy a co byste v tomto případě poradili?

Odpovědi na otázku

 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 45.0

Reklamovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Chrome 47.0.2526.106

V podmínkách se ale píše:"Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel"Ale já jsem ji se závadou obdržel, takže bych ji vracel "v tom stavu v jakém jsem ji obdržel"......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista Firefox 45.0

Neprukazne, tvrzeni proti tvrzeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

On nemusí nic prokazovat. On musí jen výrobek vrátit nepoškozený. Poškození uživatelem by musel prokázat prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.87

Neviem, či to máte aj v ČR, ale na Slovensku musí predajca preukázať do 1 roka, či je tovar poškodený užívateľom iba posudkom znalca registrovaného ministerstvom spravodlivosti SR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 45.0

U nás to není až tak přísné, nicméně platí, že po prvních 6 měsíců je důkazní břemeno na prodejci a zbytek do 24 měsíců potom na zákazníkovi. Každopádně toto je trochu jiný případ, on to nechce reklamovat, ale vrátit bez udání důvodu ve 14-ti dnech, takže jen stačí, aby zboží bylo nepoškozené a jestli funguje nebo ne, ho nemusí zajímat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Firefox 45.0

Podle paragrafu 52 a nasledujicich http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obc... by meli jednoznacne zbozi prijmout zpet:"...Tzv. virtuální nákupy a nákupy mimo obvyklé prostory podnikatele jsou v občanském zákoníku upraveny v § 52 a násl. Uzavřete-li smlouvu pomocí prostředku dálkové komunikace (telefon, mail, internet...), můžete od ní odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží, a to i v případě, že zboží nemá žádnou vadu a shoduje se s kupní smlouvou...."Natoz pak kdyz vadu ma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.87

Reklamovat ho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Nesmysl. Proč by měl nechat nějakého patlala se vrtat ve fungl nové televizi. Jednoduše ji vrátí bez udání důvodu a koupí si novou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 46.0.2486.0

naivko ... ty fakt veris tomu, ze by se v tom nekdo vrtal? dostal by novou televizi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

To si myslíš, šlo by to normálně na reklamaci do servisu a tam by to patlal opravoval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista Firefox 45.0

Takovou zkusenost nastesti nemam. Mimo odstoupeni od smlouvy bez udani duvodu lze odstoupit od smlouvy i z urcitych duvodu. Tady je nekolik moznosti : https://www.dtest.cz/clanek-3383/odstoupeni-od...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

To že má výrobek vadu, tě v žádném případě nezbavuje práva jej bez udání důvodu vrátit! Na to ať Alza okamžitě zapomene. Takže vyplň potřebné formuláře, závadu vůbec nezmiňuj a vrať jej bez uvedení důvodu. A pokud si vzpomenou, že jsi to ty s těmi fleky a budou vykládat, co s tou televizí pak mají dělat, tak jim řekni, že to tebe vůbec nezajímá a ty já vracíš přesně tak, jak jsi ji dostal, na což máš po dobu 14 dní právo. Tečka a dál se s nimi vůbec nebav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Firefox 45.0

Pohrozit udáním na ČOI. Výrobek nesmí nést známky používání, ale o výrobní vadě se §53 nezmiňuje.http://zakony.centrum.cz/obcansky-zakonik/cast-1-h...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 49.0.2623.112

jestli mas moznost, tak jim to odnes na pobocku, ze to chces vratittakhle jsem uz vadne zbozi vracel (nejen) v Alze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 46.0.2486.0

Čože? Vrátiť vec s vadou nejde? Predvolal by som si jej vedúceho. Od zmluvy je možné odstúpiť pre nedodanie tovaru v takej akosti ako propagujú. V Čechách to máte rovnako.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 49.0.2623.112

A neměl ten technik zelenou barvu? ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.87

- vratit ve 14denni dobe. - pri prebirani to nikdo nezkousi, zdali to funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 49.0.2623.112

Mohu potvrdit. Kolega koupil jeden rozbalený notebook a nefungoval audio panel. Kupující to zjistil a vrátil. Obchod to neřešil a znova prodal jako slevněné zboží. Stačilo sundat horní kryt a připojit audio kabel, na který nějaké dítě v číně u výrobního pásu zapomělo. A abych řekl pravdu ani se mu nedivím. Pracuje se tam 12h denně a jsou ubytováni přímo v továrně v pokojích po 15 lidech. Prostor pro spánek je tak stísněný, že by se tam "standardní" evropan ani nevešel. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 50.0.2661.87

Vítejte ve Zmrdystánu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

To je nějaký vtípek ne ??? V alze jsem reklamoval a vracel už desítky věcí. Vždy vyřízeno bez problémů a bez řečí... ale pravda je, že vždy osobně. Nerad řeším problémy po telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 49.0.2623.112

Naopak. Dříve to ještě šlo, ale v posledních letech je to jen k na*rání. Dokud kupuješ a je vše v pořádku, tak Alza ti jde na ruku, ale jakmile jdeš reklamovat nebo vrátit, je zle. Kroutí se aby nemuseli uznat vadu nebo reklamaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 49.0.2623.112

Právě se rozmýšlím, jestli koupím a své peníze utratím na Alze nebo CZC.Asi tedy upřednostním CZC, abych se vyvaroval budoucích problémů.Z mého pohledu je celkem jedno, kde si to koupím, mají stejné ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Mozilla 38.9

A nebo na Alfacompu, kde máš dopravu zdarma :) .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista Firefox 45.0

Tak dopravu zdarma... NIKDY bych televizi nesveril doprave mezi tuctem jinych veci, VZDYCKY bych si ji na prodejne nechal predvest a sam bych si ji dopravil domu. Staci co s tim delaji po ceste z fabriky a ze skladu. I kdyby ji vymenili bez reci, je to uz opruz a starosti navic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Firefox 60.0

Zdravím všechny a omlouvám se, že reaguji na 2 roky staré vlákno, ale náhodou jsem ho pročítal. Pro všechny co by se tu ještě náhodou nachomejtli. Bohužel nedávno s CZC ještě mnohem horší zkušenost. Byl jsem dlouholetý zákazník, cca 10 let, nikdy jsem předtím nic nevracel. Teď nejen že mi to zamítli ale ještě se mi vedoucí pracovník přímo vysmíval že je můžu dát k ČOI a k soudu jestli chci, že jejich právnící to mají zmáknuté. Dokud platíte tak vás mají za dojnou krávu ale běda jak od nich něco potřebujete CZC NIKDY VÍCE. Po kontaktonvání soudního znalce jsem navíc zjistil, že je to opravdu tak a navíc mají CZC oddělení společné s Alzou pro tyhle případy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 50.0.2661.87

Natvrdo to poslat zpět, a nevybavovat se s nima, jestli mužeš nebo nemužeš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 46.0.2486.0

Na Slovensku je to také prísne, že keď niekto odstúpi od zmluvy, musí dostať peniaze do 14 dní, ale tovar ešte nemusia mať doručený späť na pobočku a predajca už musí začať odstúpenie od zmluvy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 46.0.2486.0

Na Slovensku sa vracia plná suma za tovar + najlacnejšie poštovné v eshope. Pokiaľ chce predajca za poškodený tovar vymáhať od kupujúceho peniaze, musel by to riešiť na súde. Ak nevyplatíte ako predajca plnú sumu do 14 dní aj keby bol tovar rozbitý na kúsky, dostanete pokutu od slovenskej obchodnej inšpekcie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 46.0.2486.0

Všetko v rámci vrátenia bez udania dôvodu do 14 dní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista Firefox 41.0

"Na Slovensku" jste vůbec nějak moc před námi.... (Proto polovina Slováků dělá u nás.....)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Tiez som nemal nikdy s tymto problem v alze. Raz som vracal tiez nieco co uz bolo pokazene a este mi aj poradili, ze nech to nereklamujem ale vratim bez udania dovodu a kupim si ine. Na reklamaciu sa caka 30dni a takto som nemusel cakat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 46.0.2486.0

Vrátit to můžeš ve 14 denní době bez udání důvodu. Jen se vymlouvají. Další možností je, pokud se vada projeví do 6 měsíců od koupě, můžeš při reklamaci odstoupit od smlouvy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 49.0.2623.112

Si tady plete reklamaci a vrácení zboží...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 46.0.2486.0

pri prebirani zpet to nikdo nezkouma.. proste tu televizi vem, a vrat jim ji ...alza s timhle vedu nedela, vraceni ve 14 dnech je tam bezproblemove ... a reklamace nakonec taky (ale proc cekat mesic, nez ji vyridi)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Viac krat som pozeral na Alze televizory od Samsungu, ale po prevereni ceny, tam TV urcite nekupim. Pri porovnani viacero modelov mali oproti Mall.sk cenu navysenu o 100 €, tykalo sa to cenovej kategoria v rozmedzi 800 - 1000 €. Aby to nebolo OT, tak prajem nech sa ti cim skor podari vybavit odstupenie od zmluvy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows XP Firefox 46.0

Tohle je naprostý nesmysl. Výrobek se dle zákona může vrátit do 14 dnů bez udání důvodu, tzn s vadou nebo bez vady. Právě kvůli možné vadě se tohle nabízí. Obchod má povinnost zboží prodávat bez vady a plně funkční a je za to zodpovědný. Pokud si autor tohoto příspěvku nevymýšlí, tak ten moderátor na infolince to na něj podle zkoušel. Nikdo nemůže říct zákazníkovi, že nelze vrátit nefunkční zboží s odůvodněním, jaké uvedl autor zde, pokud se neprokáže, že vadu způsobil zákazník neodborným použitím či zásahem. Pokud je to pravda, je rozumější na žádnou infolinku nevolat, neřešit daný problém a bezdůvodně zboží poslat zpět, tak jak je to v pravidlech. Pak nehrozí nějaké neadekvátní vykrucování a dělání potíží neférového technika na telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows Vista IE 9.0

Přesně tak, vůbec se s nima nebav a využij svých práv. Pokud ti ale nevrátí platbu, musíš být připraven si ji vymoci soudně. Jinak to nejde. Je to jak s malým děckem, kam ho necháš zajít... Navíc u soudu je vždy možné, že můžeš prohrát, i když to bude nespravedlivé, budeš v právu, nebo dokonce bude zákon na tvé straně. A levné to pak pro tebe nebude. P.S. Ona Alza je už tak hrozná, že jsem ji již dávno vyškrtl ze seznamu obchodů kde nakupovat. Zdá se, že v pravidelných intervalech mívají lidé problémy s reklamacemi u nich. Mne to nikdy nepotkalo, ale spoustě těch lidí co měli problémy jsem je uvěřil, když pak před lety změnili celkově politiku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 40.0.2214.93

Když oni na tebe takhle tak na ně jdi stejným způsobem.Najdi si na internetu vzorový dopis pro vrácení ve 14 denní lhůtě TV zabal (doporučuji origo balení, protože ti něco zkrouhnou za to balení) přilož dopis a pošli jim to ... žádné otázky, žádná domluva ... no a až ti nevyhoví tak podej spotřebitelskou stížnost a uvidíš, že vyhraješ ....já už navracel poškozeného zboží že to ani nespočítám (teda alzu nevedu - mám k ní odpor kvůli vtíravým reklamám)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Chrome 40.0.2214.93

dokonce se mi podařilo vrátit i zboží koupené na IČO a to jen proto, že prodejce na lince si to neuvědomil a slíbil mi to - a díky záznamu hovoru mi museli vyhovět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 10 Chrome 61.0.3163.100

Já myslím, že pokud Vám dodali vadný výrobek, tak jej můžete reklamovat, nebo ne? Přece si nemůžete koupit vadnou televizi, ještě když jste neměl možnost si ji předem vyzkoušet, bez možnosti ji vrátit. No, raději mrkněte do tohoto článku - https://pravopropodnikatele.cz/nejcastejsi-omyly-a-myty-... - jsou tam odkazy i na další příspěvky s tímhle tématem, takže věřím, že tam odpověď najdete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Linux Chrome 53.0.2785.116

Reklamovat jsem ho samozř. mohl, ale ještě neuplynulo těch 14 dní. A nechtěl jsem být 30 dní bez TV, než se reklamace vyřídí... Proto jsem si myslel, že TV vrátím a vezmu si obratem jiný kus, protože nebýt té vady, byl bych s ní spokojen.Takže nakonec to dopadlo tak, že jsem reklamoval, ale u autorizovaného servisu pro ČR (LG).V pondělí jsem tam volal, druhý den přijel technik, zjistil že je vadný panel, omluvil se že ho musí objednat, za dva dny přijel znova s panelem a vyměnil ho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |   |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

Rovněž jsem zjistila, že odstoupení od smlouvy u Alzy je problém. A vrácení peněz také. A všem, kdo chtějí u Alzy nakupovat doporučuji si přečíst jejich přístup k obchraně osobních údajů - bod V. jejich obchodních podmínek. Budete se až divit, jaká práva dáváte Alze při nákupu u nich. S čím vším pouhým nákupem něčeho souhlasíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Související témata: Výrobek, Vadný kus, Absurdní situace, Zájemce


Určitě si přečtěte

Antivir zdarma: 8 bezplatných řešení, která zatočí s havětí v počítači

Antivir zdarma: 8 bezplatných řešení, která zatočí s havětí v počítači

** Součástí Windows 10 je integrovaný antivirový program. Stačí to? ** Představíme vám sedm aplikací na boj proti virům a malwaru ** Všechny jsou k dispozici zdarma a některé ani nemusíte instalovat

Karel Kilián | 31

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

** Společně s operačním systémem se spouští řada aplikací a služeb ** Mohou mít negativní dopad na celkovou dobu startu Windows ** Jak získat kontrolu nad automaticky spouštěnými programy?

Karel Kilián | 57


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky