Podle odhadů trh s hraním na počítači vyroste až na 35 miliard dolarů

Pokud jde o jednoduché počítače a notebooky, velmi silně na ně útočí levná řešení na bázi mobilních platforem ARM a nových operačních systémů. V případě hraní moderních her na počítači je ale situace komplikovanější.

Herní byznys zahrnuje nejen hraní na klasickém počítači, ale také herní konzole a samozřejmě populární mobilní segment. Open Gaming Alliance zveřejnila odhad, podle kterého se ze současných 26 miliard dolarů dostane do roku 2018 trh s hraním na počítači až na 35 miliard dolarů. Přičemž trh s velkými herními konzolemi (Xbox One, PS4) by s postupným zastaráváním měl klesat.

globalgamingsoftwarerevenue.jpg
Odhad vývoje trhu s počítačovým hraním (Zdroj: OGA)

Důvodem růstu počítačového hraní má být nejen stále větší popularita profesionálního e-sportu,  ale také nová vlna multiplayerových her zdarma. Růst počítačového hraní by znamenal dobré zprávy nejen pro výrobce výkonných procesorů a grafik, ale také výrobce herních notebooků či herního příslušenství a samozřejmě i vývojáře.

Diskuze (15) Další článek: AMD vývojářům: soustřeďte se spíše na DirectX 12 než Mantle API

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,