Britská laboratoř pro strojové učení DeepMind (Google) se před rokem domluvila s Blizzardem a začala experimentovat s umělou inteligencí v populární hře Starcraft II. Po měsících experimentů nyní zveřejnila společně s Blizzardem technologii dalším výzkumníkům, kteří tak mohou propojit legendární real-time strategii s neuronovou sítí.
Umělá inteligence tedy může zkoumat mapu, učit se sbírat minerály, stavět budovy a s hrozivou efektivitou ničit nepřátele. To vše je možné jen díky speciálnímu API, které dodal přímo Blizzard.
Různé funkční vrstvy herní neuronové sítě a obraz hry, jak ho vidí člověk:
A k čemu je to celé dobré? Podobně jako v případě hry go jde jak o test samotných schopností strojového učení, tak o abstraktní svět Starcraftu. Pokud se v něm A.I. zorientuje, prokáže, že by mohla časem zvládnout i mnohem náročnější simulace v poněkud praktičtějších scénářích.
Netrénovaný a naučený A.I. hráč. Zatímco ten vlevo netuší, co má dělat, ten vpravo staví základnu: