Umělá inteligence | Hry | Neuronová síť

Podívejte se, jak umělá inteligence hraje Starcraft II

Britská laboratoř pro strojové učení DeepMind (Google) se před rokem domluvila s Blizzardem a začala experimentovat s umělou inteligencí v populární hře Starcraft II. Po měsících experimentů nyní zveřejnila společně s Blizzardem technologii dalším výzkumníkům, kteří tak mohou propojit legendární real-time strategii s neuronovou sítí.

Umělá inteligence tedy může zkoumat mapu, učit se sbírat minerály, stavět budovy a s hrozivou efektivitou ničit nepřátele. To vše je možné jen díky speciálnímu API, které dodal přímo Blizzard.

Různé funkční vrstvy herní neuronové sítě a obraz hry, jak ho vidí člověk:

A k čemu je to celé dobré? Podobně jako v případě hry go jde jak o test samotných schopností strojového učení, tak o abstraktní svět Starcraftu. Pokud se v něm A.I. zorientuje, prokáže, že by mohla časem zvládnout i mnohem náročnější simulace v poněkud praktičtějších scénářích.

Netrénovaný a naučený A.I. hráč. Zatímco ten vlevo netuší, co má dělat, ten vpravo staví základnu:

Diskuze (26) Další článek: Chcete-li upravovat fotky, tohle se může hodit: Zoner Photo Studio X na dva roky za 499 Kč (aktualizováno)

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,