Před pár dny Nvidia představila novou generace desktopových grafických karet GeForce RTX 3070, GeForce RTX 3080 a tak trochu speciální GeForce RTX 3090, která je spíše náhradou Titana z minulé generace.
Doposud nejsou k dispozici nezávislé testy výkonu, ale Nvidia se rozhodla ukázat reálný výkon při hře Doom Eternal, která běžela na maximální detaily (ale bez HDR) a v rozlišení 4K. Ve videu přitom porovnává výkon GeForce RTX 3080 a starší GeForce RTX 2080 Ti s použitým rozhraním Vulkan.
Zatímco GeForce RTX 2080 Ti je ráda, že dává v průměru kolem 90 snímků za sekundu, nová GeForce RTX 3080 má průměr kolem 130 fps s tím, že při náročnějších scénách dojde k poklesu k 110 snímků za sekundu a když se nic moc neděje tak vystřelí klidně i na 175 fps.
Vysoký počet snímků je důležitý hlavně ve spojení s displeji s vysokou frekvencí, kdy tato kombinace dokáže poskytnout jasně měřitelnou výhodu třeba v kompetitivním hraní. Doom Eternal je ale graficky méně náročnější hrou, protože engine je hodně optimalizovaný a moderní hry v tomto rozlišení na maximální detaily jsou obvykle mnohem náročnější.
I tak lze ale předpokládat, že bude splněno tvrzení, že s GeForce RTX 3080 si užijete hry minimálně na 4K@60 i se zapnutým ray tracingem. Alespoň do té doby, než se objeví ještě náročnější hry.