Technologie | Nvidia | Grafické karty

Nvidia DLSS 2.0: Z grafiky se dá dostat víc pomocí umělé inteligence, druhá verze už funguje přesvědčivě

Deep Learning Super Sampling (DLSS) je technologie Nvidie pro rekonstrukci obrazu v reálném čase. První verze neoslnila, ale druhá generace je velkým posunem kupředu.

Nvidia začala na DLSS pracovat proto, že s novými technologiemi, jako je ray tracing, realističtější fyzika, rozšířená a virtuální realita či displeje s vysokým rozlišením, stoupají nároky na výkon grafického čipu exponenciálně. Už jen samotný ray tracing je výpočetně několikanásobně náročnější než tradiční techniky renderingu.

Ke vzniku DLSS byl ale ještě jeden dobrý důvod. Karty GeForce z rodiny RTX totiž využívají stejné grafické čipy jako výpočetní karty Nvidie z profesionální sféry, které slouží i při výpočtech pro umělou inteligenci. Kvůli tomu dostaly i specializované jednotky tensor cores pro akceleraci výpočtů realizovaných přes neuronové sítě pro hluboké učení. A když už v tom čipu jsou, chtěla je Nvidia zužitkovat také u herních grafických karet.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně
Váš názor Další článek: Týden mobilně 543: závody v rychlém nabíjení, trapas po anglicku a překvapení od Samsungu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,