Facebook | Sociální sítě

Neuvěříte, jaké články Facebook ukryje. To musíte vidět!

Budou to přesně takové články, jaké odpovídají tomuto nadpisu. Pokud jsou hodně sdílené a klikané články na Facebooku větším zdrojem příjmů, je logické, že tvůrci obsahu začnou optimalizovat nadpisy pro větší účinnost.

Největším zlem jsou pak tzv. clickbait články. Jejich nadpis neobsahuje užitečnou informaci, jen vyzývá ke kliknutí. A Facebook nyní oznámil, že si na ně došlápne.

148258311
Buzzfeed je pro mnohé synonymem clickbait obsahu

Pro Facebook je News Feed hlavním prostorem, kam směřuje uživatele a současně také místem, kde může natlačit co nejvíce reklamy. Pro Facebook je cílem nabízet autentickou komunikaci a proto se chce nyní zaměřit na to, aby lépe rozpoznal, co je skutečně hodnotný obsah a nikoli jen uměle nakašírovaný lákavě vypadající odkaz.

Už nyní Facebook potlačuje odkazy, ze kterých se lidé okamžitě vracejí zpět. To ale nestačí. Protože nově půjde o jazykovou analýzu, je logické, že první výsledky se objeví v anglických textech. Facebook roztřídil nadpisy na ty, které záměrně ukrývají informaci - "Neuvěříte, kdo zakopl na premiéře filmu!" - a ty, co přehánějí obsah článku - "Jsou jablka ve skutečnosti škodlivá?!". Facebook natrénoval analýzu podobně jako už dlouho fungují spam filtry pro elektronickou poštu.

Pro Facebook je toto potlačení důležité i pochopitelně z finančního hlediska. Tyto agresivní odkazy byly schopné překonat už tak přísná nastavení pro organické sdílení obsahu bez placení Facebooku. Kdo chce zvýšit dosah svého obsahu, může Facebooku zaplatit, aby obsah vidělo více uživatelů, nebo může hodně přitlačit na pilu a zadarmo jej dostat mezi lidi. No a Facebook si nyní více došlápne na tyto uměle vyhnaná sdílení, ze kterých neměl příjem.

Diskuze (25) Další článek: Stali jste se obětí hackerského útoku? Tato stránka vám to řekne

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,