Aktualizace | Navigace | Waze

Navigace Waze vypadá trochu jinak: inovuje design a umožní řidičům lépe vyjadřovat emoce

Navigační aplikace Waze se dočkala pestré a zábavné aktualizace svého designu. Změnilo se například logo, drobným faceliftem prošly některé obrázky v uživatelském rozhraní. Největší mediální rozruch budí ikonky pro vyjádření aktuální nálady řidiče.

Původně izraelská firma, spadající od roku 2013 pod křídla Googlu, v oficiálním prohlášení informuje, že změny byly provedeny v rámci aktualizace vizuálního stylu celé značky Waze. Jedním z cílů těchto inovací je „aby se každý, kdo používá Waze, cítil být součástí komunity, nikoli jen uživatelem“.

Vzhled ovlivnila komunita

Do procesu změn byla zapojena uživatelská komunita, se kterou autoři aplikace komunikovali formou pravidelných setkání i studie čítající 13 tisíc respondentů. „Tyto diskuse objasnily dvě věci: musíme stavět na prvcích, které vždy byly součástí značky, ale ponechat jim soudržnost a jednoduchost, a dát komunitě více možností, jak se prostřednictvím této značky vyjádřit.“ uvádí se ve zprávě.

Jednou z provedených změn je aktualizace barevné palety, která sází na výrazné pastelové barvy s dominující modrou. Spíše zábavnou novinkou jsou pak nové ikonky, jejichž prostřednictvím mohou řidiči prezentovat, jak se právě cítí. V české lokalizaci je tak kromě rozesmáté či slunečné nálady například vzteklá, podivínská, skeptická či na zvracení. Ikonu nálady, kterou uvidí ostatní uživatelé v mapě, lze změnit po klepnutí na profil v sekci Moje Waze pod položkou Nálada.

„Zkoumali jsme řadu emocí, které lidé pociťují. Každý řidič se může ve stejné situaci cítit jinak, takže jsme se rozhodli zachytit co nejvíce těchto pocitů. Bylo to pro nás důležité, protože nálady fungovaly jako vizuální připomínka toho, že všichni táhneme za jeden provaz“ uvádí kreativní ředitel Jake Shaw. První sada obsahuje třicet emocí s tím, že časem budou přibývat další.

Změny nejen v navigaci

Kosmetické změny se dočkalo také logo, které je proti dosavadní verzi kulatější a méně detailní. Dle autorů by mělo působit „přátelštějším a šťastnějším dojmem“.  Přepracována byla také některá tlačítka v aplikaci – viditelné změny najdete například v sekci pro hlášení událostí na trase.

Změny se přitom promítnou nejen do designu samotné navigační aplikace. Jsou součástí celkové aktualizace vizuální identity, kterou hodlá firma používat například na sociálních sítích, v propagačních materiálech či v šablonách e-mailových zpráv.

Aktualizovaná verze aplikace Waze s inovovaným designem je již k dispozici v oficiálních repozitářích. Stahovat a instalovat ji můžete zdarma pro Android z Obchodu Google Play a pro iOS z Apple App Store.

Diskuze (18) Další článek: Google kupuje výrobce chytrých brýlí North. Vlastní zařízení ale nechystá

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,