Nature

Přečtěte si o tématu Nature. Abychom vám usnadnili vyhledávání zajímavého obsahu, připravili jsme seznam článků souvisejících s tématem Nature, které hledáte. Najdete zde články, fotografie i videa k tématu Nature.
Sledujte Živě.cz na Facebooku
Severní magnetický pól „odcestoval“ z Kanady na Sibiř. Vědci musí upravit model

** Zemské magnetické pole se chová nepředvídatelně ** Severní magnetický pól se posouvá z Kanady směrem na Sibiř ** Vědci musí rychle aktualizovat Světový magnetický model

VTM | Karel Kilián | 25

Ekologické zemědělství může životnímu prostředí víc škodit, než prospívat | Zdroj:  <a href="https://www.flickr.com/photos/usdagov/25259254192">U.S. Department of Agriculture</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.cs">CC BY 2.0</a>

Ekologické zemědělství může životnímu prostředí víc škodit, než prospívat

** Nejnovější analýza vystavila ekologickému zemědělství velmi špatné vysvědčení ** Při nižších výnosech potřebují ekozemědělci pro produkci daného množství potravin větší plochy půdy ** To má za následek vyšší emise skleníkových plynů.

VTM | Jaroslav Petr | 64

Alzheimerova choroba je nakažlivá. Epidemie však nehrozí

VTM | Jaroslav Petr | 7

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

** Jak byste se sami vypořádali s tramavajovým dilematem? ** Vědci před lety spustili globální dotazník ** Nyní se pochlubili s výsledky

Stanovit globální pravidla pro provoz automobilů bez řidiče by vůbec nebylo jednoduché

** Budoucnost prý patří samořídícím automobilům ovládaným AI ** To ale lidstvo staví před složité etické otázky ** Lidé všude očekávají od inteligentních samořídících aut něco jiného

VTM | Jaroslav Petr | 21

Nový objev: v mozku máme „hodiny“, které ovlivňují, jak vnímáme čas

** Odborníci na mozek věděli, kam mozek ukládá místo vzpomínek ** Otázkou však bylo, kam ukládá čas ** Díky kryse Marco nyní objevili „vnitřní hodiny“

VTM | Karel Kilián | 5

Umělá inteligence bude umět předpovídat následná zemětřesení

** Na velká zemětřesení často navazují takzvaná následná zemětřesení ** Vědci uměli předpovědět jejich sílu a velikost, ale nikoli místo ** S tímto úkolem jim pomůže umělá inteligence

VTM | Karel Kilián | 4

Čínští fyzici změřili gravitační konstantu tak přesně jako nikdy před tím

** Gravitační konstanta je stanovena s poměrně velkou nejistotou ** Čínští vědci se pokusili změřit ji co nejpřesněji ** Výsledkem je nejpřesnější měření G

VTM | Karel Kilián | 1

Nenasycené mastné kyseliny omega-3 mají i svou odvrácenou tvář

** Omega-3 polynenasycené mastné kyseliny jsou synonymem zdraví ** Měly by nás chránit před širokým spektrem neduhů ** Každá mince ale má dvě strany - a i „omega-3“ mohou škodit

VTM | Jaroslav Petr | 12

Sluneční soustavou proletěl první mezihvězdný asteroid. Vypadá velmi podivně!

** Astronomové nedávno objevili první mezihvězdný asteroid. ** Tvar a složení neodpovídají žádnému objektu ve Sluneční soustavě. ** Asteroid přiletěl ze souhvězdí Lyry a dostal jméno `Oumuamua.

VTM | Petr Kubala | 19

Unikátní zákrok: Sedmiletého chlapce zachránila kompletní výměna kůže

VTM | Jaroslav Petr | 26

Jak opravovat „překlepy“ v lidské DNA? Mohlo by to jít pomocí korekčních enzymů

** Převratný objev harvardských vědců dovoluje měnit v dvojité šroubovici DNA jednotlivá písmenka genetického kódu ** Odborníci k tomu využívají speciální „korekční enzymy“ ** Šance na uzdravení tak svítá nejen lidem se závažnými dědičnými chorobami, ale i pacientům s rakovinou

VTM | Jaroslav Petr

Nejlepší stratég na světě? Samouk AlphaGo Zero!

** Umělá inteligence AlphaGo Zero je nejlepším hráčem asijské deskové hry go na světě ** Nikdo ji hrát neučil – mistrovství se dopracovala sama, bez cizí pomoci ** Nejlepší hráči světa proti ní nemají nejmenší šanci