Nature

Přečtěte si o tématu Nature. Abychom vám usnadnili vyhledávání zajímavého obsahu, připravili jsme seznam článků souvisejících s tématem Nature, které hledáte. Najdete zde články, fotografie i videa k tématu Nature.
Sledujte Živě.cz na Facebooku
Indiáni přepluli Pacifikem do Polynésie už před 800 roky. Dočká se Heyerdahl rehabilitace?  | Zdroj:  Nasjonalbiblioteket from Norway, CC BY 2.0

** Norský badatel Thor Heyerdahl dokazoval, že Polynésii osídlili původní obyvatelé Ameriky ** Antropologové jeho teorie neuznávají ** Nejnovější genetické analýzy však prokázaly, že indiáni dopluli na Markézy a zřejmě i na Velikonoční ostrov

Jaroslav Petr | 3

Jediná injekce vyléčí Parkinsonovu chorobu do pár měsíců. Minimálně u myší | Zdroj:  Pixnio

Jediná injekce vyléčí Parkinsonovu chorobu do pár měsíců. Minimálně u myší

** „Vymazání“ jediného genu mění buňky na neurony ** To umožní opravu poškozeného mozku ** Laboratorní myši se tak podařilo jedinou injekcí vyléčit ze slepoty či Parkinsonovy choroby

Jaroslav Petr | 3

Každý skandál jednou praskne: Moderní analýza DNA odhalila, že dávný irský král se narodil z incestu | Zdroj:  Ron Cogswell, CC BY 2.0

Jaroslav Petr | 3

Vyléčení z nemoci COVID-19 by mohli fungovat jako „živé štíty“ proti dalšímu šíření infekce | Zdroj: Zdroj: Shutterstock

** Na klíčové pracovní pozice dosadíme vyléčené lidi. Jak to dopadne? ** Tuto otázku řešili vědci z Georgijského technického institutu ** Výsledky, jež získali z epidemiologického modelu, vypadají zajímavě

Karel Kilián | 263

Nevidomým lidem by mohly vracet zrak přeškolené buňky kůže | Zdroj:  Pickpik

Nevidomým lidem by mohly vracet zrak přeškolené buňky kůže

Jaroslav Petr | 2

Šance na získání DNA dinosaurů stouply. Jurský park se ale ještě otevírat nebude | Zdroj:  Will Fisher, CC BY-SA 2.0

** Výjimečně zachovalá chrupavka dinosaura stará 70 milionů roků obsahuje pravěké proteiny ** Vědci v ní nalezli snad i stopy po dinosauří dědičné informaci ** Ožije vize Jurského parku ze slavného Crichtonova románu a Spielbergova filmu?

Jaroslav Petr | 7

Respirátor vyrobíte i na domácí 3D tiskárně, potvrdily testy. Pomůže kondom, dobrá struna i sůl

** Máte doma 3D tiskárnu? ** Podle vědců z VUT i ČVUT na ní dokážete vyrobit polomasku ** Testy potvrdily, že při správném použití nebude nebezpečná

Facebook se má přiklonit na stranu dobra. Nikdo ale neví, co to přesně znamená

** Zuckerberg si přijel popovídat s Jourovou a Vestagerovou ** Evropská komise chce po Facebooku, aby „byl dobrý“ ** Co to ale vlastně znamená a jak toho docílit?

Ruský vědec plánuje zásahy do genomu lidských embryí | Zdroj:  Shutterstock

Ruský vědec plánuje zásahy do genomu lidských embryí

** Další zemí, kde by se mohly narodit děti s cíleně upravenou dědičnou informací, je Rusko ** Tamější vědci se netají plány na následování kontroverzního čínského experimentu ** Rozhodující slovo budou mít politici

Jaroslav Petr | 19

Po 11 letech našli druhou planetu u legendární Bety Pictoris  | Zdroj:  P Rubini / AM Lagrange

Po 11 letech našli druhou planetu u legendární Bety Pictoris

** Astronomové objevili druhou planetu u legendární hvězdy Beta Pictoris ** První planetu vidíme přímo, druhou díky vlivu na hvězdu ** Obě planety jsou obřími světy

Petr Kubala | 3

Severní magnetický pól „odcestoval“ z Kanady na Sibiř. Vědci musí upravit model

** Zemské magnetické pole se chová nepředvídatelně ** Severní magnetický pól se posouvá z Kanady směrem na Sibiř ** Vědci musí rychle aktualizovat Světový magnetický model

Karel Kilián | 31

Ekologické zemědělství může životnímu prostředí víc škodit, než prospívat | Zdroj:  <a href="https://www.flickr.com/photos/usdagov/25259254192">U.S. Department of Agriculture</a>, <a href="https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.cs">CC BY 2.0</a>

Ekologické zemědělství může životnímu prostředí víc škodit, než prospívat

** Nejnovější analýza vystavila ekologickému zemědělství velmi špatné vysvědčení ** Při nižších výnosech potřebují ekozemědělci pro produkci daného množství potravin větší plochy půdy ** To má za následek vyšší emise skleníkových plynů.

Jaroslav Petr | 64