Nvidia ve spolupráci s Mojangem pracují na novém vzhledu Minecraftu. Přepracují kompletně zobrazovací jádro tak, aby podporovalo raytracing scény při hraní.
Podpora RTX především přinese lepší odrazy na lesklých plochách, změnu barvy odraženého světla, realistické stíny lepší osvětlení lávou či jinými netradičními zdroji světla.
Čemu dáváte přednost? RTX on nebo RTX off?
Už dnes samozřejmě můžete výrazně proměnit vizuální podobu Minecraftu pomocí doinstalovatelných shaderů, například SEUS:
Vlevo standardní Minecraft, vpravo ten stejný Minecraft po doinstalování shaderů SEUS. Toto ale není RTX, odrazy a světla se nepočítají realisticky
Shadery ale nedokáží zobrazit reálné stíny při osvětlení objektů z různých stran, neporadí si s nepřímým osvětlením přes odražené světlo. Tady přijde ke slovu podpora RTX.
Nvidia zatím jen vydala ochutnávku Minecraft RTX s několika screenshoty. Spustitelný kód není k dispozici, ani datum uvedení.
Oficiální server Minecraft.net ale upřesňuje, že podporu RTX nabídne jen nové grafické jádro Render dragon pro platformy Bedrock. Java verze, která je maximálně otevřená a chlubí se rozsáhlejší podporou pro náročné hráče, podporu RTX nedostane. Nvidia ale slibuje u RTX Minecraftu i podporu pro mody, takže nějaké možnosti úprav snad zůstanou.
Z prvního videa je nicméně jasné, že podporu RTX využijete hlavně pro pocit atmosféry a okamžiky, kdy se chcete pochlubit vlastními výtvory. Při kutání v temných kobkách nebo ladění Red stone obvodů raději oceníte přehlednou obyčejnost základního Minecraftu.
Zdroj: Nvidia