České ministerstvo kultury v roce 2012 disponovalo rozpočtem okolo 8,5 miliard korun. Microsoft v letošním fiskálním roce (červenec 2013 – červen 2014 včetně) utratí jen za reklamu a různé maloobchodní akce spojené s prodejem Windows 8.1 ohromných 405 milionů dolarů. To po přepočtu odpovídá asi 7,7 miliardám korun.
Jen pro představu, ve fiskálním roce 2012/2013 Microsoft utratil za reklamu na Windows 8.0 o třetinu méně a přesto jsme byli televizními šoty a billboardy zahlceni i u nás.
Loni Microsoft ve svých reklamách seznamoval zákazníky s Metrem. Letos je bude přesvědčovat o tom, že to je přesně to, po čem touží.
Obrovská finanční injekce má Microsoftu podle respektovaného blogera Paula Thurrotta z webu Winsupersite zajistit prodej alespoň 16 milionů tabletů s Windows během vánoční sezóny. To je poměrně velká výzva.
Zatímco loni firma investovala do reklamy, která měla zákazníky seznámit s novým prostředím Osmiček, letos dostalo marketingové oddělení za úkol přesvědčit zákazníky, že toto prostředí opravdu chtějí. Jak to dopadne, se dozvíme už v lednu příští rok, kdy se Microsoft pochlubí s výsledky svého hospodaření za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2013/2014.