Microsoft Avatar: Herní postavy budou stejně nedokonalé jako člověk

Microsoft krátce před vánočními svátky získal patent na technologii „chytrého avatara“. Osobní avatar by již neměl být pouze zmenšenou fotografií nebo postavičkou, ale měl by naopak vlastníka popisovat mnohem přesněji i z fyzikálního a zdravotního hlediska. S vaším digitálním otiskem byste pak mohli vystupovat v aplikacích virtuální reality a ve hrách.

Co to znamená v praxi? Pokud byste si s chytrým avatarem od Microsoftu spustili třeba sportovní simulátor, kondice vašeho hráče by odpovídala realitě. V RPG hrách by se pak postavička pohybovala pouze tak rychle, jak to jen dovoluje vaše zdraví. Do virtuálního avataru by se ovšem mohly přenést i některé psychické funkce. Pokud byste tedy trpěli třeba depresí, depresivní bude i vaše postavička.

avatar.png
Systém reálného avatara na papíře

Ačkoliv by se mohlo zdát, že si Microsoft zahrává s revolucí na poli osobních dat, zdaleka není první a jediný, podobné technologie – zatím spíše jen na papíře – se totiž objevují už delší dobu. A na papíře zatím existuje i tento nejnovější patent, doposud totiž chybí zařízení nebo technologie, která by avatarovi poskytla přesné zdravotní informace. Za oceánem se sice mezi sebou „perou“ Google a Microsoft o to, komu se podaří digitalizovat zdravotnictví (Google Health, Microsoft HealthVault), cesta k takovém využití důvěrných dat je ale mnohem složitější.

Diskuze (74) Další článek: Twitter a Facebook ve spárech útočníků

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,