Konference UX z praxe: Přijďte se seznámit s užitečnými nástroji

Čtvrtý ročník Konference UX z praxe vás seznámí s nástroji, které byste jako člověk pracující v UX mohli využít ve své práci. Nabídne srovnání různých prototypovacích programů, ukáže praktické tipy a použití jiných užitečných nástrojů, které by ve vašem seznamu neměly chybět.

Představíme vám 16 užitečných nástrojů

Tím nejčastějším, s čím se dnes setkáte, jsou nástroje na prototypování a věci s tím spojené. Od dob, kdy se používalo hlavně Axure, se objevilo mnoho nástrojů a každý je vhodný na něco odlišného. Představíme vám Figmu, Adobe XD, Framer a Sketch a jejich zajímavé vlastnosti a tipy, kdy sáhnout právě pro ně ve vašem projektu.

47c68722-1a13-4ee8-9511-90da94c4f4a9

Protože je prototypování jen malou součástí práce v UX (až na výjimky), chceme vám ukázat řadu dalších užitečných nástrojů a metod, které vám pomohou dělat vaši práci kvalitněji. Z řadou z nich jste se mohli setkat už dávno, ale ze zkušenosti víme, že jen málokdo má příležitost si všechny tyto věci osahat a vyzkoušet. Chceme vám je proto představit, ukázat jak s nimi pracovat nebo na konkrétních příkladech z praxe řečníků představit, jak se dají smysluplně použít při každodenní práci. Záměrně se nesoustředíme na jednu konkrétní oblast, ale snažíme se vám představit co nejrůznorodější paletu nástrojů.

Program konference

Zde je celý přehled přednášek, podrobnější popis ke každé z nich najdete na webu Konference UX z.

Framer (Xhevi Qafmolla, Freelance Designer)

Sketch (Lukáš Fronc, UX designer na volné noze, RENOMIA, ČS, Moneta Money Bank)

Adobe Xd (Pavel Jílek, Product designer)

Figma (Ján Dugovič, UX Team of One v In Investments)

Product Reaction Cards – metoda vymyšlená lidmi z Microsoftu pro hodnocení například webu po uživatelském testování, kdy pomáhá lidí více rozpovídat a jednodušeji tak něco zhodnotit. (Petr Štědrý, UX Designer v 2FRESH Prague).

Hotjar – jeden z mnoha analytických nástrojů, který po nasazení na web umožní mnohem lépe sledovat, co se na něm děje a co zde návštěvníci dělají. (Lenka Stawarczyk, UX writer a Product marketing manager at LMC)

Tužka a papír – abychom trochu vyvážili množství prototypovacích nástrojů, ukážeme, že tužka s papírem má v designovém procesu stále své nezastupitelné místo. (Martin Majling, Founder of FlowBakery UX Studio)

TreeJack – známý nástroj pro testování struktury navigace, který by neměl chybět nikomu, kdo navrhuje weby. (Jan Hlaváč, UX designer, organizátor UXZ a UNIHUNTu)

Nahrávání uživatelského testování bez i s OBS – skvělý open source program (Open Broadcast Studio), který vám umožní se vypořádat s nahráváním uživatelských testování a jejich streamování pozorovatelům. (Jan Pobořil, Organizátor RealUXCampu a vývojář na volné noze)

Validately.com – jeden z mnoha nástrojů na vzdálené uživatelské testování, který vám usnadní vše, co je kolem tohoto testování zapotřebí (Peter Žalman, Product Designer v McKinsey & Company)

Kopie.io – nový nástroj pro spolupráci UX designérů a copywriterů a jelikož podobný zatím neznáme, chceme vám ho zde představit (Martin Laudát, UX designer v ARGO22)

Metriky NPS, SUS a SUM – asi každý se už někdy setkal minimálně s Net Promote Score. Metrik na měření UX nebo použitelnosti je více a tak vám díky příkladům z Kentica zkusíme říci, kdy které použít a co do nich očekávat. (Tadeáš Kubát, VP User Experience at Kentico Software)

Principle – jeden ze zástupců programů zaměřený na animace, jelikož i ty získávají v rámci UX stále více a více na důležitosti. (Lukáš Oslzla, UX/UI designer at Bell&Hurry)

Typeform – skvělý nástroj na složitější dotazníky, kterým se při výzkumu jen těžko vyhnete, a tak vám usnadní práci, pokud potřebujete něco víc než jen Google Form. (Ivana Kolcunová, User Experience Researcher at LMC)

Framework pro dlouhodobé vzdělávání designerů – vzdělávání se věnujeme všichni, ale málo kdo měl možnost to rozvinout v systematický proces. Jeden takový vám díky Kiwi.com představíme a dáme k dispozici (Honza Toman, UX Team Lead v Kiwi.com)

RealtimeBoard – jeden z mnoha nástrojů (třeba vedle Trella), který se vám může v praxi hodit. Post-ity používá každý z nás a tak jejich elektronická verze přizpůsobená kolaborativní práci týmů může být velice šikovný pomocník. (Michal Libich, Product Designer v McKinsey & Company)

Termín a místo konference

Čtvrtý ročník Konference UX z praxe se koná v úterý 19. 2. 2019 celý den v konferenčních prostorách OKsystem v Praze na Pankráci. Přednášky jsou v českém jazyce. Vstupenky lze zakoupit na webu konference www.uxz.cz.

UXZ připravuje pravidelné meetupy s přednáškami

Nově připravujeme vedle konference UXZ ještě pravidelná setkání zdarma pro všechny, kde se můžete podívat pod pokličku UX týmu ve firmách. Každé setkání se uskuteční v konkrétní firmě. Na programu budou 2 až 3 odborné přednášky, na kterých se s vámi UX tým firmy podělí o své zkušenosti, ukáže, jak mají UX zapojené v jejich práci, a na čem nejčastěji pracují. Vše formou odborné přednášky nebo případovky, abyste si odnesli hlavně nové zkušenosti. Vše doplněné dostatkem času na networking, pokud se s UX týmem budete chtít pobavit více do hloubky.

bb8c355d-1744-4d2e-b3f0-e2cf20532113

První setkání proběhne pravděpodobně během března a dál by mělo následovat každý jednou za měsíc. Účast bude zdarma a registrace bude probíhat v rámci portálu meetup.com, takže nás už teď můžete sledovat a přihlásit se, jakmile budeme znát termín prvního setkání: www.meetup.com/UXZ-cz-Meetups. Přednášky budeme také nahrávat a vše najdete později na našem Youtube kanále UXZ.

Váš názor Další článek: ELONOVINKY: Tesla chystá nový Model Y a plně autonomní řízení

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,