Apple | Globální oteplování

Klimatické změny zvýší poptávku po iPhonech, myslí si Apple

Požáry, sucho nebo masivní záplavy představují pro tisíce lidí po celém světě utrpení a velkou výzvu. Applu ale můžou přinést efekt, který povede k většímu zisku. Vyplývá to z analýzy neziskové organizace CDP, která poprosila velké korporace, ať zhodnotí, jaká rizika a příležitosti vidí v klimatických změnách, informuje Bloomberg.

V kostce si to Apple myslí proto, že jak se budou lidé čím dál častěji dostávat do úzkých, budou potřebovat spolehlivý způsob komunikace a iPhony jsou podle něj k tomuto účelu nejlepší.

„Mobilní zařízení se ukázala jako základní kámen komunikačních sítí v nouzových situací,“ vysvětluje Apple, jak k tvrzení došel. „Mohou sloužit jako svítilny nebo sirény, poskytnou instrukce k první pomoci, fungují jako rádio a dají se nabíjet přes baterie ve vozidlech,“ říká.

Podle společnosti se výhoda mobilních telefonů v nebezpečných situací ukázala již u katastrof jako byly hurikán Katrina nebo hurikán Sandy, protože sloužily právě jako spolehlivý způsob komunikace. Apple k tomu pak dodává, že právě iPhony jsou v nouzových situacích nejlepší a postupně tím „roste poptávka mezi lidmi“.

„Během posledních let jsme na iPhonech zavedli například příjem WEA upozornění, včetně upozornění Národní meteorologické služby a policie,“ nastiňuje Apple změny v Americe. „Tato upozornění se objevují také na Apple Watch. Rovněž nabízíme bezplatnou aplikaci Najít přátele a snadno dostupnou svítilnu.“

Ve výsledku tak společnost došla k přesvědčení, že finanční benefit z klimatických změn by pro ni mohl činit až 920 milionů dolarů (20,7 miliard korun). Nevylučuje ale, že by počasí mohlo způsobit i škody - podle analýzy existuje například možnost, že na zhruba 300 milionů dolarů vyjde oprava infrastruktury potřebné pro výrobu a prodej produktů.

Apple přitom není jediný, kdo našel pozitiva na extrémním klimatu. Možné benefity vnímá i Google. „Pokud se Google Earth ujme jako nástroj pro zkoumání změn přírodního bohatství Země a klimatu, mohlo by to vést ke zvýšené zákaznické loajalitě a podpoře značky,“ uvedla firma pro CDP.

Diskuze (13) Další článek: Desítky německých lékařů zpochybňují škodlivost emisí z dieselových motorů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,