Monitory s podporou HDR se pomalu dostávají do přijatelné cenové třídy pro většinu herních nadšenců. Doposud ale nikdo neotestoval, jaký dopad na výkon tato funkce vlastně má. Výsledky takového měření nyní ukázala německá redakce Computerbase.
Otestováno bylo celkem 12 nových her, které tuto funkci podporují. Testování probíhalo na LCD monitoru ASUS PG27UQ s rozlišením 4K, tedy 3 840 × 2 160 bodů. Grafickou kartu od AMD zastupovala Radeon RX Vega64 8 GB od Nvidie pak Geforce GTX 1080 8 GB. Obě grafické karty nyní stojí podobné peníze a jsou mířeny proti sobě. Samozřejmě byly použity i poslední dostupně ovladače.
Výsledky se asi nebudou moc líbit majitelům karet GTX 1080. Pokles vykreslených snímků za sekundu (FPS) je totiž citelných 11 % v průměru napříč všemi testovanými hrami. Někde se pokles pohybuje skoro až na úrovni 20 %. U AMD je situace mnohem lepší, protože zapnutí HDR vede v průměru k poklesu FPS jenom o 2 %.
Rozdíl je to nemalý. Otázkou zůstává, jestli je problém Nvidie v samotném návrhu čipu Pascal nebo v ovladačích. To by mohly časem ukázat další podobné testy na jiných kartách, případně by to mohla objasnit samotná Nvidia. Ta se ale k výsledku testu zatím nevyjádřila.
HDR je krok správným směrem, chce to ale vhodnou obrazovku, hardware i obsah