Microsoft | DirectX | Hry

Hra nahraná i za necelé dvě sekundy. Vývojáři ukázali Microsoft DirectStorage v praxi

Minulý týden Microsoft uvedl technologii DirectStorage API pro vývojáře her, kteří chtějí tohoto systému rychlého přenosu dat využít pro hry ve Windows 10 a 11. Nyní jsou k dispozici i první reálné ukázky ze hry Forspoken.

Vývojářské studio Luminous, které stojí za hrou Forspoken (vyjde 11. října), ukázalo nasazení DirectStorage přímo ve hře. Rychlost načtení úrovně byla neuvěřitelná – i když šlo o celkem 4,5 GB dat tvořící kolem 20 000 souborů, načtení trvalo pouze 1,7 sekund. Jde přitom o open world hru, tedy rozsáhlý otevřený svět.

Snímek obrazovky 2022-03-25 v 11.36.58.png

V prezentovaných testech je možné vidět rozdíl mezi rychlým NVMe SSD, SATA SSD a pevným diskem a to vše i v kombinaci s DIrectStorage. Na videu lze vidět srovnání rychlosti, kde musí hráč čekat na načtení 1,9 sekund (NVMe SSD), 3,7 sekund (SATA SSD) a nebo 21,5 sekundy (pevný disk). Obvykle takové rozdíly mezi NVMe SSD a SATA SSD nebývají, protože hry běžně nevyužívají možností maximální rychlosti sekvenčního čtení.

Použité NVMe SSD ale dokázalo přes DirectStorage API propustit 4 839 MB/s, zatímco s běžným ovladačem přes Win32 API „jen“ 2 826 MB/s. Nutno ale podotknout, že v současné fázi a u této hry je rozdíl velmi malý kolem 10 % (z 2,1 sekund na 1,9 sekund), avšak to má důvod i v omezení výkonu procesoru.

To by se mělo výrazně změnit s tím, jak Microsoft implementuje akceleraci přes grafický čip, takže výkon DirectStorage už nebude omezován výkonem procesoru. V takovém případě lze očekávat další zlepšování a vývojáři také postupem času lépe využijí možnosti DirectStorage.

Diskuze (21) Další článek: Zvířecí hlavy zaženou nudu na Zoomu. Opičí se po Messengeru nebo Snapchatu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,