Hicon

Přečtěte si o tématu Hicon. Abychom vám usnadnili vyhledávání zajímavého obsahu, připravili jsme seznam článků souvisejících s tématem Hicon, které hledáte. Najdete zde články, fotografie i videa k tématu Hicon.
Tipy a triky v Delphi, díl 170. – DLL knihovny

Tipy a triky v Delphi, díl 170. – DLL knihovny

Dnes si odpočineme od tématu sítí a vzdáleného ovládání počítače a skočíme na úplně jiné téma, o které si také často píšete. Podíváme se trochu na zoubek DLL knihovnám.

Jan Šindelář|4

Umíme to s Delphi: 109. díl – vytváříme a používáme zdroje (resources) krok za krokem

Umíme to s Delphi: 109. díl – vytváříme a používáme zdroje (resources) krok za krokem

Dnešní článek je ryze praktický a podobá se spíše průvodci: krok za krokem si ukážeme, jak vytvořit soubor se zdroji, naplnit jej několika zdroji a následně použít při programování aplikace v Delphi. Poznáme také, jak vytvořit novou, aktualizovanou verzi aplikace s novými zdroji.

Václav Kadlec|6

Umíme to s Delphi: 73. díl – tray ikona, dokončení tvorby

Umíme to s Delphi: 73. díl – tray ikona, dokončení tvorby

Dnes dokončíme tvorbu komponenty TrayIkona, která bude sloužit k možnosti přidat do aplikací ikonu ve stavové oblasti hlavního panelu. Dnes nám zbývá implementace událostí této komponenty a několik posledních drobností.

Václav Kadlec

Umíme to s Delphi: 72. díl – tray ikona, 2. část

Umíme to s Delphi: 72. díl – tray ikona, 2. část

V minulém části seriálu jsme zahájili nesnadný úkol: vytvoření komponenty pro zobrazení ikony ve stavové části hlavního panelu. Dnes můžeme směle pokračovat v díle a zapracovat na tvorbě této komponenty.

Václav Kadlec|1

Umíme to s Delphi: 71. díl – ikona ve stavové oblasti hlavního panelu (tray ikona)

Umíme to s Delphi: 71. díl – ikona ve stavové oblasti hlavního panelu (tray ikona)

V minulém dílu jsme se dozvěděli, jak vylepšit aplikaci za pomoci systémových registrů nebo souborů *.ini. Dnes nás čeká další námět na zlepšovák: zamyslíme se nad tím, jak přidat do aplikace možnost zobrazit svou ikonu ve stavové (pravé) části hlavního panelu. Tato část hlavního panelu bývá nazývána tray.

Václav Kadlec

Tipy a triky v Delphi, díl 63.

Tipy a triky v Delphi, díl 63.

I dnešní tip bude poněkud zaměřen na Windows XP, i když příklad by vám měl fungovat i v jiných verzích. Budeme se zabývat "balónovými hinty".

Jan Šindelář|5

Tipy a triky v Delphi, díl 44.

Tipy a triky v Delphi, díl 44.

Celý dnešní díl bude zaměřen na jedno téma a tím je minimalizování aplikace na hlavní panel vedle hodin, tedy zobrazení příslušné ikony na tomto místě včetně zobrazení kontextového menu po stisku pravého tlačítka myši.

Jan Šindelář|6

Hákujeme klávesnici a myš

Hákujeme klávesnici a myš

Na různých diskusních fórech se často můžete setkat s otázkou: „Jak můžu (nejlépe tajně – tedy programem na pozadí) monitorovat všechny stisknuté klávesy a výsledek třeba zapisovat do souboru?“ Pohnutky takového dotazu jsou často jasné. Dotyčný se prostě chystá komusi podstrčit do počítače nějakého špióna, který mu umožní třeba zjistit hesla, přečíst si „choulostivý“ e-mail napsaný tímto člověkem apod.

Radek Chalupa|18

Trochu více o „Hintech“ v C++ Builderu

Trochu více o „Hintech“ v C++ Builderu

Hinty, jak jsou v C++ Builder nazývány tool-tipy, jsou známá (většinou žlutá či bílá, podle nastavení barevného schématu) malá plovoucí okna. Objevují se na pár okamžiků po najetí kurzoru myši na nějaký prvek, většinou tlačítko, a ve svém textu obsahují rychlou nápovědu stručně popisující funkci daného prvku.

Radek Chalupa|1

Jak na joystick v C++

Jak na joystick v C++

V tomto článku si ukážeme, jak pracovat s joystickem v „běžné“ aplikaci, tedy nikoliv a aplikaci DirectX.

Radek Chalupa

Shell v C++ 2.díl

Shell v C++ 2.díl

V tomto článku ještě zůstaneme u Shellu. Ukážeme si jak spustit jiný program, jak získat informace o jeho návratovém kódu a jak detekovat, zda program byl ukončen. Ukážeme si také jak získat některé informace o běžícím procesu.

Radek Chalupa|8

C++ Builder – Ikony a kurzory

C++ Builder – Ikony a kurzory

V minulém článku jsem slíbil, že se budeme podrobněji věnovat ikonám a jejich specifikům v C++ Builderu. S tématem ikon úzce souvisí (úžeji než si možná leckdo myslí, jak dnes poznáte) téma kurzorů.

Radek Chalupa

Naučte se efektivně používat C++ Builder -  I.

Naučte se efektivně používat C++ Builder - I.

V tomto článku opustíme (alespoň na nějaký čas) konkrétní tématiku tvorby komponent pro C++ Builder a budeme se věnovat problematice programování v prostředí C++ Builder obecněji.

Radek Chalupa|14

Tvorba komponent pro C++ Builder - úsporná komponenta – TMyWinControl

Tvorba komponent pro C++ Builder - úsporná komponenta – TMyWinControl

Prostředí Borland C++ Builder patří do té skupiny, ve které je prioritou rychlost a „snadnost“ vývoje nad maximální efektivitou. Podíváme se na to, co dělat, když tu efektivitu chcete.

Radek Chalupa

Trochu více o ikonách a kurzorech v C++

Trochu více o ikonách a kurzorech v C++

V tomto článku si řekneme trochu více o možnostech použití ikon a kurzorů a o jejich vzájemném nahrazení.

Radek Chalupa|4

Jak na tray-ikonu s C++

Jak na tray-ikonu s C++

V tomto článku se naučíme používat tzv. tray-ikonu, resp. notifikační ikonu, tedy ikonu s rozměry malé ikony (obvykle 16 x 16 pixelů – podle nastavení vzhledu systému) umístěnou v pravé části pruhu úloh.

Radek Chalupa|3

Uživatelsky kreslené prvky Windows - ListView

Uživatelsky kreslené prvky Windows - ListView

Dnes si ukážeme, jak specificky kreslit prvek ListView.

Radek Chalupa|11

Uživatelsky kreslené prvky Windows VI  - vícesloupcový list-box zobrazující ikony obsažené ve vybraném souboru

Uživatelsky kreslené prvky Windows VI - vícesloupcový list-box zobrazující ikony obsažené ve vybraném souboru

Dnes se ještě jednou vrátíme k list-boxu. Ukážeme si příklad vícesloupcového (Multi-column) list-boxu, který bude zobrazovat ikony obsažené ve vybraném souboru.

Radek Chalupa|2

Uživatelsky kreslené prvky Windows V - vlastní popup-menu s bitmapou typu nabídky Start

Uživatelsky kreslené prvky Windows V - vlastní popup-menu s bitmapou typu nabídky Start

Dnes si ukážeme, jak vytvořit, přesněji řečeno upravit podle svého uživatelsky kreslené položky menu.

Radek Chalupa|2

Uživatelsky kreslené prvky Windows IV - Image combo-box

Uživatelsky kreslené prvky Windows IV - Image combo-box

Dnes si ukážeme, jak vytvořit uživatelsky kreslený combo-box s proměnnou výškou položky. Tento combo-box bude zobrazovat bitmapy, ikony, resp. kurzory. Každá položka bude mít výšku odvozenou z rozměrů vloženého grafického objektu.

Radek Chalupa|2

Uživatelsky kreslené prvky Windows III - ListBox

Uživatelsky kreslené prvky Windows III - ListBox

V předchozím článku jsme se seznámili se základním principem uživatelsky kreslených prvků (owner-draw). Ukázali jsme si jejich použití za pomoci tříd knihovny MFC na příkladě tlačítka. Dnes si řekneme něco o uživatelsky kresleném list-boxu.

Radek Chalupa