Čtenáři ŽIVĚ: Vladan Crha a jeho první odpovědi na vaše dotazy

Dostanete padáka? Proč má Telecom účastníky a ne zákazníky? Co znamená ten „geniální“ slogan „Víc než jen slova“? Kdybyste nebyl v ČTc, za jak dlouho by se u vás vyvinula hluboká nenávist ke společnosti ČTc a chuť vyvraždit značnou část jejího vrcholného vedení? Dožijeme se někdy ADSL 1024/256kbps za 700 Kč? Čtěte první část odpovědí mluvčího Českého Telecomu na dotazy Čtenářů ŽIVĚ!
Kapitoly článku
V prvním rozhovoru jste zpovídali Vladana Crhu, mluvčího Českého Telecomu. Jelikož ale bylo vašich příspěvků opravdu velké množství, dočkáte se dvojnásobného počtu odpovědí. Vladan Crha dnes tedy odpoví na první várku dotazů, které jsou spíše z jiného soudku, než z námi vyhlášených témat. Druhá část, která se již týká samotného připojení k internetu (a tedy především konkrétních dotazů), vyjde na Živě už zítra!

(?) Když nám na naše dotazy odpovíte podle pravdy, dostanete padáka?

(!) Ne, nedostanu. Navzdory vžité mylné představě musí tiskový mluvčí informovat pravdivě, a to o názorech a stanoviscích firmy (pokud čekáte něco jiného, nemá smysl číst dál). To, že se ten názor může lišit od Vašeho, je samozřejmě něco jiného. Pokud byste novinářům lhal, najdou si snadno jiný zdroj informací a na Vás se vykašlou. Druhá stránka je, že se v této profesi vždy snažíte aktivně dodávat médiím pozitivní a pokud možno zajímavé informace.

Omezením, které také musíme dodržovat, je povinnost zveřejňovat významné informace tak, aby je zároveň obdrželi investoři (burzy), média (především agentury) a zákazníci. Vyplývá to ze skutečnosti, že ČESKÝ TELECOM je akciová společnost, jejíž akcie se obchodují nejenom na BCPP, ale i v zahraničí. Nečekejte tedy, že se v jakémkoliv rozhovoru například na dotaz „od kdy se změní ceny meziměstských volání a jak?“ dozvíte konkrétní datum a přesnou částku, pokud takováto informace ještě neodešla na burzu.

(?) Jak vzpomínáte na Sportovní gymnázium u nás v Pardubicích?

(!) Jenom v nejlepším. Ve všech směrech :)).

(?) Uvědomujete si, že kdyby si lidé hromadně začali pořizovat Eurotel Data Nonstop a začali hromadně volat přes mobilní telefony, přišlo by hodně pozadí (včetně toho vašeho) o svou židli?

(!) Myslím, že současné užívání mobilních telefonů se už dá popsat jako „hromadné“ :). Nevím, jaké jsou počty uživatelů EDN, ale nárůst zákazníků jakékoliv služby Eurotelu asi ČESKÝ TELECOM také příliš trápit nebude.

Uvědomuji si však, že každý zaměstnanec je v konečném důsledku placen za to, aby jeho firma fungovala co nejlépe a byla pro zákazníky co nejatraktivnější. Středobodem mé práce ale není starost o židli, na které právě píši tuhle odpověď.

(?) Proč má Telecom účastníky a ne zákazníky?

(!) Protože to někdy v době, kdy asi ani jeden z nás ještě nebyl na světě, nějaký chytrák vymyslel a následně se to slovo dostalo do všech norem a směrnic a nařízení a potom ho začali používat i zaměstnanci. Můžete proti němu bojovat „ohněm a mečem“ (na tiskovém oddělení je tabu), ale má tuhý kořínek.

Takže ČESKÝ TELECOM má zákazníky, ale občas se jim ještě ze setrvačnosti říká účastníci.

(?) Je možné, že se v dohledné době něco stane a ČTc přehodnotí své

priority z hrabavosti na poskytování opravdu kvalitních a dostupných

služeb?

(!) Nevím, jestli Vás má odpověď uspokojí, ale cílem ČESKÉHO TELECOMU bude i nadále přinášet co největší prospěch svým akcionářům. Ti od nás většinou očekávají především zisk. Na druhou stranu je zřejmé, že firma nemůže být ekonomicky úspěšná bez spokojených zákazníků. A zákazníci jsou spokojení, pokud dostávají kvalitní a dostupné služby... Je to poměrně jednoduchá rovnice.

(?) Každý zaměstnanec ČTc by se měl stydět, že pracuje pro firmu, která se chová tak, jak se chová (např. blokuje cenovou politikou národ před získáváním počítačové gramotnosti a snižuje tak schopnost růstu prosperity)... Stydíte se i vy? Mimochodem vždy, když někde uvidím nebo zaslechnu mluvčí ČTc, okamžitě mě napadne asociace ďáblův mluvčí. Nevím proč.

(!) Já zase nevím, za co by se měl stydět technik na ústředně nebo operátorka na call-centru, produktový manažer nebo kterýkoliv jiný zaměstnanec, pokud dělá svoji práci pořádně a snaží se, aby pořádně fungovala i celá firma. Vaším hloupým dotazem je urážíte.

(?) Mám bezdrát za 700 Kč měsíčně neomezeně. Co mi hodláte nabídnout, abych přešel k Českému Telecomu?

(!) No těžko Vás asi budu přetahovat na jiný druh domácího připojení, pokud Vám tenhle vyhovuje. Získat (i zpět) zákazníka je vždycky těžší, než ho udržet. Nicméně až vyrazíte z domu, nabídl bych Vám na zkoušku veřejné připojení přes Wi-Fi, které je teď v rámci probíhajícího pilotu zdarma (www.telecom.cz/wifi/). V úterý 1. července budeme mimochodem oznamovat další zajímavé rozšíření Hot Spotů. Pokud pojedete v létě do zahraničí, asi bych Vám nabídl Kartu X, se kterou ušetříte tak 50% oproti roamingu na mobilu. Máte-li pevnou linku, zkusil bych Vám „vnutit“ Telekonto, jestli máte trochu větší firmu, tak třeba IP VPN, a tak podobně... Něco by se určitě našlo.

(?) Ilustrovaný návod, jak zacházet se zaměstnanci Telecomu: http://www.strach.cz/4x/4x009.jpg. Co na to říkáte?

(!) Prvních deset mailů s tím obrázkem (je někdy z února 2002), které jsem dostal od známých a kamarádů, mě ještě pobavilo, teď už se usmívám ze zdvořilosti...

(?) Budeme Vám velice vděčni, když spolu s ostatními tuneláři, zloději a jinou cháskou odtáhnete do bohatších krajů, naši občané si už své užili, stejně už Vám dát víc ani nemohou. Doufám, že jinde Vás přivítají s otevřenými dveřmi, nejlépe od vypolstrované místnosti s výhledem přes mříže - pro ty nechápavé, mám na mysli vězeňskou celu. Takže ještě jednou: Bylo toho již dost, a proto, prosím, děkujeme, odejděte...

(!) Vězeňské cely nebývají polstrované. Pokud tedy máte zkušenost s takovou místnosti a výhledem přes mříže, pozor – NENÍ to vězení…

(?) Co znamená ten "geniální" reklamní slogan VÍC NEŽ JEN SLOVA, který doprovází všechny reklamy ČTc? Já v tom vidím jen paradox na to, co předvádí ČTc...

(!) Má dvě roviny: ČESKÝ TELECOM nabízí nejenom hlasové služby (víc než jen slova) a co slíbí, to splní. Přál bych si, aby ČESKÝ TELECOM v tom druhém případě byl k naplnění sloganu blíže, než nyní je.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,