Google | Média | Předplatné

Google zjednoduší médiím zavádění předplatného na webu. Propojené bude i s vyhledáváním

Google představil novou službu pojmenovanou jednoduše – Subscribe. Ta má pomoci vydavatelům získat nové předplatitele jejich obsahu a zjednodušit celý proces registrace. Vše je totiž vázáno na Google účet, díky čemuž se články ze zakoupeného předplatného zobrazují i v rámci vyhledávání.

Základní fungování je pro uživatele velmi jednoduché – v případě navštívení stránky s paywallem je vyzván k volbě předplatného. Díky napojení na Google účet není nutné vypisovat své údaje pro registraci ani platební kartu, vše je zjednodušeno na dva kliky. Kdekoliv jste pak přihlášeni v Google účtu, automaticky vás přihlásí i na stránkách daného média. Při vyhledávání zpráv se pak ve výsledcích objeví samostatná sekce s výsledky v rámci předplatného.

Z hlediska vydavatelů se může jednat o zajímavý způsob jak získat nové předplatitele. Navíc nemusí sám o sobě řešit platební brány, o vše se postará Google. Systém navíc umí počítat i s určitým počtem článků zdarma předtím, než se výzva k platbě uživateli zobrazí. Na druhou stranu, zadarmo to určitě dělat nebude, procenta, které si z platby nechává (pokud nějaká), ale nezveřejnil – zde zřejmě bude záležet na konkrétní dohodě s mediálním domem.

Prozatím jsou v rámci projektu zapojeny zahraniční média jako The Telegraph, The Washington Post, Financial Times a další. Vývojáři a vydavatelé se mohou pro podrobnosti podívat na stránky Google News Initiative, kde jsou k dispozici podrobnosti ohledně fungování programu.

Diskuze (1) Další článek: První mezihvězdný asteroid ʻOumuamua přiletěl ze soustavy dvou sluncí

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,