Uživatelé Gmailu by si měli ověřit, zda nepřišli o důležité zprávy. Služba totiž nemusela korektně zpracovat některé požadavky a doručené zprávy mohly být omylem zařazeny mezi spam nebo odstraněnou poštu. Na selhání upozornil sám Google.
Technický problém se vyskytl mezi 15. a 22. lednem. Google uživatele vyzval, aby si zkontrolovali složky Koš a Spam nejpozději do 14. února. V případě, že se v nich nachází nesprávné e-maily, je třeba je přesunout zpět do složky s doručenou poštou.
Gooogle pro web Google Operating System později upřesnil, že selhání se dotklo jen mobilní aplikace Gmail pro iOS, přístupu ke službě přes mobilní prohlížeč a funkcionality Gmail Offline pro práci v režimu bez internetového připojení.
„Chybu způsobila softwarová aktualizace z 15. ledna. Jakmile se inženýři o problému dozvěděli, identifikovali primární příčinu a 21.ledna vydali opravu,“ uvádí se v oficiálním stanovisku. Vývojáři měli také provádět opatření, aby se případné další chyby podařilo identifikovat v kratším čase.
Doplňme, že nejde o jediný problém, se kterým se Gmail musel v posledních týdnech vypořádat. Před týdnem jsme zaznamenali globální výpadek služby. Vyskytl se i kuriózní případ, kdy vyhledávač Googlu po kliknutí na jeden z odkazů zobrazil formulář s předdefinovaným adresátem e-mailu .