Facebook je nejnavštěvovanější stránkou v Americe, předběhl Google

Facebook se v minulém týdnu stal nejvíce navštěvovanou stránkou ve Spojených státech a podařilo se mu překonat více méně stabilní jedničku Google. Podle naměřených statistik Hitwise Facebook minulý týden navštívilo 7,07 % uživatelů internetu v USA, na Google přitom zavítalo 7,03 %.

Facebook překonal Google prozatím pouze na Štědrý den, o vánočních svátcích a na Nový rok. Třetí příčka patří freemailové službě Yahoo! Mail, která zaznamenala 3,8 % uživatelů amerického internetu. V závěsu pak následuje domovská stránka Yahoo! se 3,67 %, což stále poukazuje na to, že je Yahoo! i přes určité problémy v Americe stále velice silnou internetovou značkou. Firma pod vedením krizové manažerky Carol Bartz navíc nezaznamenala pokles návštěv při nedávné změně designu hlavní stránky, naopak si uživatelé cení přímého přístupu na Facebook, Twitter a další externí webové služby.

Pokud by si Yahoo! sečetlo návštěvnost domovské stránky a e-mailu, stalo by se jedničkou. V tomto případě by mohl ale dominovat Google, kterému patří i páté místo s jeho službou YouTube, která si v USA drží 2,14 % návštěv.

fbookjede.png
Facebook už v USA překonal Google a trend poukazuje na to, že by tomu tak mohlo být i v budoucnu.

V Severní Americe se stále daří zajetým službám jako Windows Live Hotmail a MSN.com spadajících do internetového portfolia Microsoftu. Softwarový moloch před několika dny svůj portál redesignoval a bude tedy zajímavé sledovat, co to udělá s jeho návštěvností. Hotmail, který je podle statistik Fingerprint se 17 % vůbec nejpoužívanějším webovým e-mailovým klientem, byl kupodivu v posledním týdnu méně navštěvovaný, než konkurenční Yahoo! Mail.

Microsoft má na severoamerické internetu poměrně silnou pozici, je to ale dané spíše historickým hlediskem. Kromě Hotmailu Američané často používají také Windows Live Messenger pro IM komunikaci a začíná se dařit i Bingu, který od loňského spuštění v létě zaznamenal nárůst o zhruba 3 % na necelých 12 %. Podle posledního grafu odborného webu Sillicon Alley Insider se ale divizi online služeb Microsoftu stále nedostala z červených čísel a operuje se ztrátou zhruba jedné miliardy dolarů. Způsobují to především zvýšené výdaje na propagaci vyhledávače Bing, který se nyní mimo jiné dostal na britský trh.

msvydelky.gif
Internetová divize Microsoftu je stále prodělečná. Redmondská firma musí do rozvoje svých webových služeb a aktivit na internetu stále investovat a návratnost plánuje až v řádu let.

Facebook už je pro Google delší dobu obrovskou konkurencí, možná tou vůbec největší. Největší sociální síť na světě je totiž takovým "internetem v internetu" a Facebook zde uplatňuje podobné zákonitosti a principy, jako Google samotný. Facebook navíc neustále roste - nedávno překonal hranici 400 milionů uživatelů po celém světě. Firma se může chlubit i zájmem investorů, kteří ho ocenili na 1 miliardu amerických dolarů. I přesto zakladatel a výkonný šéf Mark Zuckerberg stále vyčkává s IPO a vstupem na burzu. Prý má firma kapitálu dost a nemá proto důvod stávat se veřejně obchodovatelnou.

Facebook se Googlu vzdaluje stále více. Nedávno totiž uzavřel dohodu s Microsoftem, který poskytuje vyhledávací mechanismu Bing pro vyhledávání v rámci Facebooku.

Diskuze (11) Další článek: Tři nové HD webkamery od Microsoftu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,