Facebook je díky svému počtu uživatelů pro nejedno médium nezanedbatelným zdrojem návštěvnosti. Sdílený odkaz na článek, který se sítí virálně rozšíří mezi uživatele, totiž může přinést tisíce návštěvníků. Facebook by byl ovšem nejraději, kdyby si takový článek přečetli přímo u něj a tedy jeho systém neměli šanci opustit. Už dnes na Facebooku sledují videa včetně těch vložených z konkurenčního YouTube, proč by to tedy nemohlo fungovat i u tradičních médií?
Facebook chce, aby média publikovala celé články přímo na jeho síti a aby se z něj tedy stala profesionální publikační platforma
Podle Wall Street Journalu (paywall, via The Next Web) proto sociální síť v zámoří co nevidět oznámí spolupráci s tamními předními vydavateli, kteří budou publikovat celé články přímo na Facebooku. Nepůjde přitom o žádné malé ryby, ale třeba National Geographic a The New York Times.
Facebook jednoduše usiluje o to, aby se pro co nejvíce svých uživatelů stal nikoliv jen jednou z mnoha webových služeb, ale samotným internetem, kde prostě najdou naprosto vše, aniž by museli opouštět doménu facebook.com.