Uplyne ještě hodně vody ve Vltavě (a Moravě), než se dočkáme zcela funkčního evropského navigačního systému Galileo, v mezidobí se tedy hledají další cesty, jak vylepšit stávající GPS signál. Ten má určité technické limity pro civilní použití, velmi přesnou polohu totiž mohou získat pouze americké úřady, respektive armáda, která celý projekt realizuje.
Na tuto praxi se v poslední dekádě přizpůsobila i Evropa, která provozuje svůj vlastní korekční systém EGNOS. S pomocí dodatečného měření odchylek a atmosférických poruch pak mohou satelity EGNOS vysílat korekci a zpřesnit původní civilní GPS signál až na odchylku několika málo metrů. S EGNOS si dnes poradí většina civilních přijímačů GPS. V geodézii a kartografii se pak využívají další pozemní korekční DGPS systémy, které opravují polohu už skutečně na velmi malou odchylku.
Korekční data EGNOS pro GPS mohou putovat vzduchem jako doposud, díky systému EDAS ale i skrze běžné internetové připojení
Nyní Evropská komise ohlásila další drobné vylepšení a to příjem EGNOS signálu skrze internet. Systém EDAS by měl pomoci hlavně v městské zástavbě, kde sice může přijímač zachytit dostatečný počet GPS satelitů, už se mu ale nepodaří získat signál z EGNOSu, ten má totiž k dispozici jen několik málo družic. Ve městech je ovšem všudypřítomný mobilní internet, přijímač tedy bude moci získat korekce právě přes běžnou datovou síť.