Elsa

Přečtěte si o tématu Elsa. Abychom vám usnadnili vyhledávání zajímavého obsahu, připravili jsme seznam článků souvisejících s tématem Elsa, které hledáte. Najdete zde články, fotografie i videa k tématu Elsa.
Programujeme ve Visual Basic .NET - 7.díl - logické řídící příkazy

Programujeme ve Visual Basic .NET - 7.díl - logické řídící příkazy

V dnešním dílu seriálu o programovacím jazyku VB.NET se seznámíme s dalšími příkazy pro přepínání běhu programu mezi větším počtem variant.

Milan Petřík|8

Programujeme ve Visual Basic .NET - 6.díl - logické řídící příkazy

Programujeme ve Visual Basic .NET - 6.díl - logické řídící příkazy

V tomto dílu seriálu o programovacím jazyku VB.NET se budeme věnovat logickým výrazům a základním příkazům pro větvení běhu programu.

Milan Petřík|57

PHP - 19. díl – odesílání mailů v PHP

PHP - 19. díl – odesílání mailů v PHP

V dnešním pokračování se více zaměříme na využití PHP k odesílání e-mailů z webových stránek.

Miloslav Ponkrác|25

Umíme to s Delphi: 132. díl – praktická ukázka socketů: jak si poradit s více zaslanými zprávami

Umíme to s Delphi: 132. díl – praktická ukázka socketů: jak si poradit s více zaslanými zprávami

V dnešním, ryze praktickém článku se zaměříme na otázku, co si počít s vícenásobnými zprávami. Pokud totiž jedna aplikace zašle několik zpráv krátce po sobě, dostane druhá strana obvykle jednu spojenou zprávu. Nemůžeme totiž předpokládat, že počet zpráv u příjemce bude stejný jako počet odeslaných zpráv. Co s tím?

Václav Kadlec|5

PHP - 14. díl – cookies

PHP - 14. díl – cookies

Ve 14. díle seriálu o PHP bude pojednávat detailně o cookies. Na závěr si uděláme počítadlo, které bude měřit počty návštěv každému uživateli zvlášť.

Miloslav Ponkrác|26

PHP - 13. díl – kouzla s funkcí header

PHP - 13. díl – kouzla s funkcí header

V dnešním dílu seriálu o PHP bude pojednávat detailně o funkci header a možnostech s tím spojených.

Miloslav Ponkrác|31

PHP - 12. díl – existence a typy proměnných

PHP - 12. díl – existence a typy proměnných

Dnešní díl PHP bude věnován ověření existence proměnné a jednotlivým typům proměnných.

Miloslav Ponkrác|1

PHP - 9. díl – práce se soubory a počítadlo stránek

PHP - 9. díl – práce se soubory a počítadlo stránek

9. dílu seriálu o PHP bude pojednávat o práci se soubory. Jako bonus si uděláme jednoduché textové počítadlo stránek.

Miloslav Ponkrác|28

Umíme to s Delphi: 121. díl – zkrácené vyhodnocování logických výrazů

Umíme to s Delphi: 121. díl – zkrácené vyhodnocování logických výrazů

V dnešním článku si prakticky na příkladech ukážeme koncepci zkráceného vyhodnocování logických výrazů. Vysvětlíme si, co to zkrácené vyhodnocování je, předvedeme si, jak se používá a poznáme, jakým způsobem jej můžeme zahrnout do aplikační logiky své aplikace.

Václav Kadlec|10

PHP - 5. díl – konstrukce if, podmínky a příkaz die

PHP - 5. díl – konstrukce if, podmínky a příkaz die

Obsahem 5. dílu seriálu o PHP bude povídání o konstrukci logických podmínkách a vším, co s tím souvisí.

Miloslav Ponkrác|36

Další padlý ve válce grafik:  Hercules odchází

Další padlý ve válce grafik: Hercules odchází

Velmi známé a oceňované grafické karty Hercules prožívají svou labutí píseň. Firma Guillemot, výrobce produktů značek Hercules a Thrustmaster, oznámila svůj záměr opustit trh grafických karet a monitorů a soustředit se na ziskovější produkty.

Tomáš Holčík|18

XML pro web aneb od teorie k praxi, 13.díl

XML pro web aneb od teorie k praxi, 13.díl

Lze přímo v prohlížeči převádět XML v textové podobě na DOM XML dokument a naopak? Odpověď zní: ano, jde to, a není to nijak složité. V dnešním dílu si ukážeme, jak na to.

Jakub Havel|2

Umíme to s Delphi: 73. díl – tray ikona, dokončení tvorby

Umíme to s Delphi: 73. díl – tray ikona, dokončení tvorby

Dnes dokončíme tvorbu komponenty TrayIkona, která bude sloužit k možnosti přidat do aplikací ikonu ve stavové oblasti hlavního panelu. Dnes nám zbývá implementace událostí této komponenty a několik posledních drobností.

Václav Kadlec

Tipy a triky v Delphi, díl 61.

Tipy a triky v Delphi, díl 61.

Dnes si ukážeme další grafické vylepšení naší aplikace. Tentokrát budeme kreslit duhu.

Jan Šindelář|4

Flash 26 – Létající panda, kompletní hra pro vás

Flash 26 – Létající panda, kompletní hra pro vás

Naše vlastní flashová hra Létající panda, kterou si zhotovíme, nám pomůže k vysvětlení dalších matematických funkcí Flashe počínaje na intervalech založeném generování náhodných čísel a zaokrouhlování konče.

Lukáš Makowski|2

Prakticky s MySQL - 10. díl

Prakticky s MySQL - 10. díl

Abychom mohli odpovídat v naší diskusi na příspěvky, upravíme si dnes i její základní strukturu.

Lukáš Makowski

Prakticky s MySQL - 9. díl

Prakticky s MySQL - 9. díl

Dnes provedeme řadu změn v naší diskusi v rámci ukázky jejího možného dalšího vývoje při systému registrovaných uživatelů.

Lukáš Makowski|6

Umíme to s Delphi, 63. (a na čas poslední) díl – nebojte se DDE, zbývající informace

Umíme to s Delphi, 63. (a na čas poslední) díl – nebojte se DDE, zbývající informace

V dnešním díle dokončíme celé DDE manévry začaté před týdnem: nejprve dopíšeme ukázkový příklad napsáním klientů, pak si zahrajeme na špióny a budeme sledovat DDE rozhovory probíhající v systému, a nakonec zapojíme do DDE komunikace také Microsoft Word. V závěru se také dozvíte, proč je tento díl poslední, na jak dlouho a v jakém slova smyslu.

Václav Kadlec|9

Tipy a triky v Delphi, díl 41.

Tipy a triky v Delphi, díl 41.

Dneska se opět vrátíme k tématu Windows XP a vizuálních stylů a ukážeme si, jak upravit knihovnu Comctrls, aby nedocházelo k pádům aplikace při použití ListView. V dnešním druhém tipu si předvedeme, jak změnit druh písma u bublinkové nápovědy.

Jan Šindelář|8

ASP.NET – Diskusní forum (3)

ASP.NET – Diskusní forum (3)

V minulém dílu jsme si připravili datový adaptér, který má za úkol zprostředkovávat komunikaci s databází. Dnes si vytvoříme první verzi zobrazovací komponenty, kterou v dalším dílu vylepšíme.

Tomáš Tichý|2

Tipy a triky v Delphi, díl 33.

Tipy a triky v Delphi, díl 33.

Tématem dnešního dílu bude opět práce se soubory, složkami a disky. Naučíme se zjišťovat velikost složky včetně podadresářů, ukážeme si jak vypsat všechny disky v systému včetně jejich typu, naučíme se formátovat disketu a také rozdělovat a slučovat soubory.

Jan Šindelář|8

Výuka JavaScriptu – 18.

Výuka JavaScriptu – 18.

Dnešní poslední výuková lekce bude věnována lehkému úvodu do DHTML. Řekneme si co zkratka DHTML znamená a z čeho se takové DHTML skládá.

Marek Němec|13

Elsa zbankrotovala

Elsa zbankrotovala

Marek Němec|14

DOM – objektový model dokumentu IV.

DOM – objektový model dokumentu IV.

Dnešní díl bude zaměřen prakticky. Ukážeme si užitečný univerzální skript, který nám umožní procházet libovolným dokumentem a zjišťovat vlastnosti všech jeho uzlů.

Jakub Havel

Opoziční smlouva: GeForce 4 MX 440

Opoziční smlouva: GeForce 4 MX 440

Ještě ani neměly čas "zdomácnět" grafické karty s čipem GeForce 3 a již je zde ohlášena nová, o číselko vyšší řada grafických čipů. Nám se podařilo získat jeden z prvních kusů grafické karty s čipem GeForce 4 MX 440. Předem bych vás chtěl varovat, že jakkoliv zní "GeForce 4" v názvu této řady lákavě, "plnému" jmenovci se tento čip zdaleka nevyrovná. Jádro s kódovým názvem NV17 by si mnohem více zasloužilo pojmenování GeForce 2 + 2/3. Proč? Dočtete se v článku. 

Jan Dudek|43

ELSA v problémech?

ELSA v problémech?

Marek Němec|1

Tipy a triky v Delphi, díl 29.

Tipy a triky v Delphi, díl 29.

Předchozí díly byly poněkud monotematické, takže dneska opět uvedeme několik tipů z různých oblastí. Nejprve si ukážeme, jak pracovat s Košem, a ukážeme si také, jak načíst nebo uložit data z ListView do souboru.

Jan Šindelář|2

Výuka JavaScriptu – 3.

Výuka JavaScriptu – 3.

Dnes se blížeji podíváme na operátory a příkazy if, switch, for a while. Slíbený bonus v podobě seznamu klíčových slov JavaScriptu se do dnešního dílu bohužel již nevešel.

Marek Němec|17

Tipy a triky v Delphi, díl 24.

Tipy a triky v Delphi, díl 24.

Dneska se podíváme nejprve na spořič obrazovky, poté si zkusíme otestovat, zda aplikace odpovídá nebo došlo k jejímu pádu, a také se začneme zabývat tiskárnami a vůbec věcmi souvisejícími s tiskem.

Jan Šindelář|2

Tipy a triky v Delphi, díl 22.

Tipy a triky v Delphi, díl 22.

V dnešním poněkud kratším předvánočním vydání se nejprve podíváme na zajímavé zkombinování tlačítka a ukazatele průběhu, dále si ukážeme jak zjišťovat v jakém stavu nastartovaly Windows, ukážeme si jak vytvořit virtuální disk a některé další zajímavé tipy.

Jan Šindelář|1

Tipy a triky v Delphi, díl 20.

Tipy a triky v Delphi, díl 20.

A máme tu jubilejní dvacátý díl. Dnes si ukážeme, jak třídit položky v ListView po sloupcích, jak smazat soubory do Koše, jak přidat položku do seznamu naposledy otevřených dokumentů, a také se naučíme zjistit informace o paměti.

Jan Šindelář|8

Tvorba komponent pro C++ Builder  - vlastní Popup-menu

Tvorba komponent pro C++ Builder - vlastní Popup-menu

V tomto článku si ukážeme vytvoření komponenty odvozené od TPopupMenu, představující tedy plovoucí nabídku.

Radek Chalupa

Tvorba komponent pro C++ Builder PageControl

Tvorba komponent pro C++ Builder PageControl

Dnešní komponenta bude odvozena od VCL komponenty TPageControl, bude navíc umět nastavit barvu pozadí TabSheets, dále barvu, popřípadě pozadí jako bitmapu záložek a nezávisle aktivní záložky. Dále budeme moci rozlišit font „běžné“ a vybrané záložky. Bude také umět nastavit požadovanou pevnou šířku a výšku záložky, minimální šířku záložky, určit, zda záložky mají mít stejnou šířku.

Radek Chalupa

Tvorba komponent pro C++ Builder ImageButton

Tvorba komponent pro C++ Builder ImageButton

V tomto článku si vytvoříme tlačítko podobné TBitButtonu, tedy zobrazující vybranou bitmapu ale mající několik vlastností navíc.

Radek Chalupa