Doména Zuckerbergova školního projektu vydražena za 30 tisíc dolarů

Šéf a zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg se ještě před svým aktuálním živobytím proslavil menším projektem FaceMash.com. Tenkrát se díky tomu stal známým pouze v rámci harvardské univerzity, nicméně bylo mu to cestou k celosvětově úspěšné službě. Možná už tento příběh znáte z filmu The Social Network. Tento film udělal pochopitelně již dávno neexistující službě FaceMash reklamu, což bylo inspirací pro stávajícího držitele domény FaceMash.com – nabídl ji ve veřejné dražbě na webu Flippa.

Flippa.png

Doména byla vydražena za 30 201 dolarů (cca 544 tisíc korun), novým majitelem je zřejmě některý ze zaměstnanců Facebooku. Předpokládalo se, že se nabídky chopí nahrávací společnost Sony Pictures, která v souvislosti s uveřejněním filmu The Social Network postavila prezentaci o filmu na doméně FaceMash.net.

Po uveřejnění filmu The Social Network zaznamenává doména FaceMash.com průměrně 600 přístupů denně, přitom na ní není žádný obsah. Mark Zuckerberg na ní původně umístil službu, která sloužila pro jednoduché porovnávání fotografií studentek z univerzity. Jednoduše jste z páru zvolili, která se vám líbí víc, a hned ukázala se vám další dvojice. Výsledkem byl žebříček nejatraktivnějších dívek. Jednoduchá služba vzbudila rozruch a po uveřejnění filmu The Social Network je opět slavná, přestože už dávno neexistuje.

Diskuze (3) Další článek: GoQ – NetRadio: Poslech i nahrávání zdarma

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,