Dokončení
Přečtěte si o tématu Dokončení. Abychom vám usnadnili vyhledávání zajímavého obsahu, připravili jsme seznam článků souvisejících s tématem Dokončení, které hledáte. Najdete zde články, fotografie i videa k tématu Dokončení.
Lukáš Václavík|7
Základní deskyHardware
Jiří Černý|14
AfrikaMimozemský životVesmír
Vladislav Kluska|5
StavbyTurecko
Tomáš Holčík|6
PebbleHodinky
Tento miniseriál, kdy jsme vytvořili jednoduchou akční hru, dnes uzavřeme přidáním funkcí pro ukládání výsledků, dosažených jednotlivými hráči.
Ondřej Brichta|1
V posledním přehledu se podíváme krátce na zbylé aplikace z balíku Office 12, zejména na Powerpoint. Nový kabát ale dostal i Access. Ostatní aplikace pak mají původní ovládání a změn není tolik.
Jan Šindelář|57
V dnešním článku dokončíme povídání o modelu COM. Povíme si celou řadu informací, počínaje pravidly pro implementaci metody QueryInterface, přes životní cyklus komponenty, předávání výsledků prostřednictvím HRESULT, číselné identifikátory formátu GUID, systémový registr až ke Class Factory. V závěru článku se na nějakou dobu rozloučíme – prozradím důvody i délku plánované odmlky.
Václav Kadlec|11
Nová třída BitmapData v sobě skrývá obrovský potenciál využití. Dnes nakoukneme pod pokličku této významné třídy a ukážeme si zajímavou metodu, která umožňuje kopírovat obrázky pixel po pixelu.
Ondřej Brichta|1
Dnes budeme pokračovat v rozdělané práci z minulého dílu, připojíme zvukový doprovod během jízdy auta, budeme počítat opotřebení při výjezdu mimo dráhu a doplníme naši hru o počítadlo ujetých kol.
Ondřej Brichta|2
V dnešním článku společně dokončíme vytváření ukázkové aplikace, na níž si demonstrujeme používání síťových (socketových) datových proudů – streamů. Před týdnem jsme implementovali komunikační část aplikace, dnes se budeme zabývat zpracováním dat a vytvořením uživatelského rozhraní.
Václav Kadlec|4
Dnes si dokončíme povídání z minula. Ukážeme si, jak kreslit i přímo pomocí Windows API a také si řekneme něco málo o bitmapách.
Jan Šindelář|2
V dnešním článku se podíváme na zbytek novinek a vylepšení, které přináší nejnovější verze Delphi. Probereme nejen přístup k databázím v Delphi 2005, ale také možnosti návrhu aplikací a další novinky. V neposlední řadě se pak zaměříme na zdrojový kód: ukážeme si, k čemu je vkládání funkcí a jak funguje smyčka for – in – do.
Václav Kadlec|2
V dnešním článku definitivně dokončíme popis technologií MP3, ID3 a ID3v2. Do zdárného konce přitom dotáhneme vytváření jednoduchého editoru ID3v2 tagů, který jsme začali implementovat před týdnem. V té souvislosti si také vysvětlíme jednu velmi důležitou a široce použitelnou věc týkající se pascalských programových jednotek (unit): sekce Initialization a Finalization.
Václav Kadlec|1
Dnes nás čeká dokončení příkladu z minulého dílu. Slíbili jsme si přidat do buněk StringGridu tlačítka a jako bonus nás ještě čeká zobrazování šipek v hlavičce tabulky jako indikátorů setříděnosti tabulky dle daného sloupce.
Jan Šindelář
V dnešním článku se podíváme na některé další důležité informace o ID3v2 tagu. Z minulých dílů už toho víme hodně, dnes nás čeká kromě jiného pořadí rámců, formát časových údajů, jazyk rámců a podobně. Dokončíme přitom popis rámců ID3v2 tagu a povíme si, co nás čeká dále.
Václav Kadlec
Čeká nás dokončení povídání o balících BPL. Tentokrát si ukážeme jejich dynamické připojování k aplikaci. Ideální způsob pro tvorbu zásuvných modulů.
Jan Šindelář
Dnes si dokončíme povídání z minula a předvedeme si ještě několik drobných fint pro práci s CoolBarem. Bude to slibované přidávání komponent za běhu a práce s menu.
Jan Šindelář|2
Dnes si povíme další informace o práci s administračním databázovým nástrojem phpMyAdmin.
Miloslav Ponkrác|7
Dnešní díl seriálu dokončuje popis programování serverových aplikací pomocí socketů. Nejprve si však podrobně vysvětlíme často zaměňované pojmy: víte třeba, že blokující není totéž jako synchronní? A věřili byste například, že lze naprogramovat blokující, přesto však asynchronně komunikující server?
Václav Kadlec
Dnešní článek je posledním z minisérie věnované překladači a možnostem jeho nastavení. Ukážeme si například, jak volat funkce bez toho, abychom zjišťovali jejich návratové hodnoty. Naučíme se také pracovat s procedurou Assert, která slouží k ověřování podmínek ve zdrojovém kódu. A to není vše...
Václav Kadlec
Dnes si dokončíme povídání z minulého dílu a ukážeme si, jak vyřešit kontrolu pravopisu přímo pomocí komponent, které najdeme v novějších verzích Delphi.
Jan Šindelář
Před týdnem jsme společně začali vytvářet instalační balík naší Delphi aplikace. Dnes budeme pokračovat popisem dalších kroků. Výsledkem našeho snažení bude funkční instalační balík, jehož spuštění způsobí kompletní, bezproblémovou a příjemnou instalaci aplikace.
Václav Kadlec|1
Dnes dokončíme tvorbu komponenty TrayIkona, která bude sloužit k možnosti přidat do aplikací ikonu ve stavové oblasti hlavního panelu. Dnes nám zbývá implementace událostí této komponenty a několik posledních drobností.
Václav Kadlec
Jubilejní, 70. díl seriálu bude věnován dokončení informací o využití systémového registru. Nejprve si povíme, k čemu bychom registr měli používat a k čemu nikoliv, a pak si ukážeme, co všechno umožňuje třída TRegistry. To však nebude všechno...
Václav Kadlec|2
Před týdnem jsme začali popisovat způsob vytváření moderních posuvných lišt. Dnes tento problém dokončíme. Nejprve si popíšeme vlastnost Bands, která znamená vlastně kolekci všech skupin CoolBaru, a pak se podíváme na vlastnosti každé z jednotlivých skupin.
Václav Kadlec|1