Dokončení

Přečtěte si o tématu Dokončení. Abychom vám usnadnili vyhledávání zajímavého obsahu, připravili jsme seznam článků souvisejících s tématem Dokončení, které hledáte. Najdete zde články, fotografie i videa k tématu Dokončení.
Umíme ve Flashi - 24. díl – dokončení hry

Umíme ve Flashi - 24. díl – dokončení hry

Tento miniseriál, kdy jsme vytvořili jednoduchou akční hru, dnes uzavřeme přidáním funkcí pro ukládání výsledků, dosažených jednotlivými hráči.

Ondřej Brichta|1

Testujeme nové Microsoft Office 12 – dokončení

Testujeme nové Microsoft Office 12 – dokončení

V posledním přehledu se podíváme krátce na zbylé aplikace z balíku Office 12, zejména na Powerpoint. Nový kabát ale dostal i Access. Ostatní aplikace pak mají původní ovládání a změn není tolik.

Jan Šindelář|57

Umíme to s Delphi: 168. díl – popis modelu COM, dokončení

Umíme to s Delphi: 168. díl – popis modelu COM, dokončení

V dnešním článku dokončíme povídání o modelu COM. Povíme si celou řadu informací, počínaje pravidly pro implementaci metody QueryInterface, přes životní cyklus komponenty, předávání výsledků prostřednictvím HRESULT, číselné identifikátory formátu GUID, systémový registr až ke Class Factory. V závěru článku se na nějakou dobu rozloučíme – prozradím důvody i délku plánované odmlky.

Václav Kadlec|11

Umíme ve Flashi – 3. díl – novinky verze 8, dokončení

Umíme ve Flashi – 3. díl – novinky verze 8, dokončení

Nová třída BitmapData v sobě skrývá obrovský potenciál využití. Dnes nakoukneme pod pokličku této významné třídy a ukážeme si zajímavou metodu, která umožňuje kopírovat obrázky pixel po pixelu.

Ondřej Brichta|1

Začínáme s Flash MX 2004 – 27. díl – závodní auto – dokončení

Začínáme s Flash MX 2004 – 27. díl – závodní auto – dokončení

Dnes budeme pokračovat v rozdělané práci z minulého dílu, připojíme zvukový doprovod během jízdy auta, budeme počítat opotřebení při výjezdu mimo dráhu a doplníme naši hru o počítadlo ujetých kol.

Ondřej Brichta|2

Umíme to s Delphi: 162. díl – streamy a sockety: dokončení

Umíme to s Delphi: 162. díl – streamy a sockety: dokončení

V dnešním článku společně dokončíme vytváření ukázkové aplikace, na níž si demonstrujeme používání síťových (socketových) datových proudů – streamů. Před týdnem jsme implementovali komunikační část aplikace, dnes se budeme zabývat zpracováním dat a vytvořením uživatelského rozhraní.

Václav Kadlec|4

Tipy a triky v Delphi, díl 191. – GDI grafika - dokončení

Tipy a triky v Delphi, díl 191. – GDI grafika - dokončení

Dnes si dokončíme povídání z minula. Ukážeme si, jak kreslit i přímo pomocí Windows API a také si řekneme něco málo o bitmapách.

Jan Šindelář|2

Umíme to s Delphi: 152. díl – co přináší Delphi 2005, dokončení

Umíme to s Delphi: 152. díl – co přináší Delphi 2005, dokončení

V dnešním článku se podíváme na zbytek novinek a vylepšení, které přináší nejnovější verze Delphi. Probereme nejen přístup k databázím v Delphi 2005, ale také možnosti návrhu aplikací a další novinky. V neposlední řadě se pak zaměříme na zdrojový kód: ukážeme si, k čemu je vkládání funkcí a jak funguje smyčka for – in – do.

Václav Kadlec|2

Umíme to s Delphi: 147. díl – MP3, ID3, ID3v2 – úplné dokončení

Umíme to s Delphi: 147. díl – MP3, ID3, ID3v2 – úplné dokončení

V dnešním článku definitivně dokončíme popis technologií MP3, ID3 a ID3v2. Do zdárného konce přitom dotáhneme vytváření jednoduchého editoru ID3v2 tagů, který jsme začali implementovat před týdnem. V té souvislosti si také vysvětlíme jednu velmi důležitou a široce použitelnou věc týkající se pascalských programových jednotek (unit): sekce Initialization a Finalization.

Václav Kadlec|1

Tipy a triky v Delphi, díl 182. – dokončení StringGridu

Tipy a triky v Delphi, díl 182. – dokončení StringGridu

Dnes nás čeká dokončení příkladu z minulého dílu. Slíbili jsme si přidat do buněk StringGridu tlačítka a jako bonus nás ještě čeká zobrazování šipek v hlavičce tabulky jako indikátorů setříděnosti tabulky dle daného sloupce.

Jan Šindelář

Umíme to s Delphi: 143. díl – rámce ID3v2 tagu: dokončení

Umíme to s Delphi: 143. díl – rámce ID3v2 tagu: dokončení

V dnešním článku se podíváme na některé další důležité informace o ID3v2 tagu. Z minulých dílů už toho víme hodně, dnes nás čeká kromě jiného pořadí rámců, formát časových údajů, jazyk rámců a podobně. Dokončíme přitom popis rámců ID3v2 tagu a povíme si, co nás čeká dále.

Václav Kadlec

Tipy a triky v Delphi, díl 175. – balíky BPL - dokončení

Tipy a triky v Delphi, díl 175. – balíky BPL - dokončení

Čeká nás dokončení povídání o balících BPL. Tentokrát si ukážeme jejich dynamické připojování k aplikaci. Ideální způsob pro tvorbu zásuvných modulů.

Jan Šindelář

Tipy a triky v Delphi, díl 158. – dokončení CoolBaru

Tipy a triky v Delphi, díl 158. – dokončení CoolBaru

Dnes si dokončíme povídání z minula a předvedeme si ještě několik drobných fint pro práci s CoolBarem. Bude to slibované přidávání komponent za běhu a práce s menu.

Jan Šindelář|2

PHP - 33. díl – phpMyAdmin - dokončení

PHP - 33. díl – phpMyAdmin - dokončení

Dnes si povíme další informace o práci s administračním databázovým nástrojem phpMyAdmin.

Miloslav Ponkrác|7

Umíme to s Delphi: 131. díl – serverová aplikace přes sockety od A do Z, dokončení

Umíme to s Delphi: 131. díl – serverová aplikace přes sockety od A do Z, dokončení

Dnešní díl seriálu dokončuje popis programování serverových aplikací pomocí socketů. Nejprve si však podrobně vysvětlíme často zaměňované pojmy: víte třeba, že blokující není totéž jako synchronní? A věřili byste například, že lze naprogramovat blokující, přesto však asynchronně komunikující server?

Václav Kadlec

Umíme to s Delphi: 123. díl – nastavení překladače: dokončení

Umíme to s Delphi: 123. díl – nastavení překladače: dokončení

Dnešní článek je posledním z minisérie věnované překladači a možnostem jeho nastavení. Ukážeme si například, jak volat funkce bez toho, abychom zjišťovali jejich návratové hodnoty. Naučíme se také pracovat s procedurou Assert, která slouží k ověřování podmínek ve zdrojovém kódu. A to není vše...

Václav Kadlec

Tipy a triky v Delphi, díl 127. – dokončení pravopisu

Tipy a triky v Delphi, díl 127. – dokončení pravopisu

Dnes si dokončíme povídání z minulého dílu a ukážeme si, jak vyřešit kontrolu pravopisu přímo pomocí komponent, které najdeme v novějších verzích Delphi.

Jan Šindelář

Umíme to s Delphi: 86. díl – tvorba instalačních balíků, dokončení

Umíme to s Delphi: 86. díl – tvorba instalačních balíků, dokončení

Před týdnem jsme společně začali vytvářet instalační balík naší Delphi aplikace. Dnes budeme pokračovat popisem dalších kroků. Výsledkem našeho snažení bude funkční instalační balík, jehož spuštění způsobí kompletní, bezproblémovou a příjemnou instalaci aplikace.

Václav Kadlec|1

Umíme to s Delphi: 73. díl – tray ikona, dokončení tvorby

Umíme to s Delphi: 73. díl – tray ikona, dokončení tvorby

Dnes dokončíme tvorbu komponenty TrayIkona, která bude sloužit k možnosti přidat do aplikací ikonu ve stavové oblasti hlavního panelu. Dnes nám zbývá implementace událostí této komponenty a několik posledních drobností.

Václav Kadlec

Umíme to s Delphi: 70. díl – práce se systémovým registrem, dokončení

Umíme to s Delphi: 70. díl – práce se systémovým registrem, dokončení

Jubilejní, 70. díl seriálu bude věnován dokončení informací o využití systémového registru. Nejprve si povíme, k čemu bychom registr měli používat a k čemu nikoliv, a pak si ukážeme, co všechno umožňuje třída TRegistry. To však nebude všechno...

Václav Kadlec|2

Umíme to s Delphi, 59. díl – buďte cool, dokončení

Umíme to s Delphi, 59. díl – buďte cool, dokončení

Před týdnem jsme začali popisovat způsob vytváření moderních posuvných lišt. Dnes tento problém dokončíme. Nejprve si popíšeme vlastnost Bands, která znamená vlastně kolekci všech skupin CoolBaru, a pak se podíváme na vlastnosti každé z jednotlivých skupin.

Václav Kadlec|1

Umíme to s Delphi, 56. díl – vlákna a paralelní programování: dokončení

Umíme to s Delphi, 56. díl – vlákna a paralelní programování: dokončení

Dnes dokončujeme téma vláken v Delphi. Povíme si, jak pracovat s vlákny bez použití třídy TThread, vysvětlíme si problematiku lokálních dat vláken a kromě jiného si také ukážeme, jak zajistit bezchybný běh vícevláknových programů. Dovedete si představit, jak ladit vlákna, když běží nezávisle na sobě?

Václav Kadlec|5

Umíme to s Delphi, 47. díl – vytvořte si vlastní komponentu, dokončení

Umíme to s Delphi, 47. díl – vytvořte si vlastní komponentu, dokončení

Dnes dokončíme popis vytváření vlastních komponent. Nejprve si vysvětlíme, jakým způsobem definovat metody komponenty, potom se podíváme na definice událostí komponent. To však není vůbec všechno.

Václav Kadlec|3

Umíme to s Delphi, 42. díl – třída TApplication, dokončení

Umíme to s Delphi, 42. díl – třída TApplication, dokončení

Před týdnem jsme popsali důležité třídy Delphi – TObject a TComponent. Začali jsme se také zabývat třídou TApplication, která umožňuje pohlížet na aplikaci jako na celek a nastavovat některé „globální aplikační“ vlastnosti. Dnes popis této třídy dokončíme pohledem na její metody, přičemž se zaměříme na dvě nejčastěji používané.

Václav Kadlec|4