Hromada populárních zahraničních služeb se doposud Česku vyhýbala, letos by se však mohl roztrhnout pytel s těmi hudebními. Dnes k nám přišlo Rdio, chystá se Spotify a další.
Začaly se ledy konečně hnout? Do Česka vstoupila po Deezeru další velká hudební streamovací služba, která bude znepříjemňovat život zejména tuzemskému MusicJetu. Tentokrát jde o populární Rdio od původních tvůrců Skypu Niklase Zennströma a Januse Friise.
Rdio nabízí jak automatizovaná rádia, tak přímý poslech libovolného interpreta, desky a skladby.
Webové rozhraní hudebního přehrávače Rdio. Databáze jeho skladeb je poměrně rozsáhlá a podle některých žebříčků se dokonce jedná o nejlepší hudební streamovací službu.
Rdio nabízí pro nové uživatele omezený zkušební provoz zdarma, primárně je to ale služba placená, která staví na tom, že vás nebude na oplátku obtěžovat žádnými reklamami. Poslech ve webovém přehrávači a desktopovém klientu (OS X, Windows) stojí 90 korun měsíčně, neomezený poslech pak 180 korun měsíčně, kdy můžete použít také aplikaci pro iOS, Android, WP, Blackberry a další zařízení. Platí se kartou, nebo PayPalem.
Rdio na Androidu v bezplatném zkušebním provozu
Mobilní aplikace umožní konkrétní skladby a celé desky uložit do paměti pro poslech offline. Jedná se o funkci „Synchronizovat do mobilu“, kterou můžete ale na dálku aktivovat i z webového prohlížeče a desktopové aplikace. Muzika pak bude na mobilu dostupná v sekci Sbírka i bez internetového připojení.
Telefonní aplikace umí muziku uložit pro offline poslech
Pokud budete poslouchat na webu a následně spustíte mobilní klient, zobrazí se i tam přehrávaná stopa, přehrávání je tedy synchronizované napříč zařízeními. Zároveň lze tento způsob použít jako dálkové ovládání. Pokud tedy přehrává mobil, skladby můžete na dálku přeskakovat třeba z prohlížeče počítače.
Desktopový klient je identický s tím webovým
Rdio by ze zahraničních služeb nemělo být poslední. Dalším na řadě je Spotify a kdo ví, možná se konečně zapojí i Google a také Apple se svou novou streamovací službou.
Webové rozhraní hudební služby Rdio
Rdio lze propojit s Facebookem, Twitterem a také hudebně-statistickou službou Last.fm, takže fajnšmekr může být spokojený. Drobné dětské nemoci má momentálně snad jen lokalizace, tedy znaky s diakritikou, kterým nerozumí původní font služby.
Dva měsíční tarify a propojení s dalšími službami včetně Last.fm
Příchod služby Rdio je ale především signálem toho, že i náš relativně menší trh může být dostatečně lákavý a hlavně že to jde, což by mělo být motivací zejména pro ty velké hráče na trhu.
Pro koho je Rdio?
Posluchač, který stále střídá a objevuje novou muziku a nemá potřebu warezit, čili nákup samostatných desek by jej za rok vyšel na mnohem vyšší sumu.
Pro koho Rdio není?
Pokud protáčíte stále dokola svých deset oblíbených desek a během roku svou sbírku rozšíříte jen o pár nových kousků, bude klasický nákup – ať už kamenný, či elektronický, levnější.