Díl
Přečtěte si o tématu Díl. Abychom vám usnadnili vyhledávání zajímavého obsahu, připravili jsme seznam článků souvisejících s tématem Díl, které hledáte. Najdete zde články, fotografie i videa k tématu Díl.
Po seznámení se s transakcemi a jejich základním použitím prostřednictvím ADO .NET si dnes naše vědomosti o použití transakčního zpracování rozšíříme o znalosti, které nám umožní ukládat stav transakce a nebo definovat úroveň izolace jednotlivých transakcí.
Petr Puš|3
V dnešním díle přidáme do návštěvní knihy funkce pro kontrolu správnosti vstupních údajů, vysvětlíme a popíšeme si nově použitou komponentu Alert a nakonec se zmíníme o správném kódování zdrojových dat knihy.
Ondřej Brichta|1
Seznámení s transakcemi a hlavně s jejich použitím pomocí objektů patřících do světa ADO .NET je náplní tohoto dílu, který bude naposledy popisovat práci v takzvaném připojeném scénáři přístupu k datům.
Petr Puš|3
Mezi významné prvky webových prezentací patří části věnované interakci s uživateli. Flash ve spolupráci s dalšími programovacími jazyky si s různými anketami, chaty, nebo návštěvními knihami umí dobře poradit. I z tohoto důvodu dnes začneme další z miniseriálů, věnovaný již zmíněným aplikacím. Na úvod si vytvoříme velmi jednoduchou návštěvní knihu.
Ondřej Brichta|21
Volání uložených procedur a tvorba parametrických příkazů jsou témata, která se pokusím osvětlit v tomto díle seriálu. Uvidíme například jak je možné pomocí parametrů předávat argumenty pro uloženou proceduru nebo jak si případný výstupní argument v naší aplikaci vyzvednout.
Petr Puš|1
Dnes se zaměříme na možnosti kreslení objektů s výplněmi. Vyzkoušíme si možnosti nastavení jednotlivých parametrů přechodové výplně objektu pomocí příkazů AS a nakonec vytvoříme aplikaci pro kreslení čtyřúhelníků s možností dynamické změny polohy vnitřní výplně pomocí kurzoru myši.
Ondřej Brichta|1
V tomto díle navážeme na díl předchozí a podíváme se trochu blíže na možnosti použití typu IDataReader a také jak je možné využít typ IDbCommand v připojeném scénáři přístupu k datovému zdroji.
Petr Puš|2
V minulém díle jsme si vytvořili aplikaci pro kreslení jednoduchých čar. V dnešním díle provedeme menší úpravy této aplikace, abychom si vyzkoušeli základní možnosti kreslení křivek.
Ondřej Brichta|4
Po úvodu do komponenty ADO .NET se dnes již podíváme na to, jakým způsobem je možné číst data z datového zdroje pomocí implementací rozhraní IDataReader.
Petr Puš|1
Dnešním dílem se začneme podrobnější seznamování se s možnostmi kreslení ve Flashi pomocí AS. Pro začátek si vytvoříme jednoduchou aplikaci, která bude umět kreslit barevné linky včetně jejich mazání.
Ondřej Brichta|1
Teoretický úvod do použití důležité součásti platformy .NET, kterou je ADO. NET, je cílem tohoto dílu, ve kterém se kromě toho co ADO. NET vlastně je, dozvíme i základní koncepty použití přístupu k datům v této technologii.
Petr Puš|1
Dnešním dílem zakončíme náš miniseriál o tvorbě grafů jednoduchou funkcí, pomocí které snadno vytvoříme dynamický čárový graf, který bude opět čerpat hodnoty z připravené tabulky.
Ondřej Brichta|1
Tento díl je poslední, který se zaobírá realizací asynchronních operací v prostředí .NET. Dozvíme se, co se skrývá pod pojmem asynchronní delegát a jak je možné jej použít. Kromě toho se podíváme jak je pomocí třídy Timer možné zařídit opakování nějaké operace v určitém čase.
Petr Puš|3
V minulém díle jsme si ukázali zajímavý způsob dynamického generování grafů. Dnes navážeme na předchozí díly a zdrojová data grafu zobrazíme v tabulce pomocí komponenty DataGrid.
Ondřej Brichta|1
Dnešní díl navazuje na použití vláken, které je již několik dílů seriálů probíráno a bude se zabývat zajímavou cestou k jednodušší implementaci asynchronních operací prostředí .NET.
Petr Puš|1
Pokud potřebujeme graficky zobrazit určité hodnoty, grafy jsou k tomu ideální. A protože už toho hodně umíme, dnešní generátor dynamických sloupcových grafů pro nás bude hračkou.
Ondřej Brichta|2
Po seznámení s autorizací a autentizací nás dnes čeká poslední díl, který bude zcela netypický. Místo výkladu nějakého konkrétního tématu je pouhým přehledem zdrojů a odkazů, které se nám při vývoji ASP.NET aplikací mohou hodit.
redakce|5
V dnešním díle se podíváme na využití komponenty „MenuBar“, díky které můžeme snadným způsobem vytvořit zajímavé menu webové prezentace. Zdrojová data budou v XML formátu, který se bude starat o všechny texty prezentace.
Ondřej Brichta|1
Spojení vláken a hlavně jejich synchronizace jsou témata, jejichž vysvětlení jsem si položil za cíl v padesátém díle mého seriálu o programování v prostředí .NET. Hlavně se tedy dnes dozvíme, na jaké problémy můžeme při použití vláken narazit a také jak těmto problémům předejít.
Petr Puš|13
V dnešním předposledním díle se pro změnu budeme věnovat zabezpečení webu pro různé uživatele. V první části se budeme věnovat autentizaci – v našem případě přihlášení uživatele jménem a heslem. Ve druhé části se zaměříme na autorizaci – v našem případě nastavení přístupu uživatelů k jednotlivým stránkám webu.
redakce|8
Základní flashové komponenty výrazně usnadňují naši práci. Jejich užívání však často brání obavy z jejich složitosti, nebo neznalosti možností, jak je přizpůsobit svým potřebám. V dnešním díle se podíváme na některé nejpoužívanější zástupce.
Ondřej Brichta|1
V minulém díle seriálu jsme se seznámili s pojmem vlákno a více vláknová aplikace. V dnešním díle na tyto znalosti navážu a pokusím se je rozšířit o další informace týkající se použití vláken v .NET.
Petr Puš|1
V minulých dvou lekcích jsme se věnovali práci s daty na stránkách ASP.NET. Dnes zabrousíme do zcela jiné oblasti – zajištění jednotného vzhledu ASP.NET aplikací. Pro tento účel jsou zajímavé dvě technologie. První je skinování pomocí témat, které se stará o jednotný vzhled ovládacích prvků (barev, druhů písma apod.) Druhou technologií jsou tzv. master pages, které mají za úkol zajistit jednotné rozložení potřebných sekcí na stránce jako celku.
redakce|7
Každý tvůrce flashových animací se časem zamyslí nad otázkou, jak by mohl ochránit své jedinečné výtvory před nenechavými zloději kódů a objektů. Dnes si ukážeme, jak alespoň částečně zabránit těmto nežádoucím zásahům.
Ondřej Brichta|1
Více vláknové aplikace jsou tématem, do kterého se čtenáře budu snažit uvést v tomto díle seriálu. Objasníme si co to vlastně vlákna jsou, proč se používají a uvedeme si jejich základní použití v prostředí .NET.
Petr Puš|6
V sedmém díle budeme pokračovat v práci s daty na webových stránkách. Vyzkoušíme si některé pokročilejší postupy, a to master-detail zobrazení, omezení zobrazovaných dat s použitím vazby mezi stránkami a práci s hierarchickými ovládacími prvky a daty.
redakce|2
Určitě časem dospějeme do situace, kdy budeme chtít uživateli našich aplikací nabídnout formulář pro odesílání e-mailových zpráv. V dnešním díle si ukážeme dva způsoby odesílání e-mailů.
Ondřej Brichta|2
Tento díl, který je pravděpodobně posledním dílem, ve kterém se budeme zabývat použitím technologií, které souvisí se zpracováním XML v .NET frameworku, bude pojednávat o aplikaci výkonné transformační technologie XSLT.
Petr Puš|6
Posledně jsme vytvořili databázi KatalogZbozi za pomoci SQL Serveru 2005 Express. Vytvořená data dnes použijeme na vytvářených webových stránkách pomocí tzv. data-bindingu. Mimo jiné si ukážeme, jak lze daty naplnit rozbalovací seznam, jak lze data zobrazit v datové mřížce anebo editovat ve formuláři.
redakce|4
V dnešním článku dokončíme povídání o modelu COM. Povíme si celou řadu informací, počínaje pravidly pro implementaci metody QueryInterface, přes životní cyklus komponenty, předávání výsledků prostřednictvím HRESULT, číselné identifikátory formátu GUID, systémový registr až ke Class Factory. V závěru článku se na nějakou dobu rozloučíme – prozradím důvody i délku plánované odmlky.
Václav Kadlec|11
V dnešním pátém díle změníme téma – přejdeme od vývoje webových aplikací k práci s databází, neboť většina webů s daty v nějaké formě pracuje. V příštím díle se k ASP.NET opět vrátíme – v kapitole o práci s daty v ASP.NET skloubíme znalosti webového vývoje s databázovými znalostmi.
redakce|11
Nová třída BitmapData v sobě skrývá obrovský potenciál využití. Dnes nakoukneme pod pokličku této významné třídy a ukážeme si zajímavou metodu, která umožňuje kopírovat obrázky pixel po pixelu.
Ondřej Brichta|1
Další díl tohoto seriálu bude opět poletovat okolo problematiky XML. Dnes se podíváme na možné použití jazyka XPath v prostředí .NET.
Petr Puš|1
Dnešní článek se bude opět zabývat komponentovým modelem COM. Vysvětlíme si, jak COM vlastně funguje a jaká je základní architektura COM aplikací. Pak se podíváme na typickou COM komponentu a řekneme si o ní několik nejdůležitějších informací, třeba že musí vždycky poskytovat rozhraní IUnknown, že rozhraní IUnknown musí vždy poskytovat metodu QueryInterface a řadu dalších.
Václav Kadlec|1
V dnešní čtvrté části se podíváme alespoň trochu pod povrch technologie ASP.NET. Vysvětlíme si, proč nám v předchozím díle aplikace „Hello world“ fungovala podle našich předpokladů. Pokud by vám některé věci v tomto díle připadaly složité a zbytečné, můžete klidně dnešní díl přeskočit a připojit se k nám v příštím díle.
redakce|3