Zůstanou bannery hlavním reklamním médiem Internetu?

Diskuze čtenářů k článku

ufak  |  20. 04. 2001 19:18

Historie vypadala asi takto:


1) Leze mi na nervy, kdyz se s informacemi, ktere me zajimaji, stahuje i spousta obrazku a blbinek (i na zive). Pak to trva dlouho.


2) Leze mi na nervy, kdyz ctu a okolo me neco blika a poskakuje.


3) Kdyz me zaujal nejaky banner a odesel jsem tam (radeji Otevrit v novem okne), zjistil jsem, ze je to hovadina anebo ze obsah neodpovida lzivemu textu, ktery me mel jen zblbnout.


4) Vysledek? :

Na bannery ze zasady neklikam. Tuhle jsem to opet zkusil a dopadlo to jako obycejne.

Co vy na to ?


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Šulc  |  20. 04. 2001 19:18

Bannery na internetu jsou sice nejoblibenejsi, ale ne nejstastnejsi formou reklamy. Bannerem nedosahnete vetsi jak 0.5-10% navstevnosti a to ta horni hranice patri bannerum, ktere Vas pripoutaji, ale zdaleka netusite co se po kliknuti na nej zjevi. A to je v podstate lziva reklama. Podivejte se na zebricek uspesnosti u nejakeho vymenneho systemu. Dalsi moznosti se me osobne zdaji lepsi. Trochu otravna, ale velmi ucinna je reklama e-mailem - Spam (Zhruba 30-40% navstevnost a je-li cilena tak skoro 1% objedna). Nejcistsi a nejferovejsi je podle me textova reklama (tedy pokud je k veci) a co je prekvapive, nejvetsi ucinnost ma zcela pravdivy a vecny reklamni clanek. Pri dobrem cileni a umisteni muzete dosahnout s dobrym produktem az 50% navstevnosti Vasi WWW prezentace. Trochu jsem se rozkecal, ale kdyz uz je to napsane tak to tady necham.:))) pozn.: V reklame nepracuju, tohle jsou moje zkusenosti z praxe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Šulc  |  20. 04. 2001 19:18

Bannery na internetu jsou sice nejoblibenejsi, ale ne nejstastnejsi formou reklamy. Bannerem nedosahnete vetsi jak 0.5-10% navstevnosti a to ta horni hranice patri bannerum, ktere Vas pripoutaji, ale zdaleka netusite co se po kliknuti na nej zjevi. A to je v podstate lziva reklama. Podivejte se na zebricek uspesnosti u nejakeho vymenneho systemu. Dalsi moznosti se me osobne zdaji lepsi. Trochu otravna, ale velmi ucinna je reklama e-mailem - Spam (Zhruba 30-40% navstevnost a je-li cilena tak skoro 1% objedna). Nejcistsi a nejferovejsi je podle me textova reklama (tedy pokud je k veci) a co je prekvapive, nejvetsi ucinnost ma zcela pravdivy a vecny reklamni clanek. Pri dobrem cileni a umisteni muzete dosahnout s dobrym produktem az 50% navstevnosti Vasi WWW prezentace. Trochu jsem se rozkecal, ale kdyz uz je to napsane tak to tady necham. pozn.: V reklame nepracuju, tohle jsou moje zkusenosti z praxe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Smely  |  20. 04. 2001 19:18

Oproti realnemu svetu je inzerce na internetu zatim tak chudou sestrou svymi moznostmi, ze se vubec nedivim nazorum stare ekonomiky - proc do toho nejit. Pripadne pokrocilejsim - proc jit pouze do toho?!
Staci se podivat na pestrost a skalu ruznych reklamnich a marketingovych aktivit, ktere jsou mozne v realnem svete a ktere jsou na internetu sadisticky zuzeny do poblikavajicich placatych (!) obrazku.
Ano jsou okamzite interaktivni, ale je to jen jedna z mala vyhod. Jistym pokrokem by mohly byt ony video streamy, ale tady je zas na "prekazku" zminena demokraticnost Internetu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Bartoš  |  20. 04. 2001 19:18

Videosteam je podle mne ta nejobludnejsi a nejodpornejsi predstava.
Prace na internetu by zacala byt pekne neprijemna. A navic, k cemu by asi tak byla ona vysokorychlostni pripojeni k internetu, kdyz bych pred zobrazenim jakekoli stranky cekal pro zmenu na dobehnuti nejake videosekvence ???
Pro uzivatele by se asi moc nezlepsilo, spis naopak, ale o toho nakonec asi nejde ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Smely  |  20. 04. 2001 19:18

Pokud by se neco takoveho vyskytlo, tak by to jiste nebylo vsude. Druhou veci je, ze ti co vytvareji internetove aktivity, tak je obvykle zivi z jinych zdroju. V opacnem pripade ziji "z ruky do huby".
Z toho plyne, ze pokud by mel vzniknout skutecne normalni byznys v internetovych aktivitach, pak je nutne nejak vydelavat penize. A bud zpoplatnovanim obsahu a nebo treba tim, ze holt bude predsunuty nejaky reklamni videostream. Pokud bude obsah dostatecne hodnotny a atraktivni pro mnoho lidi, pak verim ze si vytrpi (nebo nejak cracknou) i ten videostream..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A. Stifter  |  20. 04. 2001 19:18

Ja osobne si nemyslim ze banner je spatna forma, zakladni problem je porad v cene telefonnich poplatku, protoze vetsina lidi u nas pouziva vytacene spojeni. Jiste, je to lepsi diky napr. volnemu, ale porad dost drahe, napr. proti USA, v tomhle jsme za nima jak se rika 100 let za opicema. Ja bych klidne klikal treba i na 90% banneru ktere vidim, s vedomim, ze kdyz me cilova URL nezaujme, tak se proste vratim, ale take s vedomim, ze treba 1 z deseti takovych kliku me dovede na hodnotny web, ktery jsem zatim neznal a proto mi to za to stoji. Ale pri dnesnich cenach spojeni na Internet si spousta lidi se strednimi a nizsimi prijmy sakra rozmysli klikat na kdejaky banner, protoze vetsinou vlezou na Internet, rychle stahnou postu, podivaji se na 2-3 servery ktere je zajimaji, a pak s neustalou vidinou vysoke castky na mesicnim uctu od Telecomu se odpojuji. Aspon ja a spousta mych znamych to tak delame. Tento problem se netyka pouze jenom reklamy ale e-komerce na Internetu vubec. My optimiste verime, ze po padu monopolu Telecomu by se mohlo lecos zmenit k lepsimu, ale dokud ti tam nahore nepochopi, ze internet je neco co by se melo skutecne podporovat (a ne jen o tom kecat), tak se proste nehnem z fleku. A. Stifter



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor