Virtuální realita | Meta | metaverse

Zuckerbergovo metaverzum je zatím tak špatné, že jej nechtějí používat ani jeho zaměstnanci

  • V interním oběžníku šéf metaverza v Metě přiznává, že jeho hlavní aplikaci nechtějí používat ani lidé z vývoje.
  • Horizon Worlds trpí řadou chyb, špatným výkonem nebo neslavně vypadající grafikou.
  • Ani po výzvě od šéfa metaverza zaměstnanci aplikaci příliš nepoužívají, takže je management musí donutit.

Zhruba před rokem se firma Facebook proměnila na Metu, najala na vývoj virtuálních světů 10 tisíc lidí jen v Evropské unii a odstartovala globální diskuzi o metaverzu. Již několik měsíců je zcela jasné, že zaskladním stavebním kamenem je pro Metu platforma Horizon Worlds, kterou používá 300 tisíc lidí.

Pokud máte vystavět virtuální svět, musíte jej prožívat. Podle interního oběžníku, který popsal magazín The Verge, má Meta právě s Horizon Worlds problém. Aplikace prý trpí řadou technických nedostatků a nachází se v tak špatném stavu, že ji nechce používat ani tým, který ji vyvíjí. Produkt, který nepoužíváte, budete vyvíjet jen obtížně.

Meta o problému ví a bude ho řešit. Jak v interní zprávě uvedl Vishal Shah, viceprezident metaverza v Metě, vývojový tým se bude do konce roku soustředit pouze na ladění kódu. Budou se tak opravovat chyby všemožného charakteru, posílit by měl výkon. Dokud se kvalita aplikace nezlepší, nechce ji Shah otevřít ještě širšímu publiku.

Pokládá přitom kritické otázky: proč nemáme rádi produkt, který vyvíjíme? Pokud ho nemáme rádi, můžeme očekávat, že jej bude mít rádo publikum?


Podívejte se na to, jak Meta láká na Horizon Worlds:


I na to se ptal v interním oběžníku z 15. září. Jenže v dalším oběžníku ze 30. září Shah píše, že aplikaci stále nepoužívá dostatečně nevelká část vývojového týmu. Proto po managementu chce, aby své podřízené donutil aplikaci použít aspoň jednou za týden a přebral za jejich chování zodpovědnost. Ve vyjádření pro The Verge Meta mnoho neříká a pouze opakuje, že metaverzu věří.

Plno chyb, špatný výkon a srandovní grafika

Momentálně dostává Shah negativní zpětnou vazbu ze všech stran, tj. od běžných uživatelů a uživatelek, problémy hlásí také tvůrčí komunita a testovací tým. A pak také od členek a členů samotného vývojového týmu kolem Horizon Worlds, jak je výše uvedeno.

Není to přitom jediný problém virtuálního světa od Mety. V srpnu Mark Zuckerberg, spoluzakladatel a šéf podniku, sdílel na svém facebookovém profilu snímek svého avatara v Horizon Worlds. Oslavoval tak spuštění hry ve Francii a Španělsku. Svět byl ale překvapený tím, jak prostá grafika i celá scéna jsou. Působí to jako návrat k přelomu milénia. Možná před něj.

zuck horizon worlds aug 22.jpgzuck horizon worlds aug 2 22.jpg

O tři dny později už Zuckerberg publikoval nový snímek, který doprovodil sebekritickým komentářem. Ukazuje graficky mnohem propracovanější avatar a svět. Šéf sociálního kolosu si prý uvědomuje, že původní avatar byl hodně jednoduchý. Šlo o narychlo spíchnutý obrázek.

Aktuální podoba Horizon Worlds každopádně srovnání s konkurencí nesnese. Do budování metaverza firma investuje velké peníze a kromě náboru lidí také vyvíjí umělou inteligenci, která jí pomůže s budováním. Novinky z vývoje Meta představí v říjnu na konferenci Connect.

Co jsou Horizon Worlds?

Jedná se o online hru ve virtuální realitě, která byla oficiálně spuštěna 9. prosince 2021. Ve fázi betatestování byla známá jako Facebook Horizon. Dodnes funguje pouze v USA a Kanadě. Podporuje soupravy Oculus Rift S a Oculus Quest 2.

Hra nemá konkrétní cíl. Vytvoříte si avatara a pak už jen procházíte virtuální světy, případně stavíte ty své. Hra tak bývá přirovnávána ke staršímu Second Life nebo novějším titulům jako Roblox či Minecraft.

Zdroje: Mark Zuckerberg / Facebook (1, 2) | The Verge

Diskuze (61) Další článek: Snímek pořízený z Mezinárodní vesmírné stanice ukazuje potopu způsobenou hurikánem Ian

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,