Poměrně netradiční soudní proces čeká Microsoft v americkém státě New York. Místní advokát jménem David M Schlachter podal na firmu žalobu kvůli její zákaznické podpoře, kterou nazval de facto neschopnou. Nepomohla mu získat zpět přístup k jeho emailu, čímž on přišel zakázky, tvrdí v soudních materiálech. Po Microsoftu za způsobené potíže požaduje milionové odškodné.
Schlachter celé své „dobrodružství“ se zákaznickou podporou popisuje velmi detailně, podle jeho slov vše začalo v květnu, kdy ztratil přístup ke svému byznysovému emailu u Microsoftu, u kterého si platil měsíční předplatné. Jakmile se snažil přihlásit, systém po něm požadoval dvoufázové ověření. To ale nefungovalo, když jej chtěl provést, objevila se hláška „Omlouváme se, ale nedaří se nám ověřit vaše údaje. Zkuste to prosím znovu“.
Advokát to tak zkusil znovu, ale znovu se objevila tato hláška. Nemohl se přes ni dostat. Kontaktoval proto telefonicky zákaznickou podporu Microsoftu. Než se dovolal a na dotaz odpověděl reálný člověk, trvalo to tři hodiny, tvrdí. Tento člověk mu ale stejně nepomohl, protože po 30 minutách dostal odpověď, že musí kontaktovat speciální tým podpory pro byznysové účty.
Takže advokát ještě ten samý den napsal klasické zákaznické podpoře s prosbou o kontakt na technickou podporu pro byznysové účty. Odpověď dostal za dva dny. Okamžité poté jí zavolal, ale nikdo se neozýval, až po čtyřech dnech se mu podařilo dovolat. „Čekal na lince 3 až 5 hodin (to není přehánění) a pak ztichla,” stojí v soudních dokumentech.
Když eventuálně s někým promluvil, specialista z podpory slíbil, že se mu ozve v určitou hodinu, ale pak se neozval. Nebo řekl, že záležitost musí předat svému nadřízenému. Takhle to pokračovalo následujících pět dní, až se jeden člověk z podpory pokusil Schlachterovi poslat nový ověřovací kód na alternativní telefonní číslo, ale advokát se stejně nadále nemohl do emailu dostat.
Do doby podání žaloby se Schlachterovi nepodařilo přístup získat zpět. Advokát tvrdí, že kvůli chybě přišel o nové zakázky, jeho pověst utrpěla a dokonce nemůže pracovat na svých stávajících zakázkách, protože se bez svého emailu nemůže přihlásit do newyorské online soudní databáze. Po Microsoftu tak nyní požaduje odškodnění 750 tisíc dolarů a navíc sankční odškodnění 1 milion dolarů (celkem cca 37,8 milionů korun).
Chyba, o které Schalchter mluví, skutečně existuje. Má označení error code 500121 a způsobuje, že dvoufázové ověření k účtu Microsoftu nefunguje - nepřijde žádný ověřovací kód. Jen na oficiálních stránkách podpory firmy si na ni stěžuje řada lidí, kteří navíc často tvrdí, že jim doporučené řešení Microsoftu nepomohlo.