Od 1. října 2003 Hypermarket Tesco v jednom nejmenovaném moravském městě mění podmínky pro své zákazníky. Každý zákazník, který chce nakupovat v Tescu musí zaplatit u vchodu pracovníkovi ochranky 80,- Kč, za to, že zákazník bude nakupovat v hypermarketu Tesco jen 2x za týden. Jestliže, nějaký zákazník přetáhne termín a bude chodit týdně do Tesca 3x a více bude platit za každý vstup do Tesca pracovníkovi ochranky jednorázový poplatek 25,- Kč.
Hypermarket Tesco zavádí tato opatření z důvodů, že zákazníci svými botami znečišťují podlahu Tesca, a tím pádem rostou náklady na čísticí prostředky k umývání podlahy.
Dále od 15. října hypermarket Tesco zavádí agregaci WC. To znamená, že v době od 6 hodiny ranní do 22 hodiny smí použít WC jen 50 lidí. Ten kdo se na WC nedostane, bude muset udělat potřebu mimo budovu Tesca.
Nic proti hypermarketu Tesca nemám, rád tam chodím nakupovat, ale chci přirovnat tento fiktivní příklad na reálu, který Telecom zavádí u ADSL.
To bude švanda, až se přidají pekaři rohlíků a budou zavádět agragaci nebo nějaké limity, kdy a za kolik si rohlík může zákazník pekaře koupit.
Jsem zvědav, jak bude odpovídat generální ředitel Telecomu. Ale pokud by měl Telecom zavést například ve veřejnoprávní televizi pořad " Volejte Telecomu ", rád bych se Telekomu zeptal : " Vážený Telecome, myslíte si, že Evropská unie bude trpělivá a snážet vaši politiku ?