premiovy produkt za premiove penize... napad neni jejich puvodni - jde o zmenseninu systemu, ktery se bezne pouziva napriklad ve firmach na vstrikovani plastu pro chlazeni nastroju a nasledne napasovani na ventilek. Hlavni vyhodou bude jednoznacne rychlost manipulace - misto sroubeni je prevlecny system s kulickama, nasazeni a uzamceni natlacenim na ventilek namisto sroubovani nebo uzamykani packou, sundavani potazenim prevlecneho plaste na koncovce cepicky/koncovky pumpicky. Hlavni nevyhoda bude cena...
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 7. 2024 18:33
Tak pumpičky šup pro to, pořádně nafouknout a opět se svou obtaženou perdelí jít otravovat všechny na silnice.
Nejvíc na silnicích otravujou blbové jako ty, co si myslí, že je jenom jejich a podle toho se tak i chovají.
ked si pozriete historiu tak tie cesty boli naozaj stavane pre automoibilovu premavku. To len debili ktory zistili ze existuju bycikle si myslia ze su najdolezitejsi na svete. V ponimani ciest su vlastne skodna
To máte inú históriu. Cesty boli stavané pre bicykle. Lebo bicykle mali pneumatiky z kaučuku, čo bol prevratný vynález, ale po dlažobných kockách a blate sa s nimi zle chodilo. Taký chodník je oveľa novší vynález. To sa vyčlenil tenký pás pre chodcov na kraji ulice, aby nezavadzali autám. Autá boli istý čas dosť nepopulárne, lebo zabíjali chodcov na cestách. Dokonca bolo povinné, aby pred nimi bežal človek s vlajočkou a kričal "pozor, ide auto".
Názor byl 3× upraven, naposled 19. 7. 2024 16:58
Potrefená husička...teda pumpička.
Jako proč ne, galuskový ventilek mi jako úplně úžasný vynález nepřipadá. Jen u toho klikacího mechanismu nevím jak moc to bude držet, protože třeba malá ruční nouzová pumpička s 15cm dlouhou hadičkou znamená dost velké namáhání do stranA je dobré, že k tomu nabízí konverzní adaptéry i na pumpičky, což v článku není.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2024 17:35
Je to tam a i na fotce
Chápu na speciální použití - závody (snadné a rychlé nasazení), extra úzké ráfky, atd, ale jinak není nad obyčejný autoventilek. Nafouknete na každé pumpě.
o 2 mm mensi dira v rafku a udajne az 5 g uspory, vis co to je , to by s na zavodu miru prijel posledni. Proste je to trend, BORDEL musi byt ve VSEM.
Však píšu - na speciální použití jo, na závodní kola klidně každý rok jiný ventilek, ale na doma rozhodně autoventilek.
Možná jo, ale nikdy jsem nepotřeboval nafouknout kolo v blízkosti pumpy. Buď pokud chci vyjet po pár týdnech, nebo na sviňu někde uprostřed lesa (pravda, tou ruční pumpičkou to dokážu na tlak, co je optimální do terénu, ale ne na silnici, pak by se benzínka mohla hodit).
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2024 17:45
Přesně, pumpičkou to nafouknu tak, abych mohl jet a pneumatiku nepoškodil, při nejbližší příležitosti to pak dofouknu na pumpě
nesmysl. Nebudu si na kolech měnit systém kterej funguje desítky let (standardní autoventilek). Tak často to nefoukám a když to na cestě potřebuju, tak ocením hlavně to že to nafouknu tím co mi někde půjčí (tedy pumpu na autoventilek) - to rozhodně není nějakej novej zbytečnej ventilek u kterýho tady honíte.
Pokud by se to ujalo a fungovalo asi ve stylu USB-C tak bych na to klidně přešel.... Jinak zůstanu u AV, který dává nejlepší výsledky za všech podmínek. Úspora pár gramů s jiným typem pro závodní účely je hodně diskutabilní.
Mohl by me prosim nekdo poucit jakou nevyhodu ma AUTOVENTILEK ? Ze myslitele museli vymyslet dalsi 4 typy ( tak uz mame konecne 5 typu ventilku ? )
Schrader sa blbo dofúkava zdechlou malou ručnou pumpou. Ja viem, že je taká čapička, ktorou sa nastavuje tvrdosť toho ventilku. Len to treba tú čapičku mať a mať to patrične nastavené, aby to nerobilo blbosti. Ale až tak mi to nevadí, mám gumy schwalbe marathon so Schrader ventilkom, tie si raz za čas nafúkam doma velkou pumpou.
Tou cepickou s klicem (driv byla na kazdem ventilku, ale setri se a davaji se plastove lehke k nicemu) se vymenuje resp. utahuje uchazejici vlozka ventilku. Tvrdost s ni nenastavis.Ale je pravda, ze blbou pumpickou nenafouknes ani prestu, ani schraderMP
Hej to potom, keď sa mi podarilo s povolením tej vložky nafúkať koleso, tak to sa mi to vlastne nepodarilo. Logika.
A co presne jsi povoloval? A utahl jsi to pak?Samozrejme pokud je vlozka zas.ana jak jetel a prilepena tak, ze ji nestaci promackat, muze jakakoliv manipulace docasne pomoci, minimale placebo efektem. Ale je lepsi ji vymenit.Viz https://en.wikipedia.org/wiki/Schrader_valve... - kde se da co stelovat :-O ?MP
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2024 11:10
Nj, expert sa ozval. Placebo, ok. *rolleyes*Tam je rozdiel medzi nafúkanou a nenafúkanou gumou, vy placebo.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2024 11:16
Mozna pouziva cizi termity, ale jinak ma pravdu. Na tom ventilku se zadna tvrdost neda nastavit, jen vysroubovat/zasroubovat tu tesnici vlozku (za ucelem jeji vymeny).
Hypotetická otázka - máte k dispozícii ručnú pumpu, ktorá je slabšia. Čapičku na šroubovanie toho ventilku a prázdne koleso. Čo spravíte?1. Povolíte tú vložku a koleso nafúkate?2. Pôjdete domov pešo, lebo sa to nedá spraviť.Osobne volím možnosť 1.
Falesna dichotomie. Chybi ti3. vyndam, zkontroluji, rozhybu, vycistim vlozku a vratim ji, nebo vymenim za nahradni, kterou vozim s sebou.Nevim, co je slabsi rucni pumpa. Myslis velkou (s velkym prumerem), kdy potrebujes vyssi silu pro dosazeni potrebneho tlaku, ale na jednen stouch napustis vetsi objem? Nebo malou (s malym prumerem) kde i malou silou vytvoris solidni tlak, ale musis pumpovat vicekrat?Nejvetsim problemem pumpicek je ale nevhodna, spatne nasazena, opotrebovana nebo povolena koncovka. MP
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2024 12:55
Povolíš vložku, nafoukáš, sundáš pumpu, vzduch uteče a dál jak?
Zatiahneš to, ty IQ 30.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2024 13:12
MYSLIM si, ze Anton Nevesely chcel napsat:"Stalo se mi, ze jsem mel natolik zpuchrele tesneni vlozky zve Schrader ventilku, ze ani zurivym mackanim cudliku se mi nepodarilo je uvolnit. Povolil jsem tedy vlozku, nafoukal "okolo" a po sejmuti pumpicky jsem vlozku zase rychle dotahl."Coz je v nouzi nejvyssi mozne, jen mi tam chybi to podstatne - zminovane nastaveni tvrdosti: "čapička, ktorou sa nastavuje tvrdosť toho ventilku". MP
>>>MYSLIM si, ze Anton Nevesely chcel napsat:Očividne veľmi nemyslíš. Múdrejší ale ustúpi, vyhral si.
Ja vim, dosly ti argumenty.To, ze siris omyly, je lidske a mas na to pravo. Ale Zive cte spousta ctenaru a je vhodne ukazat jim, ze ne kazdy prispevek maji brat jako pravdivou informaci.NZMP
Ano, amater casto povazuje korelaci za kauzalitu, protoze nevi, jak veci funguji. A naopak expert pozna i na fungujici veci, ze je rozbita.Ale zpet k problemu, jak presne jsi nastavoval autoventilek? Priznam se, ze opravdu nevim, jak bych to udelal. Tlak, potrebny k pretlaceni zpetneho ventilku je dany nestelovatelnou pruzinkou, stavajicim tlakem v pneumatice a v neposledni rade take celkovym stavem (stare prilepene tesneni, odpor mechanismu) ventilku. MP
Tou, čapičkou. *rolleys*
Antone,ja se ptal JAK, ty jsi ale odpovedel CIM jsi steloval. To je pak tezka diskuse.MP
Pokrútením, míra.Koľko máš rokov, asi pod 30 .....
Je mi mezi 50 a 60Pokrutenim fakt autoventilek nenastelujes. MP
Dobre pepo, ja ti nedávam návody, ako to máš robiť, ale Schrader ventilok vie byť pain in the ass v núdzových situáciach.Ja som tieto situácie eliminoval tak, že mám gumy s vyšsou odolnosťou proti prepichnutiu. Ak budem mať defekt, tak som v prdeli. Ale už som defekt dlho nemal. Ani pumpu pri sebe nenosím, lebo je to zbytočnosť.Dobre, že som nevedel o tom, že nafukovanie gumy s povoleným ventilkom je placebo. Ak by ku mne prišiel nejaký expert, že to vlastne nemám nafúknuté koleso a len si to namýšľam, tak by som bol v keli ...
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2024 12:26
Slovák, no. Vy jste tam všichni tak nějak ujetý.
Adjektívum v nominatíve plurálu.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 7. 2024 11:22
On má věk pod 30, ty zas IQ.
Prečítaj si o IQ.
Sice jménem Neveselý, ale pobavit svými příspěvky umí královsky.Máte na východě pořekadlo "Čím méně toho vím, tím tvrdohlavěji na tom trvám?" 😉
IQ 30 nie je možné, to by musel byť pacient s veľmi vážne poškodeným mozgom a na živě by nič nenapísal. U pepíkov je každý expert, ukazuje svoju erudovanosť, ale keď dojde na lámanie chleba, tak je to: "No, promiňte, nějak se to zdrželo, nastaly komplikace. Jistě dodáme, ale nevíme, kdy". Vyvyšovanie, poučovanie a rozkazovanie to im ide. Tu hore Míra by si ani gumu po defekte nenafúkal, len holt by mudroval a hovoril ako to nejde a všetky encyklopedické znalosi.
Po defektu vymenim dusi a nafoukam minipompickou (oboje vozim s sebou). Naposled jsem to delal tesne pred prazdninami. Samozrejme u levne minipumpicky je dobre pohrat si s prevlecnou matici, kterou se da pritahnout tesneni, nasazene na autoventilku. Pak mechanicky i pneumaticky drzi.MP
Ja mám schwalbe marathon plášte a pumpu mám doma. Sadu na opravu duší mám, ale tu nenosím kvôli sebe.
Názor byl 2× upraven, naposled 19. 7. 2024 11:46
Pumpicka, duse, montpaky, par klicu, ubrousky na utreni, nejake drobne soucastky (v malem batuzku) ... bez toho nevyjedu dal, nez z jake dalky jsem ochoten kolo vest.MP
Tak ja mám kvalitný bicykel. Rárohy beriem len na veľmi dlhé túry. Nemám tamagoči.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 7. 2024 16:40
Kvalitni zarizeni neni takove, ktere se neposkodi, ale takove, ktere se da dobre udrzovat a snadno opravit. To plati temer univerzalne.Minule jsem nabral takovy hnusny neviditelny kus NECEHO osteho, ze mi rychlolepeni ve sprayi pri pokusu o rychle reseni (blizila se bourka) strikalo nekolik metru. Takze montpaky, vymena, foukani - jak se ma.A hlavne - nahradni dily a naradi nevozis jen pro sebe. Pokud mas opravdu neco najezdeno, jiste jsi mnohokrat pomohl s opravou nekomu, kdo to potreboval, nebo snad ne?MP
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 7. 2024 18:58
Ja som jazdil ktovie ako dlho so sklom zapichnutým v plášti, ani som o tom nevedel.Kto chce, nonstop pumpičkuje a je expert na ventilčeky. Mám akurát tak malý multitool pichnutý v riaditkách, ktorý bol potrebný zatiaľ 0 krát. Údržbu si robím doma a nejazdím na rozpadnutom bicykli.
Názor byl 2× upraven, naposled 20. 7. 2024 16:45
Nemusis psat takove romanyMisto zdlouhaveho "nejazdím na rozpadnutom bicykli." stacilo napsat pravdepodobnejsi "nejazdím na bicykli.".Protoze jen kolo, na kterem se nejezdi, neni nikdy potreba opravovat v terenu.MP
>>stacilo napsat pravdepodobnejsi "nejazdím na bicykli."Tento rok zatiaľ iba 6871.17 km. Ja viem, že ty si expert, ktorý jazdí viac. Ak by som mal neustále pumpičkovať rozpadávajúci sa bicykel, to by ma veľmi nebavilo. Ja proste radšej jazdím.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 7. 2024 19:55
Je pravda, ze ty casy, kdy jsme s kamarady soutezili, kdo bude mit prvni v sezone 10.000 km, jsou fuc. Taky ti ale jednou potahne na 60, budes mit min sil, a vic zkusenosti, o ktere se rat podelis.MP
takže to že se autoventilek někomu blbě dofoukává nevhodnou pumpičkou kterou si někdo pořídí, je důvod přecházet na jinej typ ventilku jo ? 😀 (kterej ani nedofouknu když u sebe nebudu mít tu speciální pumpičku a nebo redukce.
Nie. Fabulujete. O prechode na iný typ nikto nepísal.
Autoventilky nejsou na vysoké tlaky kole 6ATM, které se jezdí na silničních kolech? Plus samozřejmě rozměry v galuskách.
Optimální tlak v nákladních pneumatikách se obvykle pohybuje mezi 5,5 a 9 bary. Je velmi důležité dodržovat hodnoty uvedené v dokumentaci k vozidlu. Nakladaky maji jiny ventilek ? A ten rozmer, autoventilek 40mm galuskovy 48 mm, urcite je uzssi protoze jsem prevrtaval rafek, o kolik je lehci nevim 2gramy ? nebo nic ?
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2024 12:19
Schrader (AV) – autoventilZ automobilového průmyslu si tento ventil postupně prošlapal cestu i do cyklo světa. Hlavní předností autoventilku je snadná instalace duše. Stačí prostrčit ventil otvorem v ráfku a nahodit duši po obvodu kola. Výhodou je i to, že si kolo bez problémů dofouknete kompresorem na každé benzince, kterou potkáte.Huštění tohoto ventilu je taky velmi snadné a rychlé. Schrader ventil má stejný průměr po celé své délce a v horní části je závit, na který se připevňuje pumpa. Uvnitř ventilku najdeme pružinový kolík, který funguje jako zpětný ventil. Po jeho stlačení lze z duše vyfouknout vzduch. A na stejném principu funguje i nafukování. Hlava pumpy vyvine na kolík tlak, čímž umožní, aby do duše proudil vzduch. Po sejmutí hlavy pumpy z ventilku se pružinka v kolíku postará o to, aby ventil nepropouštěl vzduch ven.Mezi nevýhody patří vyšší hmotnost a větší šířka. Širší ventil totiž potřebuje v ráfku větší díru. V oblasti ventilku je pak na ráfku méně materiálů, což může negativně ovlivnit jeho celkovou pevnost. Platí to obzvlášť u užších silničních ráfku, nebo karbonových zapletených kol. I proto dnes autoventil najdeme hlavně na levnějších kolech. Presta – galuskový ventil (SV/FV)Aktuálně nejpoužívanější ventilek v cyklistickém odvětví. Má asi o 2 mm menší průměr než Schrader, takže vyžaduje menší díru v ráfku. Výhodou je i váhová úspora (cca 5 g) oproti všem ostatním ventilkům.Presta ventil má v horní části malou matku, kterou je třeba před huštěním odšroubovat. Jen tak bude vzduch proudit do duše. Pokud chcete vzduch jen upustit, stačí matici zmáčknout a po dosažení optimálního tlaku zase zašroubovat.Vnitřní hrot s maticí je poměrně tenký a hlavně začátečníkům se stává, že ho při nasazování nebo sundávání pumpy ohnou. Ventil pak netěsní, jak má, a je nutná výměna. Další nevýhodou může být i to, že se Presta nedá hustit autokompresorem. Pokud si s sebou na kolo nevezmete hustilku (nebo FV/AV redukci), benzinová pumpa vás nezachrání a budete muset spoléhat na pomoc náhodného cyklisty.Galuskový SV ventil se používá i v bezdušových systémech. Jádro bezdušových ventilků lze vyšroubovat ven pomocí přiloženého nástroje. Pak stačí vlít tmel ventilkem přímo do pláště, našroubovat vnitřní hrot zpět a dofouknut kolo. Jak a proč přejít na bezduše jsme už v našem magazínu řešili. - takze se bavime o 2 mm mensi dire ( komicke ) a udajkne 5 g cemuz neverim A TO SE VYPLATI 3-[3-[3-[
Presta ventilky (prip. duse s nimi) jsou dosupnejsi ve vetsich delkach pro uzke vysoke rafkyMP
Neni nad vlastni zkusenost. Pujc si nekde kolo s autoventilkem, vem si tu malou rucni pumpicku a zacni foukat.
za mna osobne - unika dost vzduchu prec ked srobujete hadicku pumpy dole, u nejakeho jednorazoveho odcvaknutia by bol unik urcite mensi
Sroubovaci hadicky (bohuzel napr. u staricke Xiaomi M365 se bez ni neobejdes) jsou peklo.Na kole/aute/motorce mas ale vetsinou dobre pristupny ventilek a moznost pouzit nasouvaci koncovku s ruzne pouzitelne vyresenym zajistenim.MP
To je ale problém špatný pumpy, případně je otázka jestli to je skutečně vzduch z duše a ne z hadičky. Korektně zkonstruovaná šroubovací koncovka hadičky je zkonstruovaná tak, že při povolovaní nejprve uvolní trn ventilku, čímž ho zatěsní a až potom po dalším povolování přestane těsnit koncovka na ventilku, tj. ten pšouk co je slyšet je jenom vzduch z hadičky. On se totiž AV používá i na vidlicích a je ho tam malý objem, tam při odpojování pumpičky vzduch ujít prostě nesmí.
podla vasho opisu to bude zla koncovka hadicky, ale myslim ze som sa s tym stretol u viacerych pump takze to bude asi pomerne bezny problem
Co pamatuju, nejlepší ventilek byl na kole, s výměnnou hadičkou za pár halířů. Nekonečná životnost, blbuvzdornost. Dneska je to samá novinka, a aby měl ček furt někde nějaký extra koncovky, náhradní ventilky, čepičky.....
JJ, klasickej Dunlop. Casem se ale zacal "vylepsovat" a misto prevlecne hadicky se zacala pouzivat vlozka s gumovym spuntikem, subjektivne s horsi zivotnosti.Jo a do Dunlopu se presne vejde patronka do poplasnaku, takze i na klukovske experimenty byl oblibeny.Jsme stari. Se s tim smir.MP
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2024 21:55
Náhradní hadička se dávala do každé soupravy na opravu duší. Dosud je mám - a hadičky ošetřené silikonem, aby nezteřely - pak vydrží nekonečně dlouho.
Nevyzerá to zle - chce to vyskúšať.
Ventilek vyžaduji blbovzdorný a tak používám autoventilky. Hlavně ne galuskový - něco povolovat když mám zrovna inteligenci na nule je špatná kombinace. 🙂
autoventilek teda zrovna moc blbuvzdornej neni, znam lidi co šlapali půl dne a nic nenatlakovali protože jim to ucházelo, blbě to těsní a kvalita pump je často příšerná
Jo stane se, že některý blbě těsní. Holt smůla. Ale galuzkové jsou mnohem víc náchylnější. Obě kola jsem převrtal na autoventilky a je s tím mnohem méně starostí. Hlavně když zjistíte, že uchází i rezervní duše, tak je mnohem větší pravděpodobnost, že někdo v partě bude mít náhradní než když máte galuzkové ventilky. Zkušenost kdysi z cyklozájezdu do Toskánska. Nestalo se to mě, ale hned po návratu jsem převrtával.
Od roku 1965 užívám autoventilky (kola, koloběžky, kočárky, rudl, expanzní nádoby, trojkolky, ... auto, ..). Spolehlivost prokázána. Kdekoliv dohustím - na benzince, půjčená pumpa z projíždějícího auta, ... Proč měnit u běžného uživatele? 😉 Spíše je problém s nekvalitními koncovkami levných hustilek/kompresorů.🙁 Nejhorší koncovky hustilek jsou víceúčelové/univerzální - samopřepínatelné.Doplňuji: 🙂U autoventilků je vše o užití materiálů a celkové Qalitě výroby. Někdy v 90. letech jsem koupil pumpu BETO s jednoduchou koncovkou na autoventilek. Dodnes slouží k plné spokojenosti se snadným lehkým nasazením a aretací. Hustím zahradní postřikovače, auto, kola, expanzku, ... Zde jsou BETO v nabídce, ale už koncovky s auto-přepínáním na dva typy ventilků.3-[https://www.cyklodiskont.cz/hustilky-dilenske-2150... Jen dnes nevím, čím původní jednoduchou koncovku nahradit až doslouží.Obdobně jsem měl problém s tlakoměrem. Klasický československý ze 60. let jsem ztratil před asi 15 roky. Vyhodil jsem mezitím tři koupené (u jednoho tlak vzduchu vyfoukl ochranné sklíčko i s mechanismem). V diskusi mi doporučili Bottari pneuměřič SATURN. Snadno dosedne a změří, co více chtít? Jen tehdy byl asi o stovku levnější.https://www.eshopautodoplnky.cz/pneumeric-saturn-kovovy-s... ...
Názor byl 4× upraven, naposled 18. 7. 2024 10:52
Ve velkých městech vás obsluha pumpy vyhání nebo vám nepoda schovanou hadici.
Taky jsem zazil. 20 let se te pumpe vyhybam.
Když se za ní platí kauce 200 kč, tak proč by nepodali.
to som rad, ze byvam v malom meste (Praha) a na najblizsej pumpe s tym nikto nema problem, ked tam raz za par mesiacov fukamskor by som naopak cakal ze vo velkych mestach nemaju cas riesit taketo blbosti a skor to bude riesit v malomeste s 5.5 zakaznikomdotycni si asi neuvedomuju, ze je pomerne velky prekryv medzi majitelmi vozidiel a bicyklov a ked niekoho vyzenu s bicyklom, tak sa tam uz asi neukaze ani s autom
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 7. 2024 08:36
to ale asi pořád není důvod k vymejšlení dalších 3 typů ventilků žejo ? Nebo proč to píšete jako reakci na to že autoventilek je nejlepší volba (což je, pokud nechcete problémy)
"Spíše je problém s nekvalitními koncovkami levných hustilek/kompresorů."Ano, přesně tak, samotnej ventilek problém neni.
Hadičky k pumpičce místní cykloservis ani neprodává, že polovina z nich uchází kolem závitu hadičky, který je tam volně a nejde utáhnout. Vyřešil jsem to částečně tím, že jsem na ucházející závit namáčknul děravý kroužek duše , který se o malý a špatně těsnící kroužek opře a větší.
Aliexpress ich predava za bagatel vratane roznych adapterov.
Už aby to bylo na Aliexpressu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.