Jirko, díky za poselství, které jsi nám chtěl sdělit - tvoji představu o tom, jak má vypadat správný portál.
Ale skutečná příčina toho, že je Yahoo ziskové, je jinde. Yahoo se totiž ve skutečnosti od jiných portálů koncepčně téměř neliší. Určitě ne tak, že by Yahoo usilovalo o "tlustou" destinaci a ostatní o "tenký" portál. Všichni chtějí být agregátory a explicitně to deklarují.
Třeba Lycos a AOL mají koncepci naprosto stejnou. (Liší se v detailech a šíří nabídky, ale ne základní koncepcí.) Je snadné se na ty portály podívat a utvořit si vlastní názor.
Proč je Yahoo ziskové? Protože hraje na světovém Internetu stejnou roli, jako na našem Seznam. Prostě získalo obrovský náskok a podařilo se mu ho neztratit (ačkoliv muselo projít těžkou krizí). Jestliže na Internetu něco znamenáte, v katalogu Yahoo být prostě musíte. A co je ještě důležitější: Chcete-li na světovém Internetu udělat pořádnou reklamní kampaň, opět vás zcela jistě napadne Yahoo.
Ale Yahoo je přece jenom důslednější a je to legrace: Yahoo nemá na titulní stránce žádný reklamní banner.
Všechny odkazy vedou zase na Yahoo. Zřejmě došli k závěru, že levné šrapnelové bannery prodávat nebudou. Zato tam poměrně výraznou roli hraje prodej, hlavně aukce.