Značka Pentium nás již brzy v tichosti opustí

Diskuze čtenářů k článku

Orfanik  |  02. 02. 2006 09:43

... když tu nebude Pentium. Ta dnešní Pentia už myslím nemají s těmi prvními kromě sady instrukcí nic společného. Obávám se, že označování procesorů jenom kódy přinese dost zmatek, protože těch kódů bude příliš mnoho, skoro jako typů mobilů od Nokie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leki  |  18. 01. 2006 17:03

Po dohode s Billem to bude Intel Vistium pro MS Vista, a po dohode se Steevem Intel OSXium pro macky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olsen  |  27. 01. 2006 21:30

OSixium jako osina v ... ?
Ne, vážně. Zrovna nedávno mě napadlo, jak je divný, že se Ati a Nvidia tak trapně pořád drží Radeonu a GeForce (hlavně ta se mi nelíbí). A že by stálo za to to třeba trochu ozvláštnit (třeba nějaký jiný názvy pro low-end?).
Ale že pude ke zdi Pentium, to mě ranilo. Budeš mi chybět, chlape. Pentium, to má pořád náboj... Takový pentium4, to zkrátka zavání robustností, tvrdostí, něco jako starej americkej bourák - velkej, drsnej, rychlej, 40 litrů na 100km... Zkrátka Bourák!
Pentium nebude!
... To je na černou pásku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olsen  |  27. 01. 2006 21:46

Btw, co Celeron? To byl kdysi (úplně na začátku) taky pašák...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mafioso, mafioso  |  17. 01. 2006 19:31

Nevím, jestli to je od Intelu dobrý nápad. Když řeknu zákazníkovi, že bude mít Pentium, každý ví o čem je řeč. Ale když řeknu Intel, musím většinou vysvětlit, že to je ta firma, která vyrábí Pentia.

Ale stejně naprosté většině svých zákazníků doporučuji procesory AMD...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  18. 01. 2006 08:21

dobre robis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X_Andy, X_Andy  |  17. 01. 2006 16:32

Nemůžu se zbavit dojmu, že autor článku nemá prostě spol. Intel rád.
Rozhodně se společnosti nechci zastávat, ale já (jako čtenář) bych pro príště uvítal článek trochu méně kritický. Co si pamataju, tak svého času bylo slovo Pentium "synonem" pro osobní počítač. Tak trochu úcty prosím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  17. 01. 2006 20:25

tak to si toho asi moc nepamatuješ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  17. 01. 2006 22:21

no hej bolo to synonym pre ludi co nemali ponatia o pocitacoch a uspokojili sa oblnuti marketingom e maju cosi super a tak si kupili predrazeny Intel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misticjoe, misticjoe  |  20. 01. 2006 12:45

No já tu dobu pamatuju velmi dobře a myslím, že Pentium pro mě byl výraz označující něco, od čeho se mám držet dál. Zlatá AMD K5-90... jednou jedinkrát jsem se prohřešil a měl PII (to v době, kdy K6ky moc neexcelovaly)... Taková ostuda... potáhne se to se mnou asi do konce života...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  17. 01. 2006 15:36

my jsme se kdysi na toto tema bavili a vznikl nazor, ze nastupce pentia se ma jmenovat hexium atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  17. 01. 2006 17:51

Nebo Sexium ... to zní taky dobře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin, Ilfirin  |  17. 01. 2006 19:53

Já zas slyšel SIXTIUM (pro i686 a sešlo z toho nějak...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rvhp  |  17. 01. 2006 15:24

nevím přesně hranici od do bylo P2 tu se drobánek rozcházíte a i literatura nesedí-různé publikace. Asi nejlepší je řídit se tím co tvrdí intel a brát to jako oficialni a konečné značeni.  Mám staršího kompa který maká dodnes a ještě bude dlouho.Je to celeron na 500Mhz a všechny programy ho buď uvedou jako P II Celeron  nebo P2 Je to určitě jeden z poslednich v celeronu v řadě "P2-celeron"Docela by mě zajimalo kam a jak ho zařadit,jestli intel označoval celerony jinak nebo je representoval jako oslabenou paralerní řadu k P II.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jax  |  17. 01. 2006 23:38

No já zas mám Pentium na 450Mhz a je označeno jako PIII. Takže? - Pravda je tam někde venku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A.E.  |  17. 01. 2006 13:56

No. Myslim ze cisto ciselne oznacenie procesorm dlho nevdrzi. A to hlavne z marketingoveho hladiska. Zrejme sa onedlho dockame nejakeho zbrusu noveho a svizneho mena ktore bude najako evokovat vykon. Napr si myslim ze nazov Intel Itanium posoby daleko silnejsie ako Intel Pentium. Meno skratka treba a chce to nieco co bude zakaznikov lakat. AMD si napriklad uvedomila ze meno Athlon je dostatocne silne a nakoniec ho pouziva pre procesory ktore sa mali volat uplne inak. Co by ste povedali napr. na nazov Intel Trinium. To ma vcelku dobry zaber. A ludia by sa po nom len trhali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaja  |  17. 01. 2006 16:47

Kdyby se to Itanium tak dobre prodavalo jak dobre zni to bylo neco. Ale on to nikdo nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pjotr, Pjotr  |  17. 01. 2006 13:53

AMD64 = udrzitelny standard jeste nadlouho.
Intel = desne topi,desne zere, desny vykon. Nevim,taky by to mohli zabalit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pjotr, Pjotr  |  17. 01. 2006 21:04

takovy nazev - AMD Speedron, to by byl hukot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doubt  |  17. 01. 2006 12:58

název jako Intel D920 stojí pěkně za ho*no

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin, Ilfirin  |  17. 01. 2006 19:51

Souhlas. Už to vidím:
Hele, já mám D920. A já DX2470. A to je lepší? Ne, to je to samý, akorát pro mobilní zařízení. Aha...
Strašná představa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
puck, puck  |  17. 01. 2006 12:56

este stale obcas pouzivam notebook Pentiu 233 Mhz MMX (nie pentium 2) a doma som len nedavno vymenil Pentium II 350 Mhz. Dalej, Pentium III koncilo na 1.3 Ghz (compaq ich pouzival v serveroch) a videl som aj celeron zalozeny na pentiu 3, ktory isiel na 1300 Mhz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee, zajdee  |  17. 01. 2006 13:24

Posledni celeron vychazejici z Pentia III byl pokud se nepletu Celeron Tualatin pro Socket 370, zminena frekvence 1,3GHz odpovida

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hYpn0  |  17. 01. 2006 13:31

Tak to se pletes, Tualatin bezel na 1,4GHz a P!!! vazne na 1,13GHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AraxoN  |  17. 01. 2006 10:26

Myslím, že mi tá značka bude chýbať. Ustavičné predĺžovanie jej životnosti sa ale raz aj tak skončiť muselo. Vydržala o 10 rokov dlhšie než sa asi očakávalo.

Odpočívaj v pokoji, Pentium!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryspin  |  17. 01. 2006 10:03

> Díky této ostudě také Intel založil Validation Labs, kde se testují procesory před jejich hromadnou výrobou.

Až na to že o dané chybě Intel v době výroby věděl, jen doufal že se neprojeví, resp že to nikomu vadit nebude. Samozřejmě hlavně se mu nechtělo zahodit produkční masky. Takže Validation Labs s tím poněkud nesouvisí, to je šméčko pro novinářské bulíky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.8AN., .8AN.  |  17. 01. 2006 01:20

Také jste mohli zmínit "F00F bug", kdy procesor sice nedal špatný výsledek, ale zase rovnou zatuhnul.
http://www.x86.org/errata/dec97/f00fbug.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  17. 01. 2006 02:52

No ono tech bugu bylo mnohem vic, jeste jedna v "realnych cislech" by se nasla. (bugy maji vsechny soucasny procesory, AMD vydava sve Errata, Intel tomu rika "Specification update" nebo tak - vse k dohledani na strankach vyrobcu. Nastesti to nejsou tak kriticke chyby, jako u prvniho Pentia (nebo u puvodni 386, ktera blbla nasobeni))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  17. 01. 2006 02:53

Jak koukam na ty clanky, tady se neobjevi nic noveho, vsechno to je pouze prelozeno ze zdroju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George_Couser, George_Couser  |  17. 01. 2006 03:15

A jeste s chybama......jako treba ze PII melo max 266MHz.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Multimotyl  |  17. 01. 2006 05:21

Jo, vedle mě se tu válí notebook s PII 300MHz, takže Ti dávám za pravdu. Ostuda to sice moc velká není, ale myslím, že by si to měli opravit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirda  |  17. 01. 2006 07:11

...a samožřejmě i Pentium II na 350 MHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RomanL  |  17. 01. 2006 07:20

PII 266Mhz bylo pokud vím nejpomalejší ze série PII (mám ho doma).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jfb  |  17. 01. 2006 09:50

Ano 266MHZ byla startovací frekvence PII

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Jetel  |  17. 01. 2006 10:05

Startovaci byla 233MHz. Prvni rada PII, nazvana Klamath zacinala na 233.
Pak prisla rada Deschutes a ta zacinala na 266 (PII266A). Tato rada mela napajeni jadra CPU 0.5V nizsi nez Klamath - tedy 2V a 100MHz externi sbernici.
Klamath se vyrabel s frekvencemi 233, 266 a 300 MHz (prvni serie sly celkem dobre pretaktovat, dalsi - pokud vim jiz ne). Deschutes pak byly znamy predevsim na frekvencich 350, 400 a 450 MHz (pokud byla FSB na 100MHz).
Pak existovala i mobilni verze a take - PII Xeon - prvni poradny serverovy procesor od Intelu.
V rade pocitacu (ruzne male servery) tyto CPU spolehlive slouzi dodnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Popi  |  17. 01. 2006 21:05

Google?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Jetel  |  17. 01. 2006 22:09

Ne, vlastni zkusenost a znalosti, stare zhruba 7-8 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  17. 01. 2006 07:56

Jo, když jsem si domů donesl v roce 1999 svoje první PII 266Mhz ještě za tepla jsem ho svičnul na 450Mhz a běží dodnes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Les  |  17. 01. 2006 08:16

Ono ta hranicna frekvencia u P2 bola 466 Mhz. P3 zacali od 450 Mhz vyssie. Doteraz mam v robote jedeno PC s P3 450.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  17. 01. 2006 09:40

Ja ma zase PII s 450 Mhz :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  17. 01. 2006 12:49

Je to poněkud nešťastně napsáno. P2 bylo uvedeno na frekvencích 233, 266 a 300 MHz, přičemž verze 300 MHz byla dodávána v silně omezeném počtu. Reálně tedy bylo nejrychlejší P2 v době uvedení na frekvenci 266 MHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cayman  |  17. 01. 2006 13:00

Nooo ono to bolo tak ze P II a P III mali rovnaku architekturu (rovnaku uz od Pentia Pro, no postupne vylepsovanu), len ich predavali pod roznymi obchodnymi nazvami. Takze maximalna dosiahnuta frekvencia bola tusim 1,13 GHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  18. 01. 2006 09:58

Tady zas nekdo neumi cist. "...*od* 266 MHz" znamena maximum?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hYpn0  |  17. 01. 2006 01:11

Je to skoda, ale zivot jde dal. Misto Pentium budeme kupovat VIIV

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  17. 01. 2006 08:39

Ufff! V prvni chvili jsem cetl HIV

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  17. 01. 2006 00:26

prvni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  17. 01. 2006 00:35

chuj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prcek, Prcek  |  17. 01. 2006 01:02

A co jako - mame se vsichni posrat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JayFrog  |  13. 04. 2006 23:36

Z tvojho počítača určite nie. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sqert  |  17. 01. 2006 02:11

Neco uzitecnejsiho bys nam napsat nechtel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav  |  17. 01. 2006 03:10

Uz ti maminka pripravila svacinu zejtra na gympl, blbecku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor