Pánové, uvědomte si laskavě jednu věc, obchod s hypermarkety je něco úplně jiného než normální prodej PC (zbastlim pecku z néúplněšítozníchkomponent, narazim si na tom 30%, zákazníkovi tu cenu nějak vokecam a děj se vůle boží - to jsou ještě ty slušnější firmy). Z hypru vám přijde v říjnu objednávka na 1000 kusů pro akci PC k vánocům za 19 999,- s DPH. A v tom musí být 17" LCD, tiskárna, repro 5.1, webová kamera, 512MB RAM, 120GB HD, TV Tuner, DVD vypalovačka, čtečka flash karet (aby to všechno na letáku pěkně vypadalo) + marže hypermarketu + marže výrobce. Bohužel už ceny HW tolik nesleduju a dneska to bude jinak, ale myslím, že loni to tak nějak vycházelo. No a za tyhle peníze zkuste složit kvalitní sestavu s veškerým uvedeným příslušenstvím a ještě na tom vydělat. Desku za 4000 nebo za litr? Grafiku za 5000 nebo za 700? Zdroj za 1000 nebo za 300? A navrch třešnička, neprodaná PC vám v únoru vrátí !!!
Hypru jde o to prodat co nejvíc, s co největší marží (no to je snad jasný ). Je jim fuk, jestli počítačů, párků nebo jogurtů a v jaký kvalitě. Výběr dodavatele PC probíhá podobně jako výběr dodavatele párků. Malý příklad: cílová cena v letáku (až k vám domů do schránky) za kg párků 7,90. Dodavatel 1: 10% masa, 5% namleté vnitřnosti, kůže a chrupavky, zbytek sója, voda, sůl, koření, barvivo, éčka, cena za kg 6,50. Dodavatel 2: 13% namleté vnitřnosti, kůže a chrupavky, zbytek sója, voda, sůl, barvivo, éčka, cena za kg 5,30. A záludná otázka na závěr, od kterého dodavatele asi budou "Jemné lahůdkové párky v akci za 7,90" které skončí na pultě, potažmo ve vašem nákupním košíku?
Hypermarkety dělají hezký obrat, počty prodaných PC ve statistikách taky vypadají pěkně (započítávaly se tam i ty neprodané a vrácené?), ale tím čístým ziskem si moc jistý nejsem.....
BTW. dělaly se i kvalitní sestavy Brave, převážně zakázky pro státní sféru. Desky Intel, zdroje Fortron, boxované procesory atd. Ovšem za jiné ceny.....
Jeden z rozdílů mezi firmami "vyrábějícími" značková PC jako IBM, DELL, HP atd. a lokálníma bastličema značek AutoCont, Brave, Comfor, Leo, Lynx atd. je v tom, že ty značkové firmy investují do vývoje. Tak mají třeba otestováno, že tohle CPU v téhle skříni, s tímhle chladičem a s takovým diskem neuvařim ani když bude venku 45 ve stínu. Že PC splňuje takové a takové emisní limity elmag. vyzařování atd. A takové věci vám žádný bastlič nezaručí, ani kdyby měl třicet ISO certifikátů.