No dopredu chcem povedať že v danej problematike sa zrejme moc nevyznám ako ostatní...Ale ak je pravda že pri HTML5 bol použitý na CPU náročnejší kodek tak sa není čomu čudovať, inak povedané: rozdieľ keď prehrávam video s Flash a HTML5 by mal byť rozdieľ len v UI (user inteface) teda uživateľské rozhranie ktoré ovláda spúštanie, hlasitosť, časovú os a pod. Samotné prekódovanie videa, ktoré je riadené kodekmi je už druhá časť ktorá v tomto príprade zaberá omnoho väčšiu časť pamäte ako spomínané UI.
Když už do hry vstupuje i GPU akcelerace, možná by bylo lepší rovnou měřit celkovou spotřebu celého stroje, ne jen vytížení cpu. A myslím že výsledek bude hodně záležet na prohlížeči, grafice, operačním systému a většinou povede bude o fous vyhrávat flash.No a když už v tom budete tak zkuste změřit spotřebu toho stroje při normálním brouzdání (s takovými 40 taby) s flashem a bez flashe, to mě zajímá mnohem víc než přehrávání videa - kolik mi flashblock ušetří energie.
proc merite v chromu a ne treba v IE9 ci Safari ktere podporuji kodek h264. To ze webm je spatne to je jasny ne,?(jeho jedinou ale znacnou vyhodou je to ze by se za nej nemuselo nic platit)
Zatiaľ to vidím s Flashom podobne, html5 je stále v plienkach.
Samozřejmě že v Google Chrome nezabírá flash tolik prostředků procesoru, zabírá však více porstředků grafické karty. Flash s HTML5 v tomto testu nelze srovnávat, když Chrome ještě nepodporuje hardwarovou akceleraci HTML5.
Když flash neuměl GPU akceleraci, tak to se se stolními přehrávači srovnávat veselo mohlo, viď? :)
Mě flash způsobuje BSoD a reset počítače, takže moje volba je jasná.
z pohľadu vývojára web aplikácií má HTML5 oproti flashu len samé nevýhody. keď vytvorím aplikáciu vo flashi mám istotu že bude fungovať všade rovnako. keď ju vytvorím v HTML5 tak nemám istotu v ničom. večšina prehliadačov HTML5 plne neopodporuje a ani nikdy podporovať nebude, preto vačšina firiem v dnešnej dobe ostáva pri flashi.
A hlavně neexistuje vývojářské prostředí pro HTML5 aplikace.
Na stařičkém netbooku Acer Aspire One 110 s 80 GB 1.8" 4200 rpm diskem je video ve flashi plynulé ve standardním SD rozlišení (tedy 480p), HTML5 v tom samém rozlišení je nepoužitelné. HD je pochopitelně nepoužitelné v obou případech (GPU Intel 945 opravdu nedokáže video akcelerovat). Pro mě je to tedy jasné, používám Flash, protože je méně náročný. Na druhou stranu, iPad a Windows Phone 7 Flash neumí a nikdy umět nebudou, nicméně tam zase existují specializované programy na přehrávání videí. BTW kdyby v HTML5 byl použitý rozumný kodek a ne ten otevřený paskvil, bylo by to zřejmě také o něčem jiném, věřím že při použití třeba H264 by Flash a HTML5 byly srovnatelné.
Adobe přislíbala flash pro WP.
Vzhladom na (už diskutované) rozdelenie záťaže na CPU a GPU, bolo by zaujímavejšie skôr porovnanie celkovej spotreby toho laptopu počas prehrávania toho videa nejakým kvalitnejším wattmetrom (nie z Lidlu).Ostatne predpokladám že aj nejaký taký zámer bol - či na mobilnom zariadení dosiahnem lepšiu výdrž použitím flashu aleho html5, len sa trochu zabudlo na spomínanú akceleráciu, takže výsledok testu je z tohto hľadiska dosť nezaujímavý.
Test na iMac i7 2.9GHz v Safari.1080p video youtube: http://youtu.be/rR9PtJzA3w8... (mimochodom paradne video pre fanusikov SC2)Flash verzia: 10.3183.5, Vysledok si pozrite tu: http://imageshack.us/photo/my-images/143/scree... ... Flash na Macu je stale slabsi v prehravani videa. Skoro 2x. Stale sa oplati mat Click2Flash alebo Youtube5 ;) Hlavne na laptope.
mel bych jen laicky dotaz zda se (muze) pouzivat gpu akcelerace i kdyz mam jen integrovanou grafickou kartu se sdilenou pameti ... ?
Může.
Lepší než procesorový čas by bylo měřit počet taktů, frekvence tohohle procesoru se v závislosti na zátěži může měnit od 1,2 GHz až do 2,5 GHz, což ten čas může zkreslovat.
Tak jsem zkusil taky porovnat přibližnou zátěž obou technologií... na youtube s videem v rozlišení 720p obojí h264 v IE9 a html5 je na tom opravdu o něco hůře. Zátěž CPU cca 8% obě technologie ale zátěž GPU má flash jen cca 5% a html5 cca 10%... CPU Q6600 a GPU GTX560Ti testováno na win7 x64PS chtěl jsem zkusit zátěž i při vysokém rozlišení (1080p) ale to mělo stejnou zátěž a vyšší (4k) rozlišení html5 přehrávač youtube neumí přehrátPPS nakonec jsem ještě otestoval webm formát s kombinací html5 a to je opravdu děs a ta velká zátěž je nejspíše způsobena právě timto špatným formátem protože: zátěž CPU cca 20% a zátěž GPU cca 10%
Názor byl 3× upraven, naposled 7. 9. 2011 20:25
pri porovnani vykonu mozno vyhrava flash ale co sa tyka stability, tak totalne prepadol.
1. totalne je velmi silne slovo /finder je nestabilnejsi nez flash a o "totalne" sa nehovori ani potichu/.2. zabudol si napisat, ze sa to tyka iba osx.
1. finder mi este nikdy nepadol. A mne je fuk co si ty myslis o slove "totalne". Pre mna je "totalne nestabilny flash" ustalene slovne spojenie a pre mna za mna sa postav aj na mihalnice.2. a ja mam vari windows? a nemyslim si, ze by sa to tykalo iba osx.
http://lmgtfy.com/...
mas chabe argumenty. Takze precitaj si moju prvu vetu z bodu 1. A za druhe nemen temu. Bavime sa o flashi, tak tu nevytahuj nejaky finder s ktorym ma problem mozno 1% Mac userov. Nestabilitu flashu obhajovat tym, ze nieco ine je este nestabilnejsie? Bud si fakt kkt alebo flashovy onanista.
nie si sam, kto ma skusenosti s oboma platformami.ja som reagoval na to tvoje "totalne nestabilny"je to hlupost./chapes, vacsia hw narocnost flashu na osx sa akosi nerata/
Mám FreeBSD 8.2 64bit a Firefox. Moje zkušenost je, že HTML5 přehrávač je pomalý (vytěžuje CPU a videa ve fullscreenu se sekají, kromě toho nepodporuje 1080p a je zabugovaný) a Flash 11 beta, i když nemá pro můj OS nativní podporu, je přes wrapper (32bitový linux plugin) výrazně rychlejší (1080p plynulé). Oba přehrávače akcelerovány přes GPU (nvidia driver a VDPAU)
podle toho, jestli tvá karta podporuje, a taky to záleží na ovladačích. Pokud je ta integrovaná od nvidie tak by to mělo v pohodě jet, AMD tuším má taky něco, intel nevím.
Flash nejede v 64bit prohlížeči, tak ať má výkon jaký chce na 64bit končí.
To už je jen otázka týdnů...Flash Player 11 release candidate: http://labs.adobe.com/technologies/flashplatfor... ...
Proč? 99,9% uživatelů i na 64bitovém systému používá 32 bitový internet explorer (všechny odkazy, které v systému jsou, krom jednoho vedou na 32bitovou verzi) .. takže nemá smysl takhle ryčet kvůli absenci 64bitové verze.
I když existuje 64bitový IE, tak je pomalejší než 32bitový. Rozdíl je však poměrně minimální. Nicméně proč používat 64bitový IE? Jen proto že by měl být lepší?! Jenže není. Osobně jsem zvědaví, jak se tohle (ne)povede Mozille... jestli bude 64bitový Firefox stejně zbytečný jako je zatím 64bitový IE. Na odpověď si budeme muset ještě počkat.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 9. 2011 19:34
Windows 8 uz budou jen x64 takze x64-prohlizece zbytecne urcite nebudou.
Používám 64 bitový Firefox 9.0a1 nightly build, v něm mám aktuální betu Flashe 11 a funguje spolehlivě (za poslední 3 týdny jeden pád), navíc ve srovnání s aktuální plnou verzi FF 6.0.1 je subjektivně (zdůrazňuji, subjektivně!!) znatelně rychlejší. Takže 64 bitový webový prohlížeč smysl určitě má, ne však na každém počítači. Já mám Core i5 750@3000 MHz a 8 GB RAM, tady to smysl má, ale na slabším dvoujádře třeba jen se 4 GB RAM se IMHO vyplatí stále spíše ten 32 bitový. Ale to by chtělo spoustu měření, na které já osobně nemám čas, chuť ani prostředky. Nicméně redakce Živě by to otestovat mohla 😉
Nic jiného jsem nečekal. Ale na Macu může být výsledek jiný. Zajímavé by také bylo vyzkoušet jiné prohlížeče, jiné služby atd.Nicméně HTML 5 se rychle zlepšuje a je otázkou času, kdy Flash předhoní. Osobně vítám, že se konečně celý průmysl na něčem shodl.
V čem je výhoda, že se průmysl na něčem shodl? Mě to nepřijde úplně přirozené a dobré, shodnout se na jedné aplikační technologii. Shoda by měla být o datových formátech, protokolech, apod. V oblasti aplikačních technologií, stejně jako v oblasti OS nebo HW ať je konkurence, ne?
Pokud ti připadá, že se na něčem shodli, tak to asi moc nesleduješ.Ti se nejsou schopni shodnout ani na názvu.
Treba na kodecich se shodli dokonale. To + absence nativniho full-screen modu v mnoha prohlizecich dela HTML5 video dost nekonkurenceschopne...
to ze se neschodli neznamena ze to nefunguje viz treba jeden muj webik http://upelzu.cz/... je potreba ale format webm a mpeg minimalne...
To mi ale vysvětlete, jak to, že když pustím na starém jednojádru s1950 Pro Flash nebo Silverlight video stream místo v prohlížeči ve video přehrávači (VLC, KMP, nebo MP HC), tak je vytížení počítače poloviční.
To mi vysvětlete proč motor, který pohání jedno kolo má lepší výkon než motor, který pohání kola dvě?
Vypadá to, že pád Flashe nebude tak iminentní, jak se nám snaží natelit Apple. Přesto se jej snažím používat až jako poslední možnost, protože spoustu věcí zastane JQuery - a opět, je oproti Flashi strašlivě pomalé - v zásadě lze bezpečně animovat pouze jeden objekt naráz. Pak už slabší stroje nestíhají.
Pri slozitejsi animaci muze clovek sahnout po tagu canvas a WebGL renderovani, ktere take podporuje akcelereci GPU. Tam uz mluvime o tisicich objektu(primitives), ktere se pohybuji.Co se tyce podpory je to ale trochu horsi.Ale teoreticky mne instalace Chromu nebo FF zabere asi stejne dlouho jako instalace Flash pluginu. Tedy byvavalo, dnes uz je flash v zakladni instalaci prohlizece.
Kecy @@ zive.cz -- kdo říká, že html5 je úsporná budoucnost?
A měli jste vypnutou hardwarovou akceleraci Flashe?
vypnutie hw akceleracie flashu je sice opodstatnene, ak chcem merat zataz procaku, kedze vsak beznemu cloveku ide viacmenej o celkovu zataz, tak by mala byt ta akceleracia zapnuta, pretoze len blb by ju vypinal. Ak ju html nema, tak holt jeho smola.
Já ji mám vypnutou. Především z toho důvodu, že při zapnatém Flashi se mi občas stávalo, že mi problikla obrazovka a dole se mi objevila hláška "Ovladač Kernel 32 byl úspěšně obnoven" Kolik tady na foru už bylo lidí, kteří měli stejný problém a tímhle se toho problému zbavili.
Tipnu si - grafika od ATI/AMD?
taky mi to dela na jednom PC nvidia 9800gtx+🙁
Drivery na GTX460m s tím mají problémy taktéž.😉
Já bych vám doporučil starší drivery, a pokud ani to ne, tak zkusit dát do grafiku do jiného PCI-E slotu. Já sám také používám starší verze a vše v pohodě.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 9. 2011 15:07
Bohužel se jedná o NB, tudíž se do něj moc vrtat nehodlám.Starší drivery mi degradují výkon ve hrách. To jsem pořád slýchával na AMD/ATI stížnosti, jak mají na prd drivery. A nikdy žádný problém(ani se stařičkou ATI 9550). Jednou si pořídím nVidii, a oni jí padají drivery i kvůli Flashi. Alespoň že to není tak časté(maximálně 2x za den, a to jen problikne obrazovka, a vše jede zase dál).Nicméně díky za pokus mi pomoci. Počkám na budoucí opravu ze strany nVidie, ať se činní.🙂
A tu hardwarovou akceleraci jsi zkoušel vypnout?
Tu už mám vyplou nějaký pátek, vždy jak vyjdou nové drivery, tak jí zase nahodím.
Ještě bych Ti poradil jednu věc. Klikni pravým tlačítkem na Tento Počítač --> Vlastnosti--> Upřesnit nastavení systému, a u výkonu klikni na tlačítko "nastavení". Tam klikni na "optimalizovat pro výkon" Pokud to bude v pořádku, tak potom můžeš zkoušet postupně zapínat další doplňky. Jak jsem zjistil, tak se tento problém týka i grafických karet ATI. Potom dej vědět.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 9. 2011 16:55
No ja som si to skusil tiez len tak zhruba. Vysledok bol taky, ze na jednom videu HTML okolo 9%, Flash okolo 13%. Na dalsom HTML okolo 25-30%, Flash okolo 15%. Takze to bude obcas zavisiet aj od videa.Percenta su udavane ako celkova zataz procesora, pre zmensenie chyb som test opakoval viac krat, aby to malo aspon malu vypovednu hodnotu. Inak videa boli spustane na Firefox 6, OS Mint 11. Videa som testoval az po kompletnom natiahnuti, pretoze to tiez prida par % na zatasi procaku. Poznamka: tieto flashove veci na stranke mi zeru viac procaku ako video, teda obsah ktory ma zaujima :) takze riesenie nainstalovat adblck a potom nezalezi na tom ake video pozerate 😃
Mno, neviem.Porovnavat rozne kodeky sa mi zda velmi zvlastne. Vypovedna hodnota 0.Odporucam autorovi pre objektivne porovnanie porovnat rovnaky kodek (H264 / VP8 / OGG) v rovnakom bitrate a pre spestrenie pouzit viac prehliadacov, pozriet sa na vplyv GPU akceleracie (zapnuta / vypnuta), pouzitej grafickej karty (integrovana / low end / hi end), porovnat na viacerych platformach (WIN / MAC / LINUX) a pod... napr. aj spomenutych viac stranok (Vimeo?).IMHO, po dopracovani by to mohol byt vcelku zaujimavy clanok :o) takto si ale pan autor bude musiet pracu zopakovat ;)
A hlavne at to nezapomenou merit ve stejnou dobu, ve stejny den a za stejneho atmosferickeho tlaku a okolni vlhkosti.
A kdyz to vyjde jinak, tak jako zacneme YouTube sledovat pres HTML5 v H264? asi tezko - proste se srovnava, co je realne na trhu
Mě zase debilní flash zasekává celej počítač
nojo ale ty pouzivas deset let starej OS, zkus rict mamce at ti koupi win7, student licence nejsou zas tak drahy.
Windows 7 se mě seká i bez flashe takže si ho strčte do řitě. Přecházet na novej OS kvůli debilně naprogramovanýmu flashi fakt nehodlám a kupovat novej HW kvůli debilně naprogramovanýmu OS už vůbec ne.
no :) to ale může mít 1000 a 1 různou příčinu, zvlášť se zastaralým SW a tím pádem zřejmě i HW.
program, ktory zasekne cely pocitac ti kludne napisem v ktoromkolvek jazyku, v 99.9 % pripadov je to chyba programatora.
prosil bych jeden v Brainfucku
no nvm jestlo zrovna chrome byla dobra volba, ocekaval bych od jeho integrovaneho flashe vetsi vykonspis by to chtelo objektivne zmerit i na vice prohlizecich a hlavne vice platformacha s ruznejma grafikama (GF6, GF9, GF4xx, GF5xx, R1xxx, R4xxx, R5xxx, R6xxx no a pak ty medeny dratky od Intelu, gma950, x3100, HD4500, HD2000, HD3000)
Moje osobní zkušenost: flash mi na youtube v pohodě utáhne 720p, přes html5 se mi seká i 480p. (Mám starší notebook.) Ani nepotřebuju čísla, abych věděl, kdo vyhrává :)
udelal som iba jednoduche pozorovanie, vysledok bol taky, ze FLASH vytazil CPU tak 17-22% a HTML5 okolo 20-25%, neni to taky katastrofalny rozdiel, to bude mozno sposobene rozdielnym kodekomvsimol som si jednu vec, ked som si otvoril v Google Chrome Task Manager, tak tam ukazuje aj GPU zataz, takze to HTML5 je tiez akcelerovane, aspon teda v Chrome 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 9. 2011 08:21
Myslim, ze rozdil byl dan GPU akceleraci. Flash by mel byt dobre akcelerovany. Stalo by za to to zmerit s IE9. Ma jak plne akcelerovane HTML5 video, tak velmi dobrou podporu akcelerace Flash videa. 🙂
+1, tiež by som rád videl test s IE9.
Možná i víc než procesorový čas, kterého bývá nadbytek skoro na všech používaných počítačích, by mohlo být zajímavé změřit datové toky pro videa s různými charakteristikami - rychlé pohyby celé kamery, nebo naopak statická kamera, střih, rychlé či pomalé přesuny menších objektů, filmečky s málo ostrými přechody vs animace apod. "Ucpané dráty", hlavně u levnějších providerů, zase tak nezvyklé nejsou a tady bych řekl, že se počítá každé procento.
Myslím, že lidi na matlatkách to s tím procesorovým časem vidí trochu jinak.
Flash od verze 10.2 (nyní je aktuální verze 10.3.x) podporuje StageVideo, které je vykreslováno na grafické kartě a konečně je to opravdu účinné: http://www.adobe.com/devnet/flashplayer/stagev... ... Od verze 11, kterou si můžete vyzkoušet na Adobe Labs bude flash podporovat 3D rovněž akcelerované na grafické kartě, ukázka třeba tady: http://www.youtube.com/watch... -ať autor zkusí porovnat s html5 video, které StageVideo nepoužívá (tj. ne Youtube) a dopadne to podle mě jinak
takze se test ohne, aby ten mene schopny na tom nebyl tak spatne? to je snad vina Google, ze se rozhodl tlacit vlastni reseni, pro ktere prakticky neexistuje podpora ze strany HW
Dve poznamky: - prepnuti videa na 480p pri fullscreen se da v nastaveni youtube vypnout - pokud by proces vytezoval CPU na 100%, mirila by krivka sikmo do bodu 00:01 : 1000ms a dale. Ja se vzdy chytam za hlavu, kdyz slysim neco jako "ja jdu na zurnalistiku, matiku nepotrebuju". Doufam, ze to u vas neni tento pripad, jen vam to uteklo... 😉Sice me toto tema dosud nezajimalo, ale benchmarky SW me bavi, tak se tesim na pokracovani.
Lidi, kteří kritizují Flash/Silverlight si neuvědomují jednu věc.Flash nebo Silverlight je závislý na OS. Takže stačí jeden pro Windows, jeden pro Linux(myslím) a jeden pro Applí OS.HTML5 ale musí mít implementaci uvnitř prohlížeče a ta může být rozdílná i podle OS v rámci jednoho prohlížeče. Takže IE bude mít vlastní, Chrome bude mít 3 vlastní implementace, Firefox bude mít 3 vlastní implementace, atd..Tedy místo pár rozdílných implementací, se budou hledat chyby a rozdíly v 10 různých implementacích. To mi připadá jako peklo pro programátory.A proto podporuji Silverlight a kašlu na HTML5.
U tech browser x OS to jeste muze byt tak, ze browser ma platformove zavislou jen tenkou vrstvu, pripadne pouziva knihovnu ktera uz je na ty OS portovana a odladena i jinymi programy ktere ji pouzivaji. Docela by me zajmalo jak to je..
Já tedy chcaní proti větru v tomto případě neuznávám. Napsal jsi to. Prohlížec MUSÍ mít implementaci, zatímto pro SL implementaci mít nemusí.
ted presne nevidim rozdil, kaslete na html5 a podporujete silverlight,v podstate je to tedy stejne, jakoby jste napsal, podporuji html5 jen pod windowsNebo se pletu?
"Flash nebo Silverlight je závislý na OS"Tak tim si vubec nejsem jisty. Proc se pro IE instaluje JINY flash nez pro FF?
IE používá jako rozhraní pro pluginy ActiveX, všechny ostatní prohlížeče používají NPAPI
catch(Exception e){};To je snad nějaký žert ? 😉
Normálně používané. 😃 Když je něco špatně drž hubu a jedeme dál.
a pak mi nekdo tvrdte ze windowsi programatori nejsou prasata 😀
A co když tu chybu není potřeba ošetřovat? Co když je tam to try jenom proto, aby program nezhavaroval?Nebo kdyby tam bylo:catch (Exception e) { Console.WriteLine("Neco se nepovedlo"); }tak uz bys byl spokojeny?
Tento jednoduchý "problém" má více rovin. Jednak je to "jednoduchý" program, takže nějaké crcání asi není pro tento případ nutné. Na druhou stranu, když to dávám lidem na odborném webu, tak ať to má nějakou fazónku. Z tohoto pohledu byla moje poznámka spíše rejpnutí. Ten kus kódu by stejně vypadal úplně jinak, kdyby to člověk psal, aby to bylo košér.Druhá stránka věci se týká tvé poznámky "aby program nezhavaroval". Nevím co si o tom mám myslet, ale potutelně se usmívám. Pro tento případ - část kódu je zakryta, ale dá se předpokládat, že tam budou 1)základní operace a 2)zcela zásadní pro výsledek toho, co ten kód má dělat. Tedy pád programu, právě proto, že je jednoduchý a nic nezpůsobí, - v tomto případě vrátí špatný výsledek - považuji za zcela správné řešení.
Tvoje "...dá se přepokládat..." a moje "Co když..." znamená to samé - nevíme, co to vlastně dělá. Takže klidně tam může být něco, co když selže, tak se nic nestane, protože se to např. provede příště. A v tom případě by nějaké catch bylo zbytečné.
Ale víme co to způsobí. viz. total +=ms. Tedy špatné sečtení výsledku. Jelikož k onomu ten program tak nějak slouží, nestane se nic jiného, než že program dělá špatně to k čemu byl určen. Špatný výsledek bude v tomto případě horší než žádný.
Dojde ke špatnému výsledku v jednom měření, které se opakuje každé 2 sekundy. Podle mě to není nic, co by mělo zásadně vadit, při dalším měření už bude správný výsledek.
Jistě, pokud se nestane stejný problém o které se nikdy nedovíte.
Jistě, každý přeci hodnotí programátory podle toho jak to píší redaktoři v časopisech když prezentují jednoduché programy.Tedy vlastně ne. Tohle dělají jenom vylízaný linuxáci tvýho typu.
Ano mate pravdu, je to zert.spravne tam ma byt toto:catch{};Neni nutne rikat co chytame, kdyz to stejne nepouzijem.
Jenom jiný zápis téhož.
Proc? Jak jinak to chcete resit. V tomto pripade jde o to aby pripadna vyjimka neprerusila ten loop. Proste, kdyz se neco nepovede tak pokracuj dal... Pro tento konkretni jednoduchy programek pro jednoho uzivatele k jedinemu ucelu podle me naprosto dostatecne reseni. Vypisovat nejake hlasky je asi celkem zbytecne. 😉
Viz můj komentář v 12:25
Toto je skutecne jednoucelovy "quick and dirty" program a pokud si to autor "otestoval" tak... Mate ale pravdu v tom, ze aspon vypsani varovne hlasky by se hodilo.Na druhou stranu jsou situace kdy proste z loopu nemuzete nic vyhodit ani ho prerusit i kdyz by to tak normalne melo byt viz. OpenMP ktere primo zakazuje vyhazovat exceptions a predcasne ukoncovat parallel for. Jedine co muzete je nechat to dobehnout a pomoci nejakeho status kodu zajistit, ze se nebude provadet zadna prace...
Je mi to jasné že to je "quick and dirty". Dyť taky nevolím žádný "útočný mód" (viz. 😉) a snažím se vysvětlovat něž na někoho útočit. Či to vyznělo jinak ?
Tohle mi nedá nepřihodit :) Po přečtění komentářů, jak se jedná o prasácký kód dostávám záchvaty smíchu 😃. Zaprvé se zde nejedná o žádný server pro programátory, nevidím na postnutí JAKÉHOKOLIV kódu vůbec nic špatného. Nikdo se podle něj neučí, ničím neuráží.Zadruhé, jedná se pouze o jednoduchý v podstatě skriptík, předpokládám že daná exception tam je implementováná jen proto aby kompilér nenadával :). Jistě v SW k distribuci je to krutá chyba, ale zde? Přeci když si píšu pro sebe nějaký helper, udělám to co nejjednodušeji :)Zatřetí, teď spíše k autorovi testu, přijde mi že jste se zbytečně věnoval nedůležitým věcem (virtuální načasovaná myš etc.) a přitom zanedbal věci důležité jako akcelerce GPU tad. Když přeci porovnávám náročnost na HW, tak na celý systém a ne pouze na CPU.
Zkuste číst celá vlákna, třeba z tohoto bude mít větší užitek. Viz můj komentáž 12:25 a níže. Předpoklad s exception je mylný. Kompilátory .NETu nevynucují zachytávání výjimek.
Závidím vám váš čas. Pročetl jsem to jen tak zběžně, v C# neprogramuji. To ale nic nemění na tom co jsem psal. Pakliže si píšu jednoduchý skriptík, pro osobní použití, prostě neřeším co nemusím. Zbytečně tu pitváte naprostou zbytečnost :). Jako flame war 😃 Osobně preferuji staré dobré C, a je pro mě .NET i Java prasárna jako pro vás ona exceptiona 😃
Tohle se IMHO nedá měřit na jednom notebooku, resp. dělat z toho závěry. Flash je (již) významně GPU akcelerovaný a H.264 je nativně plně podporováno v jejich dekodérech (u těch novějších GPU). Pokud o toto téma stojíte, zkuste sehnat Sandy Bridge desku s grafickým výstupem (programovatelné Intel řešení), jednu GeForce 8 (programovatelné s podporou H.264) nebo novější, jednu GeForce 7 (neprogramovatelné) či starší, jednoho Radeona HD4xxx (programovatelné s UVD2 s podporou H.264) nebo novější, jednoho Radeona řady HD3xxx nebo HD2xxx (programovatelné s UVD+ / UVD bez podpory H.264) a jednoho Radeona 1xxx (neprogramovatelné) nebo staršího a všechna řešení porovnat.
Tak proč není akcelerované to HTML5 video? Nemělo by to HTML5 být lepší než flash? Když je flash tak špatný?/rejp
Liskni si a přestaň rejpat. Ten nad tebou nic o "špatnosti" flashe neříká.
Take autor zapomel na to, ze novy Flash plugin presunul svou zatez na GPU a odebral ji z CPU. Protoze jak uz jsem kdysi psal. BFU Windows user i BFU Apple user nema v systemu "po ruce" nastroj na mereni zateze GPU. Zkuste to zmerit jeste jednou i se zatezi na GPU a hned uvidite. Sice uznavam, ze se Flash hodne, ale opravdu hodne zlepsil na Mac OS, nicmene stale plati 2 veci:- spatne udelany Flash od jeho autora bude humus vzdy (na YT jsou Flashe udelany velmi dobre)- Stale je pricinou padu prohlizecu na MacOS Flash Player od Adobe (rozumej jen toho pluginu, prohlizec jede dal, vetsinou ;))Cili dobre vedet, ze na tom Adobe maka a dobre je vedet, ze stale nejste objektivni ;)
Autor hned na začátku článku oznámil, že test má prokázat zátěž na CPU, zkoušet ji tedy měřit na GPU by jaksi nedávalo smysl. ;)A co se týče nestability flashe na Mac OS, tak se kromě řešení nepoužívat flash, nabízí ještě druhé... nepoužívat MacOS. :)
Tak uprime merit zatez CPU na necem, kde vime, ze drtivou vetsinu pocita GPU je stejne, jako merit spotrebu auta na obsah nadrzky v ostrikovacich pri ujeti 100km bez much. 😀
Process Explorer umi merit vytizeni GPU ve Windows ;)
ano, kazdy si z microsoftiho technetu bude stahovat merak na prostredky ve windows. uplne kazdej. Dokonce i pani z uctarny ho nutne potrebuje, aby se ji nezatizil GeForce pri uzaverce. Fakt se chlapy zamyslete nez neco napisete ;)pro BFU je obcas velmi slozity algoritmus i dvojklik na plose, teda pokud vi co je plocha. Ale ze se jim cukaj padajici deti a zviratka na streamovanym videu si vsimnou hned. Je nezajima co presne to dela. Podle nich za to muze ten divnej pan z IT ..... ;)
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 9. 2011 20:07
to bylo jen pripadne pro ty, kdo by to chteli merit komplexne ... urcite ne pro BFU ;) ... a doufam, ze autor BFU neni 😃
Subjektivně mi flashová videa taky připadají méně náročná, hlavně na starších strojích. Na druhou stranu moji aktuálně používanou Sandy Bridge i7 vytěžují pod mojí rozlišovací schopností, takže mi to je úplně jedno. Možná bych taky naměřil 2x vetší zátěž při takovémto syntetickém testu, ale proč bych to dělal?Já vidím, že když mi zhavaruje prohlížeč, tak to má snad vždy na svědomí Flash. Nevzpomínám si na jiný případ. Tohle mne obtěžuje nesrovnatelně víc než větší zátěž CPU v případě přehrávání HTML, protože ji reálně nepociťuji BTW, možná by nebylo od věci dané video z YouTube stáhnout na disk a zkusit to přehrát ve klasických přehrávačích, ne jen v prohlížeči.
Ten poslední odstavec je naprostá kravina. Zamysli se proč.Proč tolik mínusů? Zajímá nás právě použitelnost v prohlížeči!!!!
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 9. 2011 20:52
Flash umí spoustu věci a přehrávání videií je jen jedna z nich. U webových prohlížečů je tato funkce ještě víc v pozadí, což je možná i jeden z důvodů, proč měření dopadlo jak dopadlo. Naopak kvalitní přehrávače bývají silně optimalizované a jdou na doraz možnosti daného hardware. Jak už nic, tak by bylo pěkně vidět, jaké rezervy má ještě Flash či implementace HTML5 tagu video v daném prohlížeči.Navíc i samotné přehrávače mají co říct do dění v prohlížečích. Není to tak dávno, co Google vyhodil z Chrome podporou H.264 na úkor svého WP8 a Microsoft se "ukázal jako dobrák" a uživatelům tuto podporu ve Windows vrátil prostřednictvím pluginu využívající Windows media player. http://tech18.com/microsoft-html5-add-on-su... ...
Ano taky pozoruju zlepseni flashe. Pane autooooor v dobe kdy se zaclo prudit do flashe bylo html5 fakt min narocny.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 9. 2011 02:24
To je dost možné. Když YouTube začalo s HTML5 vidii, tak používali h264 kodek stejně jako aktuálně pro Flash. Nyní už to cpe Google ve svém VP8, takže už je to porovnávání jablek a hrušek. Různé kodeky.
Faktem je, ze kdyz mate hlad, sahnete po tom, co je zrovna dostupne, at uz josu to jablka nebo hrusky...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.