Změřili jsme Flash a HTML5 na YouTube. Flash zvítězil

Názory k článku

TravelAU  |  07. 09. 2011 02:24  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Ano taky pozoruju zlepseni flashe.
Pane autooooor v dobe kdy se zaclo prudit do flashe bylo html5 fakt min narocny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
brk77  |  07. 09. 2011 06:19  |  Linux Firefox 6.0

Subjektivně mi flashová videa taky připadají méně náročná, hlavně na starších strojích. Na druhou stranu moji aktuálně používanou Sandy Bridge i7 vytěžují pod mojí rozlišovací schopností, takže mi to je úplně jedno. Možná bych taky naměřil 2x vetší zátěž při takovémto syntetickém testu, ale proč bych to dělal?Já vidím, že když mi zhavaruje prohlížeč, tak to má snad vždy na svědomí Flash. Nevzpomínám si na jiný případ. Tohle mne obtěžuje nesrovnatelně víc než větší zátěž CPU v případě přehrávání HTML, protože ji reálně nepociťuji BTW, možná by nebylo od věci dané video z YouTube stáhnout na disk a zkusit to přehrát ve klasických přehrávačích, ne jen v prohlížeči.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 09. 2011 06:25 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Take autor zapomel na to, ze novy Flash plugin presunul svou zatez na GPU a odebral ji z CPU. Protoze jak uz jsem kdysi psal. BFU Windows user i BFU Apple user nema v systemu "po ruce" nastroj na mereni zateze GPU. Zkuste to zmerit jeste jednou i se zatezi na GPU a hned uvidite. Sice uznavam, ze se Flash hodne, ale opravdu hodne zlepsil na Mac OS, nicmene stale plati 2 veci:
- spatne udelany Flash od jeho autora bude humus vzdy (na YT jsou Flashe udelany velmi dobre)
- Stale je pricinou padu prohlizecu na MacOS Flash Player od Adobe (rozumej jen toho pluginu, prohlizec jede dal, vetsinou ;))Cili dobre vedet, ze na tom Adobe maka a dobre je vedet, ze stale nejste objektivni ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Caderom  |  07. 09. 2011 06:42  |  Microsoft Windows XP Firefox 2.0.0.20

Tohle se IMHO nedá měřit na jednom notebooku, resp. dělat z toho závěry. Flash je (již) významně GPU akcelerovaný a H.264 je nativně plně podporováno v jejich dekodérech (u těch novějších GPU). Pokud o toto téma stojíte, zkuste sehnat Sandy Bridge desku s grafickým výstupem (programovatelné Intel řešení), jednu GeForce 8 (programovatelné s podporou H.264) nebo novější, jednu GeForce 7 (neprogramovatelné) či starší, jednoho Radeona HD4xxx (programovatelné s UVD2 s podporou H.264) nebo novější, jednoho Radeona řady HD3xxx nebo HD2xxx (programovatelné s UVD+ / UVD bez podpory H.264) a jednoho Radeona 1xxx (neprogramovatelné) nebo staršího a všechna řešení porovnat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 09. 2011 07:12 | Microsoft Windows 7 IE 9.0

catch(Exception e){};To je snad nějaký žert ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Falhar  |  07. 09. 2011 07:36  |  Microsoft Windows 7 Chrome 13.0.782.220

Lidi, kteří kritizují Flash/Silverlight si neuvědomují jednu věc.
Flash nebo Silverlight je závislý na OS. Takže stačí jeden pro Windows, jeden pro Linux(myslím) a jeden pro Applí OS.
HTML5 ale musí mít implementaci uvnitř prohlížeče a ta může být rozdílná i podle OS v rámci jednoho prohlížeče. Takže IE bude mít vlastní, Chrome bude mít 3 vlastní implementace, Firefox bude mít 3 vlastní implementace, atd..
Tedy místo pár rozdílných implementací, se budou hledat chyby a rozdíly v 10 různých implementacích. To mi připadá jako peklo pro programátory.
A proto podporuji Silverlight a kašlu na HTML5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kareI  |  07. 09. 2011 07:39  |  Microsoft Windows 7 Chrome 13.0.782.220

Dve poznamky:
- prepnuti videa na 480p pri fullscreen se da v nastaveni youtube vypnout
- pokud by proces vytezoval CPU na 100%, mirila by krivka sikmo do bodu 00:01 : 1000ms a dale. Ja se vzdy chytam za hlavu, kdyz slysim neco jako "ja jdu na zurnalistiku, matiku nepotrebuju". Doufam, ze to u vas neni tento pripad, jen vam to uteklo... Sice me toto tema dosud nezajimalo, ale benchmarky SW me bavi, tak se tesim na pokracovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 09. 2011 08:03 | Macintosh OS X Chrome 13.0.782.218

Flash od verze 10.2 (nyní je aktuální verze 10.3.x) podporuje StageVideo, které je vykreslováno na grafické kartě a konečně je to opravdu účinné: http://www.adobe.com/devnet/flashplayer/stagev... ... Od verze 11, kterou si můžete vyzkoušet na Adobe Labs bude flash podporovat 3D rovněž akcelerované na grafické kartě, ukázka třeba tady: http://www.youtube.com/watch... -ať autor zkusí porovnat s html5 video, které StageVideo nepoužívá (tj. ne Youtube) a dopadne to podle mě jinak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tehomas  |  07. 09. 2011 08:04  |  Microsoft Windows 7 Firefox 6.0.1

Možná i víc než procesorový čas, kterého bývá nadbytek skoro na všech používaných počítačích, by mohlo být zajímavé změřit datové toky pro videa s různými charakteristikami - rychlé pohyby celé kamery, nebo naopak statická kamera, střih, rychlé či pomalé přesuny menších objektů, filmečky s málo ostrými přechody vs animace apod. "Ucpané dráty", hlavně u levnějších providerů, zase tak nezvyklé nejsou a tady bych řekl, že se počítá každé procento.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
petmal  |  07. 09. 2011 08:10  |  Microsoft Windows 7 IE 9.0

Myslim, ze rozdil byl dan GPU akceleraci. Flash by mel byt dobre akcelerovany. Stalo by za to to zmerit s IE9. Ma jak plne akcelerovane HTML5 video, tak velmi dobrou podporu akcelerace Flash videa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 09. 2011 08:17 | Linux Chrome 13.0.782.220

udelal som iba jednoduche pozorovanie, vysledok bol taky, ze FLASH vytazil CPU tak 17-22% a HTML5 okolo 20-25%, neni to taky katastrofalny rozdiel, to bude mozno sposobene rozdielnym kodekomvsimol som si jednu vec, ked som si otvoril v Google Chrome Task Manager, tak tam ukazuje aj GPU zataz, takze to HTML5 je tiez akcelerovane, aspon teda v Chrome

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kačer8  |  07. 09. 2011 09:39  |  Microsoft Windows 7 Chrome 13.0.782.220

Moje osobní zkušenost: flash mi na youtube v pohodě utáhne 720p, přes html5 se mi seká i 480p. (Mám starší notebook.) Ani nepotřebuju čísla, abych věděl, kdo vyhrává :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radiusxe  |  07. 09. 2011 09:49  |  Linux Firefox 6.0.1

no nvm jestlo zrovna chrome byla dobra volba, ocekaval bych od jeho integrovaneho flashe vetsi vykonspis by to chtelo objektivne zmerit i na vice prohlizecich a hlavne vice platformacha s ruznejma grafikama (GF6, GF9, GF4xx, GF5xx, R1xxx, R4xxx, R5xxx, R6xxx no a pak ty medeny dratky od Intelu, gma950, x3100, HD4500, HD2000, HD3000)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EskymakCZ  |  07. 09. 2011 09:54  |  Microsoft Windows XP Chrome 13.0.782.220

Mě zase debilní flash zasekává celej počítač

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
stefino  |  07. 09. 2011 11:09  |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

Mno, neviem.Porovnavat rozne kodeky sa mi zda velmi zvlastne. Vypovedna hodnota 0.Odporucam autorovi pre objektivne porovnanie porovnat rovnaky kodek (H264 / VP8 / OGG) v rovnakom bitrate a pre spestrenie pouzit viac prehliadacov, pozriet sa na vplyv GPU akceleracie (zapnuta / vypnuta), pouzitej grafickej karty (integrovana / low end / hi end), porovnat na viacerych platformach (WIN / MAC / LINUX) a pod... napr. aj spomenutych viac stranok (Vimeo?).IMHO, po dopracovani by to mohol byt vcelku zaujimavy clanok :o) takto si ale pan autor bude musiet pracu zopakovat ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
xapoh  |  07. 09. 2011 11:38  |  Linux Chrome 12.0.742.112

No ja som si to skusil tiez len tak zhruba. Vysledok bol taky, ze na jednom videu HTML okolo 9%, Flash okolo 13%. Na dalsom HTML okolo 25-30%, Flash okolo 15%. Takze to bude obcas zavisiet aj od videa.
Percenta su udavane ako celkova zataz procesora, pre zmensenie chyb som test opakoval viac krat, aby to malo aspon malu vypovednu hodnotu. Inak videa boli spustane na Firefox 6, OS Mint 11. Videa som testoval az po kompletnom natiahnuti, pretoze to tiez prida par % na zatasi procaku.
Poznamka: tieto flashove veci na stranke mi zeru viac procaku ako video, teda obsah ktory ma zaujima :) takze riesenie nainstalovat adblck a potom nezalezi na tom ake video pozerate :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza20  |  07. 09. 2011 11:41  |  Microsoft Windows 7 Chrome 13.0.782.220

A měli jste vypnutou hardwarovou akceleraci Flashe?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Barte  |  07. 09. 2011 11:45  |  Microsoft Windows 7 IE 8.0

Kecy @@ zive.cz -- kdo říká, že html5 je úsporná budoucnost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miser  |  07. 09. 2011 11:52  |  Microsoft Windows 7 Chrome 13.0.782.220

Vypadá to, že pád Flashe nebude tak iminentní, jak se nám snaží natelit Apple. Přesto se jej snažím používat až jako poslední možnost, protože spoustu věcí zastane JQuery - a opět, je oproti Flashi strašlivě pomalé - v zásadě lze bezpečně animovat pouze jeden objekt naráz. Pak už slabší stroje nestíhají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
CC of blue  |  07. 09. 2011 12:51  |  Microsoft Windows XP Firefox 6.0.1

To mi ale vysvětlete, jak to, že když pustím na starém jednojádru s1950 Pro Flash nebo Silverlight video stream místo v prohlížeči ve video přehrávači (VLC, KMP, nebo MP HC), tak je vytížení počítače poloviční.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 09. 2011 14:45 | Microsoft Windows 7 Chrome 13.0.782.220

Nic jiného jsem nečekal. Ale na Macu může být výsledek jiný. Zajímavé by také bylo vyzkoušet jiné prohlížeče, jiné služby atd.Nicméně HTML 5 se rychle zlepšuje a je otázkou času, kdy Flash předhoní. Osobně vítám, že se konečně celý průmysl na něčem shodl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jetelina  |  07. 09. 2011 15:34  |  Microsoft Windows 7 IE 9.0

Flash nejede v 64bit prohlížeči, tak ať má výkon jaký chce na 64bit končí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
quaker66  |  07. 09. 2011 16:53  |  FreeBSD Firefox 4.0

Mám FreeBSD 8.2 64bit a Firefox. Moje zkušenost je, že HTML5 přehrávač je pomalý (vytěžuje CPU a videa ve fullscreenu se sekají, kromě toho nepodporuje 1080p a je zabugovaný) a Flash 11 beta, i když nemá pro můj OS nativní podporu, je přes wrapper (32bitový linux plugin) výrazně rychlejší (1080p plynulé). Oba přehrávače akcelerovány přes GPU (nvidia driver a VDPAU)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  07. 09. 2011 19:37  |  Macintosh OS X Firefox 6.0.2

pri porovnani vykonu mozno vyhrava flash ale co sa tyka stability, tak totalne prepadol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
AirForce1  |  07. 09. 2011 20:09  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Tak jsem zkusil taky porovnat přibližnou zátěž obou technologií... na youtube s videem v rozlišení 720p obojí h264 v IE9 a html5 je na tom opravdu o něco hůře. Zátěž CPU cca 8% obě technologie ale zátěž GPU má flash jen cca 5% a html5 cca 10%... CPU Q6600 a GPU GTX560Ti testováno na win7 x64PS chtěl jsem zkusit zátěž i při vysokém rozlišení (1080p) ale to mělo stejnou zátěž a vyšší (4k) rozlišení html5 přehrávač youtube neumí přehrátPPS nakonec jsem ještě otestoval webm formát s kombinací html5 a to je opravdu děs a ta velká zátěž je nejspíše způsobena právě timto špatným formátem protože: zátěž CPU cca 20% a zátěž GPU cca 10%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Suchý čert  |  07. 09. 2011 20:24  |  Linux Firefox 6.0

Lepší než procesorový čas by bylo měřit počet taktů, frekvence tohohle procesoru se v závislosti na zátěži může měnit od 1,2 GHz až do 2,5 GHz, což ten čas může zkreslovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 09. 2011 20:26 | Microsoft Windows 7 IE 7.0

mel bych jen laicky dotaz zda se (muze) pouzivat gpu akcelerace i kdyz mam jen integrovanou grafickou kartu se sdilenou pameti ... ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jur9103  |  07. 09. 2011 21:44  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Test na iMac i7 2.9GHz v Safari.
1080p video youtube: http://youtu.be/rR9PtJzA3w8...
(mimochodom paradne video pre fanusikov SC2)
Flash verzia: 10.3183.5,
Vysledok si pozrite tu: http://imageshack.us/photo/my-images/143/scree... ... Flash na Macu je stale slabsi v prehravani videa. Skoro 2x. Stale sa oplati mat Click2Flash alebo Youtube5 ;) Hlavne na laptope.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tibika  |  07. 09. 2011 22:30  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Vzhladom na (už diskutované) rozdelenie záťaže na CPU a GPU, bolo by zaujímavejšie skôr porovnanie celkovej spotreby toho laptopu počas prehrávania toho videa nejakým kvalitnejším wattmetrom (nie z Lidlu).Ostatne predpokladám že aj nejaký taký zámer bol - či na mobilnom zariadení dosiahnem lepšiu výdrž použitím flashu aleho html5, len sa trochu zabudlo na spomínanú akceleráciu, takže výsledok testu je z tohto hľadiska dosť nezaujímavý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 09. 2011 22:54 | Microsoft Windows 7 Firefox 9.0

Na stařičkém netbooku Acer Aspire One 110 s 80 GB 1.8" 4200 rpm diskem je video ve flashi plynulé ve standardním SD rozlišení (tedy 480p), HTML5 v tom samém rozlišení je nepoužitelné. HD je pochopitelně nepoužitelné v obou případech (GPU Intel 945 opravdu nedokáže video akcelerovat). Pro mě je to tedy jasné, používám Flash, protože je méně náročný. Na druhou stranu, iPad a Windows Phone 7 Flash neumí a nikdy umět nebudou, nicméně tam zase existují specializované programy na přehrávání videí.
BTW kdyby v HTML5 byl použitý rozumný kodek a ne ten otevřený paskvil, bylo by to zřejmě také o něčem jiném, věřím že při použití třeba H264 by Flash a HTML5 byly srovnatelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2011 06:28 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

z pohľadu vývojára web aplikácií má HTML5 oproti flashu len samé nevýhody. keď vytvorím aplikáciu vo flashi mám istotu že bude fungovať všade rovnako. keď ju vytvorím v HTML5 tak nemám istotu v ničom. večšina prehliadačov HTML5 plne neopodporuje a ani nikdy podporovať nebude, preto vačšina firiem v dnešnej dobe ostáva pri flashi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 09. 2011 08:46 | Microsoft Windows XP Opera 9.80

Mě flash způsobuje BSoD a reset počítače, takže moje volba je jasná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2011 09:04 | Microsoft Windows 7 IE 9.0

Samozřejmě že v Google Chrome nezabírá flash tolik prostředků procesoru, zabírá však více porstředků grafické karty. Flash s HTML5 v tomto testu nelze srovnávat, když Chrome ještě nepodporuje hardwarovou akceleraci HTML5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
cryingfreeman  |  08. 09. 2011 09:10  |  Microsoft Windows Vista Mozilla 1.8.1.24

Zatiaľ to vidím s Flashom podobne, html5 je stále v plienkach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gogoch  |  08. 09. 2011 18:13  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

proc merite v chromu a ne treba v IE9 ci Safari ktere podporuji kodek h264. To ze webm je spatne to je jasny ne,?(jeho jedinou ale znacnou vyhodou je to ze by se za nej nemuselo nic platit)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BluPix  |  09. 09. 2011 21:00  |  Linux Chrome 14.0.835.159

Když už do hry vstupuje i GPU akcelerace, možná by bylo lepší rovnou měřit celkovou spotřebu celého stroje, ne jen vytížení cpu. A myslím že výsledek bude hodně záležet na prohlížeči, grafice, operačním systému a většinou povede bude o fous vyhrávat flash.No a když už v tom budete tak zkuste změřit spotřebu toho stroje při normálním brouzdání (s takovými 40 taby) s flashem a bez flashe, to mě zajímá mnohem víc než přehrávání videa - kolik mi flashblock ušetří energie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rage_Matt  |  11. 09. 2011 00:52  |  Microsoft Windows 7 Firefox 6.0.2

No dopredu chcem povedať že v danej problematike sa zrejme moc nevyznám ako ostatní...
Ale ak je pravda že pri HTML5 bol použitý na CPU náročnejší kodek tak sa není čomu čudovať, inak povedané: rozdieľ keď prehrávam video s Flash a HTML5 by mal byť rozdieľ len v UI (user inteface) teda uživateľské rozhranie ktoré ovláda spúštanie, hlasitosť, časovú os a pod. Samotné prekódovanie videa, ktoré je riadené kodekmi je už druhá časť ktorá v tomto príprade zaberá omnoho väčšiu časť pamäte ako spomínané UI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch