Zlý červ Badtrans opět řádí

Diskuze čtenářů k článku

Alkoholix...  |  24. 11. 2003 11:55

Cti mas tu tu wira vole :)

Fosna:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kroslak  |  14. 12. 2001 00:41

Chytil ten Badtrans uz niekto lebo ja hej konkretne Badtrans B a som celkom spokojny.No sranda uz ho ma odomna asi polovica triedy.Ja uz som sa ho zbavil zauzivanym sposobom format c:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warder  |  12. 12. 2001 12:11

Staci tak malo a tieto problemi sa vam budu zdat smiesne.

1.Osetrit meilovi server kvalitnym antivirakom ktory si sam updatuje virovu databazu. Napr.  Linuxovi server v spojeni so  Sophos Anti-virusom je prima.

2.Pracovne stanice chranit napr. antivirom TVD od Dr. Solomon`s a pomocou jeho managment consoly SecureCast na tieto stanice  instalovat (aktualizovat) antivirovi program a aktualizovat jeho virusovu databazu centralne z jedneho PC.

Pri vedsom pocte stanic to inac ani nejde. Ja ich mam asi 400+-  a neviem si predstavit ako bi som ich po jednej obiehal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
killer  |  10. 12. 2001 14:00

hmm....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vector  |  08. 12. 2001 22:45

Soubor s virem musíte smazat z rešimu MS-DOS ( v případě w2k stačí ukončit proces a smazat )

potom spustíte regedit a necháte vyhledat řetězec se jménem souboru s virem ( bude v run ) ten vymažete a je po viru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Staník  |  07. 12. 2001 11:53

Stáhl jsem si program, který by měl tohoto vira odstranit, ten ho ale nenašel, přesto se dál rozesílá.Co mám dělat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luky  |  06. 12. 2001 22:06

Měl jsem ho  v compu,je to pěkná svině,no nic pohl příkaz format c:.Teď jsem zjistil,že se odstranit i jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  03. 12. 2001 10:19

Spáchali jsme neškodnou verzi takovéhoto viru pro testování zabezpečenosti Outlooku. Pokud nám věříte, můžete si o ni zdarma požádat na automatické adrese nimdatest@des.fee.vutbr.cz - dostanete dopis s přílohou, která se bude tvářit jako virus (tj. jediná její činnost bude, že napíše Já jsem virus!  ). Test byl vytvořen ručně a není rozesílán MS technologií.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarek Spunda  |  03. 12. 2001 19:20

Tak tedy nevím. Objednal jsem si zkušební mail a příloha se mi sama neotevřela. Jenomže jsem dostal i opravdový vir a tam se mi snažila příloha sama spustit. A tak přemýšlím, jsem zabezpečen, nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  04. 12. 2001 15:33

omlouvám se, při výměně prograámku ve vzoru dopisu vypadl jeden řádek typický pro Nimdu (vazba zvuku a dopisu). Od dnešního poledne je to v pořádku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarek Spunda  |  04. 12. 2001 18:20

Už to funguje dokonale.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BadTrans.B  |  02. 12. 2001 15:41

Checheche

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RoBBS  |  29. 11. 2001 15:07

A co pouzit jednoduchy programek Zonealarm? nevim sice, jestli odesilani provadi samotny Kernel32.exe a nebo instalovany postovni klient (nemam odvahu to testnout ), ale pokud to dela ta mrcha a mate dobre nastavenou uroven zabezpeceni, nema sanci protoze vam to tento minifirewall zacne hlasit a pokud to osobne nepotvrdite nebo nestornujete, tak si ani neskrtne ( a o tom trojanovi ani nemluve). sam jsem si tento soft nainstaloval pote, co jsem se poprve pripojil na internet a nektere programky zacaly samy aktualizovat sve verze, dozadovat se registrace apod.

proste bez vaseho vedomi se nedostane ven ani dovnitr neco, co sami nepustite. (samozrejmne tim nezabranite destrukci disku atd... ).

navic je tento programek pro domaci pouziti zadarmo.

RoBBS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unix Daemon  |  29. 11. 2001 16:09

Zvyknuty na pravidla unixovych firewallov typu "action protocol source destination " som zocil nastavenie ZoneAlarm-u. Jeden vertikalny slider na nastavenie low-medium-high security. Dost dobre som sa pobavil Ale uznavam, pre bezne domace pouzitie celkom uzitocny kuskok software.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RoBBS  |  29. 11. 2001 19:38

ok, to je jasne, ze sa to neda srovat s nekterymi firewally na masinach unixovych typu, ale to same lze rici i podobnych hardwarovych resenich. ovsem s tim rozdilem, ze tadyten soft je zadarmo a user-frendly. jeho nevyhoda je opravdu v tom, ze u nej nelze nastavit podminky, za jakych ma co, kam a kdy prochazet, ale to je uz na uzivateli, ktery snad vi, coze si to pres firewall pousti (obevuje se hlaska na obrazovce). samo ze u unixu, kde mne prochazi kvanta dat, nebudu cekat na kazdy log, abych mu "rekl" ze pustit nebo ne ale na workstejshne to snad snesu. ato v pripade viru apod. plati obvzlast. RoBBS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marcel Salficky  |  28. 11. 2001 23:07

  Denne mi chodi desitky emailu s timto virem od neschopnejch lidi, kteri otviraj kazdej email, kterej jim prijde pod ruku. Takovychto viru uz tu bylo vice, ale nikdo se nedokaze poucit a stale vsichni otviraj vse co jim prijde. Kdo to mam po tech neschopnejch porad mazat. Zdrzuje mne to od dulezite prace a pekne me to ....... Lidi vzpamatujte se!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R.Krenek  |  28. 11. 2001 17:20

Jak je odolný Mesenger v Netscape v4.78 či 6.2 ?
Má někdo s tím zkušenosti?
Díky za každou rozumnou odpověď.
RK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ropacek  |  15. 12. 2001 00:52

Messenger 4.78 dokonale :)) ... ukaze jen prazdnou zpravu a v prehledu mailu se to pozna podle velikosti 40k. To je vsecko. Takze kazdy den ve svem Messengeru s klidem mazu par desitek techto mailu a nikomu nezavidim jeho Expresniho Utlouka :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlado  |  28. 11. 2001 09:54

každý den od včerejšku mě denně chodí cca 40 emailů s timto virem fakt hnus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andy  |  27. 11. 2001 19:35

no jo autlukari...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan Zamocky  |  27. 11. 2001 17:31

Pred malou chvilkou som bol na sajte Virusy.sk a nasiel som tak okrem super popisu obidvoch verzii cervov Badtrans aj navod na ich manualne odstranenie a supur maly soft, ktory dokaze tuto cinnost urobit sam.

 

Vsetkym vrelo odporucam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Králík  |  27. 11. 2001 19:38

Popis tady mně přijde lepší, ale ten program je fakt dobrej. Dík za odkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  27. 11. 2001 20:13

Dík za odkaz. Jenom doufám, že ho zítra v práci nebudu potřebovat Prohlížel jsem si poštu přes web na www.centrum.cz a viděl jsem jej tam a zprávu ihned smazal, aniž bych se pokoušel nějaký soubor otevřít. Pokud jsem však dobře pochopil článek, ani jsem se o to nemusel pokoušet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  27. 11. 2001 17:23

Prosim vas, to neexistuje v MS Outlook/Outlook Express anebo v Exchange Server-u moznost jak filtrovat (a mazat je, pripadne ukladat nekam jinam)vsechny prilohy (samozrejme, jeste pred prohlednutim/spustenim) s priponami .exe, .com , .dll, .pif, .src, .bat, .vbs, pripadne .doc? Opravdu to nejde?? Jestli ne, tak neverim, ze zijeme v roce 2001 . . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jejda  |  27. 11. 2001 17:50

kdyby to slo, tak zkrachuji antivirove firmy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Winzig  |  27. 11. 2001 19:10

No v nejhorsim pripade muzete Exchange odstranit a pomoci nastroju co ma MS na vebu uvedene emaily odstranit :) Zlatej WebShiels SMTP je mnohem prijemnejsi cas od casu zkontrolovat postu  povolit odeslani emailu s neskodnym makrem nez likvidovat tisice viru ktere si siri po vasi siti :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  27. 11. 2001 19:20

Exchange server ma minimalni moznost on-line kontroly koncovek (mozna ze je to ve verzi 2000 lepsi, ale povhybuji). U nas to resime uz na firewallu (Linux), kde se vsechny prichozi soubory s nebezpecnymi koncovkami prejmenuji na *.vir.

Navic mame samozrejme anitvirak na linuxu, antivirak na exchangi a jeste antiviraky na stanicich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Winzig  |  27. 11. 2001 19:38

Jakej antivir pouzivas na MS Exchange ? ja jsem s TVDS celkem spokojenej dost dobra je napriklad ochrana proti makrum :) Kdyz si zakazes makra tak to proste neprojde i kdyz je to zazipovany.

Jinak ten patche co vydal MS je pekne na H... clovek by cekal ze adminum nabidnou nakou rozumnejsi formu distribuce nez je .exe mohli to vydat jako .MSI takhle je potreba kuli tomuto bugu  delat instalacni package Winstallem. :o(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  28. 11. 2001 17:05
Eso  |  28. 11. 2001 17:09

nebo Inoculate, proste ta verze pro BackOffice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Šimáček  |  28. 11. 2001 14:38

Viz help outloook XP:
Typy souborů příloh blokované aplikací Outlook

U příloh zpráv elektronické pošty existují dvě úrovně zabezpečení. Přístup k souborům odpovídajícím úrovni 1 je zablokován a toto nastavení nelze změnit. U souborů odpovídajících úrovni zabezpečení 2 se při přijetí zprávy zobrazí výzva k uložení souboru na disk. Pokud používáte Microsoft Exchange Server, může správce systému zařazovat jednotlivé typy souborů do obou úrovní zabezpečení nebo je naopak odebírat. Jestliže je určitý typ souboru přidán k oběma úrovním, budou pro něj platit pravidla úrovně 1.
Úroveň 1





Přípona souboru
Typ souboru

ADE
Rozšíření projektu aplikace Microsoft Access

ADP
Projekt aplikace Microsoft Access

BAS
Modul třídy jazyka Microsoft Visual Basic

BAT
Dávkový soubor

CHM
Zkompilovaný soubor nápovědy ve formátu HTML

CMD
Příkazový soubor systému Microsoft Windows NT

COM
Program pro systém Microsoft MS-DOS

CPL
Rozšíření Ovládacích panelů

CRT
Certifikát zabezpečení

EXE
Program

HLP
Soubor nápovědy

HTA
Program v jazyce HTML 

INF
Instalační informace

INS
Služba WINS

ISP
Komunikační nastavení pro síť Internet

JS
Soubor v jazyce JScript

JSE
Zakódovaný soubor skriptu v jazyce JScript

LNK
Zástupce

MDA
Doplněk aplikace Microsoft Access

MDB
Program aplikace Microsoft Access

MDE
Databáze MDE aplikace Microsoft Access

MDZ
Průvodce aplikace Microsoft Access

MSC
Dokument konzoly Microsoft Common Console

MSI
Balíček instalační služby Windows Installer

MSP
Opravný balíček instalační služby Windows Installer

MST
Zdrojové soubory aplikace Visual Test

PCD
Obrázek ve formátu Photo CD nebo zkompilovaný skript aplikace Microsoft Visual Test

PIF
Zástupce programu pro systém MS-DOS

REG
Registrační položky

SCR
Spořič obrazovky

SCT
Součást modulu Windows Script Components

SHS
Objekt výstřižků

URL
Zástupce internetové adresy

VB
Soubor v jazyce VBScript

VBE
Zakódovaný soubor skriptu v jazyce VBScript

VBS
Soubor v jazyce VBScript

WSC
Součást modulu Windows Script Components

WSF
Soubor modulu Windows Script

WSH
Soubor nastavení modulu Windows Script Host
Úroveň 2





Přípona souboru
Typ souboru

Žádná
 

 

PS: tato vlastnost mě docela sere, protože když po někom chci, aby mi poslal .exe (ovladač, samorozbal atd.) tak mi ho musí nejdřív přejmenovat, ale i tudy cesta vede. čau

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  28. 11. 2001 16:15

no, a kdyz mam Outlook 2000?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  28. 11. 2001 17:42

Na odfiltrovani priloh .exe, .com, .vbs (co je libo) je idealni  XWall. Nepamatuju si adresu vyrobce, ale da se celkem snadno najit.

Je to sluzba ktera bezi na NTServeru a na portu 25 prijima maily kdy kontroluje pripony a teprve pak maily posila dal. Mam ho na stejne masine s MS Exchange (nejdriv mail dostane XWall, zkontroluje a teprve pak ho preda Exchange IMC) a funguje super. Proti antivirove kontrole ma tu vyhodu ze i kdyz jde o uplne novy virus, nema sanci.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  29. 11. 2001 09:25

kolik stoji ten XWall?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Sivý  |  27. 11. 2001 17:05

Můžete mi prosím poradit, jak se toho viru zbavím? Pokud možno v češtině. A čím vlastně virus škodí kromě toho, že se sám rozešle?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
destructor  |  27. 11. 2001 15:27

Je trošku laciné "všechno" svádět na MS. Je to jako nadávat výrobcům aut, že nedělají bezpečnější auta. Líbilo by se vám jezdít s mercedes maximálně 20km/hodinu !?  Tak si tam aspoň dejte antivir, to bude jako ten airbag, který vám může, ale nemusí zachránit život ......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
King  |  27. 11. 2001 16:31

... a zálohujte

off-topic. miluju hlášky typu: "oni vypnuli proud, no to není možný. dvě hodiny tady píšu dopis a teď je v pr...."

když někdo nemá nainstalovaný antivir, nemá záplaty a vesele otevírá přílohy, aniž by studoval o co jde a není mu divný, že mu kolega posílá mail se subjektem "I love you", tak může nadávat akorát sám sobě

ale víte co mě štve nejvíc? ti aktivci, co pak rozesílají ty zprávy, že je tu nový vir a pošlou ho všem, co mají v kontaktech (rozuměj všem, od kterých dostali kdy nějakou poštu). a ta skupina, nějakých 50 lidí, pak mezi sebou diskutuje a vy se jenom vezete. a úplně výborný je, když děláte na netu a kontaktů máte hodně a  takových skupin, co si píšou a vy se vezete, je třeba 8. to pak celej den jenom mažete zprávy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juro  |  27. 11. 2001 16:36

Na koho potom mam zvalit vinu? MS je autorom produktu, MS zodpoveda za jeho nedokonalost. Ziadny system nie je bez chyb, ale su chyby a chyby (dufam ze nemusim dalej rozpisovat). Moje vedomosti su take (resp. boli), ze pokial neotvorim subor v attachmente, nie je mozne sa nim nakazit. Mnoho ludi som takymto sposobom poucoval a mnohi mi verili. Ale co to.. Nejaky mierumilovny cracker sa popri piti piva nudil po veceroch a odhalil dieru, hned napisal virus. Ano, on je priamo zodpovedny za skody ktore sposobi. Ale: keby bol produkt napisany dobre, keby navrhari nehladeli iba na graficke blbosti oblbujuce sekretarky a keby programatori neodflakli pracu za ktoru su plateni, cracker by sa dalej venoval pitiu piva...

Mail protokoly su tu davno, nepotrebuju ziadne obmedzenia. Zabijanie ludi v autach nesuvisi so znackou a to je podstatny rozdiel. Prirovnavat Outlook k mercedesu je nemiestne a kazi meno istej automobilky:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jejda  |  27. 11. 2001 17:02

v mercedesu zemrelo nejvice lidi na selhani airbagu a mercedes A bez stabilizatoru byl nejnebezpecnejsi seriove vyrabene auto tridy, takze bych se nad tim nezamyslel

nemam pocit, ze MS muze za vsechny bezp. chyby ve svych produktech, protoze vzdy se najde nejaka finta, jak ji obejit, stejne jako tezko hazet vinu na zabezpeceni aut vyrobcum na hlavu, kdyz ti ho otevre kazdy zkusenejsi zlodej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orol  |  27. 11. 2001 23:11

mno co sa tyka mercedesu, airbagov a ich fungovania u mercedesu a nefungovania u inej znacky mozem hovorit z vlastnej skusenosti ...
pred necelym mesiacom som mal tu smolu ze isty "pan vodic" prebiehal na krizovatke a vleteli sme si do usmevu, (rychlost on cca 80 ja 50kmh) on mal toyotu lexus gs 300 (asi ako E trieda) ja mb c200, mne vystrelili vsetky 4ti aribagy (hold bol to rok vyroby 98) a jemu nevystrelil ani jeden airbag! a airbag ma vystrelovat nad 20km/h !
nastasie mal len mierne zranenia ale  v inej situacii by to bolo na zvazenie ...
btw. mercedes bol vynalezca airbagu a montuje ich do aut uz od roku 1981, to len tak na okraj :)
a aj tak by ma zaujimal vas zdroj ohladne najviac umrti na zlyhanie airbagu ...

co sa tyka mailov pouzivam mutt a OE a virus som nemal posledne tri roky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unix Daemon  |  27. 11. 2001 18:17

Preco zase zavadzas? Pripomenul si mi nazor byvaleho spoluziaka, ktory tvrdil, ze Porsche 911 su nafigu auta, lebo casto havaruju. Preco by Medak musel jazdit 20 km/hod, aby bol bezpecny? To zalezi od schoponosti vodica. Medak v standardnej vybave ponuka dost slusnu uroven bezpecnosti. Mozes to tvrdit aj o zakladnej vybave Win (holy system)? Dodava sa Win standardne s nejakym normalnym firewallom, port scannerom, prip. aj antivirakom, ktory Windowsaci tak oblubuju? Hlavne, ze mate plny priecinok "Accessories" typu PainBrush a ostatnych bludov, ktore nie su totalne k nicomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
destructor  |  28. 11. 2001 09:30

A sakra, já jsem věděl že tam mám raději napsat Porsche . Tady ale vůbec nejde o auto, nebo značku, nebo airbag. Tak jinak, je to jako když dostanete dopis, může v tom být jenom psaní, ale taky bomba nebo antrax nebo ... Taky za to pošta nemůže co tam nějaký idioti dají, nebo jak to zneužijou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  28. 11. 2001 13:11

Sorry, ale pokud vyrobim (pravdepodobne) jediny mailer na svete u nehoz je mozne dojit k zavirovani kompu bez otevreni zpravy, tak bych se nad sebou mel asi trochu zamyslet.
To je jako kdyby nekdo udelal zamek, ktery sice nezamyka, ale neni to problem, protoze za vykradeni bytu stejne muze zlodej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 11. 2001 15:15

Debaty na téma jestli používat nebo nepoužívat Outlook (Express) mě přijdou zbytečné. Řada lidí jej používá protože je součástí operačního systému a vyhovuje jim, je dobrě integrovaný s MS Officem atd. Oprava na tento problém už existuje víc jak 4 měsíce. Pokud si toho ve firmách osoba zodpovědná za IT ještě nestačila všimnout, tak je to jen jejich problém. Lze se přihlásit do "security" mailling listu na Microsoftu, kde vám chodí oznámení o podobnuch chybách včetně záplat. Co se týče domácích uživatelů, možná kdyby věnovali alespoň trochu pozornosti tomu co se kolem dějě a ne jen plnili počítače kravinami z CD příloh počítačových časopisů, tak by si ušetřili plno starostí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vsacký  |  27. 11. 2001 15:11

Mám na PC už asi 15 e-mailu, které chodí s přílohohou ATT000**.txt velikost 0 bytů a v těle zprávy není vůbec nic, v předmětu je jen RE:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Urbanec  |  27. 11. 2001 11:54

Pekny den,

chtel bych se jen zeptat, jestli jste nuceni pouzivat OutLook (nemyslim to zle, jen me to fakt zajima). Vim, ze MS Outlook ma prijemne rozhrani, jednoduche ovladani, ale nebylo v posledni dobe takovych problemu s timto SW tolik, ze ho soudny clovek prestane radeji pouzivat na cteni posty?

Jde mi o to, je-li na platforme Win32 dostatek jinych programu na cteni posty tak proc pouzivat OutLook? Ja osobne si pamatuju, kdyz se me vlastni matka ptala, jestli si muze nakazit virem pocitac kdyz cte postu. Uklidnil jsem ji, ze urcite ne, ale od te doby uplynulo moc vody

Je nejake systemove reseni, ktere MS ma na antivirovou ochranu?

Vim o spolecnosti, ktera (narizenim reditele) ZAKAZALA pouzivat MSIE a OutLook z duvodu nebezpecnosti. Proc nezkusit neco jinho?

Nepremlouvam vas k pouzivani jinych OS, protoze vim, ze to neni pro spoustu lidi alternativa, ale co treba jen program na cteni posty? Fakt je to takovy problem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juro  |  27. 11. 2001 14:08

Nu, jednym z dovodou preco sa vo firmach pouziva outlook je ten, ze zvacsa pouzivaju MS Exchange Server v ramci firemnej posty. Nepoznam soft mimo dielne MS, ktory by vedel s nim spolupracovat (ak existuje, dajte mi vediet). No a dalsia vec, vo firmach plati vo vseobecnosti heslo - "Ked uz sme nieco kupili, tak to aj budeme pouzivat". Samozrejme ze existuju alternativy za exchange, ale taketo sw baliky sa kupuju zvycajne spolu s hardware (myslim na znackove servery atd..), takze spolu s vyssie zmienovanym heslom....

Osobne mam najradsej pine (pouzivam ho v skole), v praci je to zial MS Outlook:( S kolegom sme hladali alternativy, ale nic sme nezistili. Napr. ani Outlook Express (vtedy Ver.5) nedokazal spolupracovat s exchange, teraz vo verzii 6 neviem, ale velmi o tom pochybujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GyZa  |  27. 11. 2001 15:41

OE UMI pouzivat Exchange. Staci na Exchangi nakonfigurovat IMAP nebo POP3. Sice to nepodporuje uplne vsechny featury Exchange, ale na beznou praci to uplne staci. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juro  |  27. 11. 2001 16:02

Ano, takymto sposobom by to slo, pokial sa nepouzivaju zdielane kontakty atd (spominane features). Ale stale je to produkt MS. Samozrejme velmi o tom pochybujem, ze xistuje nieco neMS co pracuje s exchange.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GyZa  |  27. 11. 2001 16:30

Kontakty - Global address list je pristupny pres LDAP - pokud myslite toto.  Pokud mluvite o  Public folders, tak mne napada pouzit OWA, ten je platformove nezavisly, ale nevim jak se bude zobrazovat v Opere nebo Netscape....

BTW, prave pres ten POP3 nebo IMAP se mi do Exchange konkteji Linuxy a ostatni newindoze - a bez problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boardwriter  |  27. 11. 2001 17:27

OWA? To myslite vazne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  27. 11. 2001 15:42


Mate nejakou jinou alternativu ? Program, ktery byl mel aspon castecne funcknost MS Outlook, byl free (MS Outlook je soucasti MS Office, ktery se stejne koupi, pripadne Outlook Express) a podporoval plne cestinu (kodovani Latin 2)? Toto splnuje pouze Pegasus Mail - ale ten je, podle mne ponekud slabsi a jeho ovladani je doslova otresne . . .

Ja Outlook nepouzivam - hlavne kvuli bezpecnosti, na druhe strane nemohu pouzivat standardni cestinu.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilhad  |  27. 11. 2001 16:11

KMail ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  27. 11. 2001 17:16

Myslel jsem samozrejme program pod Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  27. 11. 2001 19:17

Je pravda, ze jiz zminovany Bat! sice splnuje vse, ale zcela zdarma neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger Krowiak  |  14. 12. 2001 09:44

ja pod Win pouzivam mail program co ma v sebe zabudovana Mozilla, a plne mi vyhovuje a staci, Latin-2 podporuje tiez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jano  |  27. 11. 2001 11:47

Cerv prisiel aj mne. Aj som si ho v mojom postovom programe pozrel. A nic sa nestalo. Preco? Lebo pouzivam The Bat!, ktory zobrazuje HTML spravy pomocou vlastneho editoru a nepouziva vnorene okno Internet Explorera.

Ak je to len trochu mozne, vysoko odporucam nepouzivat Outlook. Tych dvadsat dolarov za ineho postoveho klienta sa VYSOKO oplati. Len sa uistite, ze vam ten program garantuje ABSOLUTNU nezavislost na Outlooku a Exploreri.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  28. 11. 2001 09:07

kolik ted stoji "The Bat!" ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neuu  |  28. 11. 2001 18:02

Tady nejde jen o Outlook:

Je fakt ze viry se zacaly sirit az po te, co se dominantnim operacnim systemem stal system od Microsoftu.

Je fakt ze makroviry se zacaly sirit az po te, co se stal dominantnim kancelarskym balikem MS Office.

Je fakt, ze mailove viry se zacaly sirit az po te co se stal nejpouzivanejsim mailovym klientem MS Outlook.

Reslultat: jedina firma, ktera ma vyznamne problemy s viry ve svych produktech je Microsoft. A protoze produkty MS pouziva temer cely svet, ma cely svet velky problem.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr_FPL Odehnal  |  28. 11. 2001 18:20

To je trosku moc zjednodusene. Na druhe strane totiz plati, ze prirozenym tercem virovych pisalku jsou prave nejrozsirenejsi systemy/aplikace - bez ohledu na to, kdo je spachal.

Prikladem casto zneuzivane aplikace (ktera neni od MS) je treba mIRC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max  |  27. 11. 2001 07:21


Vsechny tyto viry jsou maskovany zdvojenou koncovkou. napr. aa.doc.com
Ja proste nemohu stale pochopit, proc ve vsech verzich Windows je standardne nastaveno nezobrazovat koncovky. To snad ani neni mozny. Ten Mrkvosoft snad musi ty tvurce viru podporovat. Kazda pica v kancelari pak vidi soubor "aa.doc.com" jako "aa.doc" a nikdo se ji nemuze divit, ze na takovy soubor klikne. Kdyby videla tu koncovku, tak by ji snad stacilo IQ 60, (a musela by mit nekde napsany, ktery koncovky nema spoustet), aby takovy soubor nespoustela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  27. 11. 2001 08:10

Bohužel nemáte pravdu. Můj šéf má prokazatelně IQ nejméně 110 a spustil to...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unix Daemon  |  27. 11. 2001 08:43

Tak potom s tym jeho IQ by som si nebol taky isty..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  27. 11. 2001 08:55

Ale do očí byste mu to neřekl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
h0das  |  27. 11. 2001 09:52

ale jo, ja mu to klidne reknu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  27. 11. 2001 11:18

Já jsem to už jednou taky spustil, a to jsem si dával pozor.

Nejde o to, jaké máte IQ (to svoje odhaduji tak na +/- 100). Ale když máte denně 100 a více mailů, tak je prostě musíte číst a vyřizovat velice rychle a přitom příponu snadno přehlédnete. Alespoň pokud jde o mail od kolegy a realisticky vypadající subj.

Většinou se tomu vyhnete, ale někdy prostě ne. Každý může mít smůlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Němec  |  28. 11. 2001 14:43

Davide,

mně stačilo jednou, že se mi červ zavrtal do notebooku, a od té doby aktualizuji a záplatuji jako divý.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  07. 12. 2001 11:22

lidi lidi,
vy*erte se na ten trapnej woknous explorer a poridte si rozumnej filemanager.... pak vam muzou bejt naky skryty pripony uplne burt. ja si nekdy fakt pripadam jak mezi totalnima debilama:((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  27. 11. 2001 08:56

IQ s tím nemá nic co do činění. Pokud někdo dostává třeba 200 mailů za den, nemůže koukat a studovat koncovky příloh. Je to zcela jednoznačně systémová chyba. Starej dobrej DOS by takovouhle kravinu, jako  "Soubor.gif.com"  nikdy nedovolil. Takže zcela oprávněné je tvrzení, že Microsoft šíření těchto virů když ne už přímo podporuje, tak alespoň dělá jen "mrtvého brouka". Přitom by bylo velmi jednoduché SYSTÉMOVĚ ZAKÁZAT DVOJITÉ KONCOVKY. A byl by pokoj. Jinak každý má možnost nastavit si kontrolu příchozí pošty nějakým slušným antivirovým programem, který podobné dvojité přípony spolehlivě detekuje. S pozdravem Halen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dasa  |  27. 11. 2001 09:28

Dostávám az 200 mailů denně. Zavirovaný mail mi včera přišel (podotýkám, že v práci používam Outlook), přesto mě ani nenapadlo otevírat přílohu, z které bylo jasně poznat, že něco (nic) není v pořádku. Stačí u práce myslet... BTW, i kdyby mě taková blbost napadla, nenechal by mě to udělat AVG, kterému jsem zkusmo červa předhodila (okamžitě na me vyplázl červenou obrazovku a nenechal mě soubor ani uložit...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  27. 11. 2001 19:19

lol ... Dasa je expert ... ta priloha se otevira sama, staci rezim zobrazeni. Nemel jsem tyden aktualizovanou databazi a tento dnes dosly vir samozrejme prosel a hned se chtel spoustet  ... a kdyby nebyly dodrzeny take jine zasady bezpecnosti, urcite bych se takhle nesmal  ... ani po ulozeni souboru nebyl vir tyden starym vzorkem detekovan, az tim dnesnim

... krom toho normalni user tezko sleduje vsechny mozne patche a tipnu si, ze 80% lidicek stejne nema patch zabranujici zneuziti samospusteni ... muzeme se domluvit, na pozadani preposlu kopii toho mailu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Mikus  |  10. 12. 2001 14:16

no .. ja pouzivam Outlook 2000 a tam ani zadna priloha videt nebyla ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alf1024  |  27. 11. 2001 10:29

systemove zakazanie nasobnych koncoviek je kravina. co je to koncovka? kto povedal ze potrebujeme nejake koncovky? kravina je rozlisovat typ suboru podla mena (koncovky).
microso~1 na to doplaca doteraz a ze s tym vobec prisli narobilo uz dost problemov.
preco to nepravit tak ako to maju vsetky rozumnejsie filesystemy - teda do nazvu si piste co len chcete, spravte si ho aky chcete dlhy (255 znakovy nazov snad mozeme brat ako lubovolne dlhy) a definovat system atributov alebo hlaviciek suborov pre rozlisovanie typu.
p.s.: pozerali ste sa ako je dafault nastaveny microso~1 explorer po instalacii? idealne nastavenie dosiahnede (okrem dvoch poloziek) uplnym invertovanim nastavenia. ved take ako 'web style', 'hide registered extensions', 'hide full path' a podobne perly hovoria za seba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem  |  27. 11. 2001 12:30

A ne třeba  micros~1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V1kt0r  |  27. 11. 2001 11:37

Nu, to by mne zajimalo, jak jednoduse zakazes "dvojite koncovky". Nehlede na to, ze je to nesmysl, protoze moderni filesystem neco jako "pripona" nezna, zna proste jmena, obsahujici tecky. Tak, jak je tomu na *NIXech. To by znamenalo zakazat jmena, obsahujici dve tecky. Co takhle zakazat jmena, obsahujici vic nez 5 'm' A ZAROVEN 3 'A' NEBO zadne 'U'?

Zdravim,

  Viktor.

Mimochodem, ten, kdo programoval toto editacni pole...ten take optimalizoval pro prenostitelnost, co? Nejede to v Opere. Mene je nekdy vice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
antharai  |  27. 11. 2001 21:19

me to v opere funguje naprosto bez probs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří  |  28. 11. 2001 08:03

Pan Hlavenka tady přece již dávno jasně zdůraznil, že Živě nic jiného než MS IE podporovat nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V1kt0r  |  28. 11. 2001 12:44

Moudre to rozhodnuti.
Jinak, ohledne Opery (dva prispevky nahoru) mne to s Operou 6 nefunguje... Ale zda se, ze to ma nejaky jiny rezim pro Netscape... Opera lze v UserAgentu a pak se muze divit, ze ji nekdo posila kod pro MSIE...
Ale to jsem uz OT.
Zdravim,
Viktor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  29. 11. 2001 12:14

Mám rezidentne spusteneho McAfeeho s aktualizaci z 21. listopadu. Bohuzel ho neodchytil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  27. 11. 2001 08:49

Ono je to slozitejsi ...
Pokud ta "p..." ma zajem o praci s pocitacem a neni blba, tak mate pravdu, pokud ne, nic ji nedonuti cist, co tam vlastne je napsane a premyslet, co to asi tak muze znamenat.

par prikladu z praxe:

- baba formatuje disketu (jeste stary dobry DOS), pouzije prikaz FORMAT C: a nasledne nic nerikajici hlasky v cizim jazyce odboucha...

- baba zapne pocitac, objevi se hlaska "NTLDR krnl not found" - vola admina, a nasleduje rozhovor:
a: mate disketu v mechanice
b: no, disketa je nejaka pokroucena....
a: tak ji vysunte z mechaniky a resetujte pocitac
b: ale ja vam nerozumim...

- "spravce" podnikove site chce na file serveru reinstalovat Win 3.11(samozrejme "za provozu", jak jinak), postup:
   vlozi prvni disketu, vlozi druhou, instalace zamrzne, tak server restartuje a obdrzi hlasku NON SYSTEM DISK OR DISK ERROR
   pote, co se mu po nekolikahodinovem usili podari sehnat podporu nasleduje tento rozhovor
b: Okamzite prijedte, zenske v uctarne nemohou cely den pracovat, nadavaji jako spacci!
a: A co se stalo?
b: Nejede nam file server, nedostanou se na data!
a: Jak k tomu doslo?
b: Reinstaloval ..... (popis toho, co delal a protoze vi, ze nakonec se na skoro vsechno pride, tak nekeca)
a: Nemate disketu v mechanice?
b: Ne!!! ........ Kur*aaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!

Takovych pripadu mam vic, pisu jen to, co mne ted prave napada....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Psilo  |  29. 11. 2001 20:49

Jeste klasictejsi pripad, osobne se mi stal nekolikrat:

a: prosim vas, honem sem prijdte, pokazila se mi tiskarna a ja ten grat musim za 5 donest na dekanat!!!!

b: mate ji zapnutou?

a: aha, prominte...

Chvilemi je to fakt beznadej :(

          Psilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  27. 11. 2001 10:10

Tak pozor, do vcerejsiho dne jsem si myslel totez, proc jsou lidi tak naivni a spusti si prilohu, o ktere nic nevi a uz cely mejl je necim podezrely. Nicnene diky nedostatacne ochrane IE jsem si zaviroval pocitac taky.

A jak se to mohlo stat ?! Uz pri stahnuti nove posty v Outlooku jsem vsiml podezreleho mejlu. Tak jsem si rikal, to bude urcite nejaky vir, najel jsem kurzorem na zpravu s umyslem ji rovnou odstranit, ale ejhle... Po pouhem vybrani zpravy jsem si vsiml, ze se mi neco stustilo na pozati (popup okno) ... A uz jsem vedel, ktera bije ...

Takze netvrdte o lidech, kteri si zaviruji pocitac touhle novou mutaci BadTransu, ze jsou uplni magori....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dasa  |  27. 11. 2001 10:42

Tohle ale snad dovolí jen starší Outlook (popř. bez onoho slavného patche), ne? Netvrdím, že je to ideální(ehm) stav, ale k správné paranoie v prostředí produktu z Microsoftupatří často aktualizovaný antivirový soft a instalování bezpečnostních záplat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  27. 11. 2001 11:36

Antivir mít musíte, to je bez debaty.

Mrzí mě, když se v takovýchto diskuzích dočítám výlevy o tom, jak jsou údajně někteří lidé blbí. Myslím, že to je úplně špatný pohled, který by počítačoví profíci mít neměli. Alespoň určitě ne ti, kteří pro běžné uživatele vyvíjejí software nebo jim poskytují služby.

Ať se nám to líbí nebo ne, to podstatné v životě jsou věci, které s počítači vůbec nesouvisí. A nikdo nemůže být odborníkem na všechno. Lidé by měli být především lidmi a v druhé řadě by měli být odborníky na to, co je podstatou jejich práce. Výpočetní technika by jim měla pomáhat, ale neměla by je nutit učit se nesmysly jako že přípony VBS a JS jsou nebezpečné. To jsou totální hovadiny, věci navíc, které jenom zabírají místo v mozku.

Když otevírám mail, chci se soustředit na to, co obsahuje, ne na to, jak mi může ublížit samotný fakt, že otevírám mail. Pokud mě mailový klient nutí k zapínání takových absurdních mentálních filtrů, je něco špatně - s ním.

To je jako kdybych při lyžování musel pořád myslet na to, že mi každou chvíli upadne lyže. Nebo že lyžuji v minovém poli. Když se maximálně soustředím a vyvaluji bulvy, můžu většinu min na poslední chvíli zahlédnout. Jaký to ale pak je požitek z lyžování?

Bohužel je při tom všem ještě stále větší požitek (a užitek) z užívání Windows než z užívání Linuxu. Unix je fajn, ale bohužel ho vyvinuli mimozemšťané.

Podotýkám, že jsem původně programátor, ale dnes dělám neprogramátorskou práci a tyhle věci mě už prostě unavují. Já chci, aby věci byly jednoduché, směřovaly k cíli.

A víte, co považuji za vůbec nejhrůzostrašnější novinku poslední doby? Systém iDrive v BMW 7. To máte zaručenou zábavu při řízení auta. S mrazením v zádech vyhlížím okamžik, kdy bude při řízení auta potřeba dávat pozor na přípony. (Bude-li nám život milý.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V1kt0r  |  27. 11. 2001 11:52

To ale muze byt zajimava neprogramatorska prace, kdyz se pri ni clovek dostane k BMW 7... Pokud tedy nejste osobni ridic pana s tlustymi zlatymi retezy (material je ovsem duty) a hubenou kockou (material take duty).

RYP, RYP.

Ale jinak nelze nez souhlasit.

No, snad akorat to s Unixem a mimozemstany...Nebude to tim, ze jej vyvinuli lide, kteri psali operacni system, ktery ma fungovat, ne lide, kteri od nekoho koupi zaklad, pak se podivaji za zdrojaky, snazi se jim porozumet a dolepuji co a jak jde? No a ze by uzivatelske rozhrani nemel navrhovat programator, alespon ne sam, to uz je pomerne jasne. Priklady toho vidime na kazdem kroku. Napriklad slavny $oft od PVT pro generovani certifikatu, ktery pocita s tim, ze malinky textovy zdrojovy soubor lezi v KORENOVEM ADRESARI DISKETY A: Coz znamena, ze je jedno, jak banka soubor dostane, operator jej musi nakopirovat na disketu, protoze slavny PVT soft nic jineho nepripusti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  27. 11. 2001 12:45

Hehehe, nejezdím v BMW 7 , ale ve Felicii případně ve Favoritu. To byl jen příklad.

K tomu Unixu ... trošku jsem si rýpl, samozřejmě Unix je báječně navržený systém. A že může mít  rozhraní použitelné normálními lidmi, ukazuje Mac OS X.

Konkrétně jsem si zavzpomínal na vi. Asi čtyřikrát v životě jsem ho velmi dobře naučil a velmi dobře se mi s ním pracovalo. Ale jakmile jsem je měsíc nepoužíval, byl jsem tam, kde předtím - na nule. Nutno začít znovu. Takže vi je pokud jde o mne typická alienská práce.

Vi je samozřejmě skvělý editor pro ty, kdo ho používají. o Emacsu nemluvě. Takže to nejsou špatné, ale naopak dobré produkty, dobře zacílené. Ale ze stejného úhlu pohledu jsou Windows pro svoji cílovou skupinu daleko lepší, než Linux.

Co mě ale dost štve, je, že věci jdou špatným směrem. Internet není stále bezpečnější, ale stále méně bezpečný. To je velmi, velmi špatný trend.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  27. 11. 2001 14:47

Tak to je pravda, pouzivam starsi verzi Outlooku (5.01 ??), a antivirovy software (AVG6.0) jsem aktualizoval naposledy pred 2 mesici. Posledni update AVG z 22.11. uz BadTranse.B rozpozna...  Nemuzu ale viset kazdy den na netu a sjizdet stranky antivirovych produktu a microsoftu a zjistovat, kde se objevily ruzne opravne patche atd. :( ...Ale po vcerejsi zkusenosti jsem samozrejme zase o neco chytrejsi a opatrnejsi :)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  27. 11. 2001 15:59

No, a proč to komplikovat? AVG si to přece je schopné ohlídat samo. Pokud jste on-line, nastavte si kontrolu aktulizací na každý den, pokud se připojujete, stačí si třeba obden během připojení klepnout na ikonku ControlCentra (tray ikona na taskbaru), zvolit záložku "Update Manager" a tam tlačítko "Provést aktualizaci". Tři kliknutí myši a AVG vám už samo řekne, jestli je potřeba aktualizovat nebo ne.
Druhá možnost je nechat si ty informace zasílat mailem, více na http://www.grisoft.cz/html/cs_alert.htm

Co se týče microsoftích patchů, stačí se zaregistrovat pro zasílaní Microsoft Security Bulletinu (tuším že http://www.microsoft.com/security/services/bulletin.asp) a upozornění na nové aktualizace vám budou chodit mailem.

Fakt není nutné půl hodiny prolejzat Net.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Chlup  |  27. 11. 2001 18:15

No nejlepsi, je tak AVG aktualizovat v siti, ktera je cela na NETu... Jaky bude vysledek? Bud se spravce nastve a zakaze grisoft.cz, nebo z nechuti zajisti centralni spravu aktualizace jakehosi AVG  v ramci podnikove site. A vysledek? No nic moc, cervy se siri rychleji a rychleji a jsou lepsi a lepsi a zadny zpomalovac pocitace zvany antivirus Vas proste neuchrani. Je treba se zamyslel a hledat reseni.... ale jinde - zpomalovace pocitacu tou cestou nejsou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  27. 11. 2001 19:13

? Spravce firemni site, ktery ji nezabezpeci proti virum nema na svem miste co delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Chlup  |  27. 11. 2001 19:35

Co je to za zvast? Sice netusim co si predstavujete pod pojmem spravce firemnim site (ja o nem nemluvil - mel jsem namysli spravce firemnich serveru), ale jedno je jiste prilis si nedokazi predstavit jak chcete zabezpecovat sit proti virum (to jako na kazdem switchi budete kazdej paket kontrolovat zda nemuze jit o cast viru ci co?). Mozna myslite stanice v siti - hmmm tak to asi tezko s Windows platformou dokazete.

Muj prispevek smeroval nekam jinam...

Jiz tady padly nektera zajimave smery - zajistit at mail server nepousti maily, kde prilohy obsahuji nebezpecne koncovky - reseni to je takove ne uplne spravne - ale nese dobre ovoce. A dalsi a jeste lepsi je neuzivat stupidni mailove klienty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  28. 11. 2001 07:11

Mate samozrejme pravo povazovat jakykoli nazor za zvast.

Spravce firemnich serveru? To vam zase nerozumim ja. Kazda sprava site musi byt resena komplexne, takze pri jejim planovani je potreba se zamerit na sit jako celek. V pripade opravdu velkych firemnich siti samozrejme muze byt klidne jeden clovek na jeden server + spousta lidi na spravu stanic, ale nekdo musi vymyslet a naplanovat jejich koordinaci a komunikaci.

A co se tyce kontroly paketu - staci kontrolovat vstupni body, tedy firewally a to dvema zpusoby. Za prve e-maily, za druhe data ktera jdou pres proxy servery (pokud beznym uzivatelum umoznite pristup na web primo, vase chyba).

A jak uz jsem psal, u nas je to reseno antiviry na firewallech (linuxy), na postovnim serveru s MS exchange a i na stanicich (antiviry na stanicich se aktualizuji denne po siti).

Vsechny soubory *.exe, *.bat, *.vbs, *.,pif atd., ktere prijdou majlem se automaticky prejmenuji na *.vir

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Chlup  |  28. 11. 2001 09:46

Trochu se omlouvám za svoji původně tvrdší reakci.

Z jisté části s Vámi souhlasím. Ale co jsou to vstupní body? Hodně počítačů má disketové jednotky a CD mechaniky... Pokud je přístup na web a to i přes proxy, tak prostě nemůžete zabránit natažení viru z webu. Stejně tak vám prostě při rychlosti šíření červů nepomohou antiviry (dnes řekněme, že většinou ano, ale bude zdokonalování antivirů stále sledovat rychlost a dokonalost červů?). A jak máte červy v síti (rozuměno na nějaké stanici) tak zjistíte, že vstupní ochrany zaměřené čistě na přísun dat z venku jsou na nic.

Prostě koncepce dnešního PC i při dobré koordinaci lidí na správu stanic Vám nemůže zajistit zabezpečení sítě proti virům. Na druhou stranu situaci můžete do značné míry ovlivnit. Ovšem Vámi uvedený seznam koncovek je však hodně slabí - vir pod kterým je tato diskuze například využívá koncovku src.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Chlup  |  28. 11. 2001 09:49

... přehlédl jsem "atd" u těch koncovek ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  29. 11. 2001 08:39

Jo taky jse si takovy skript do zmaileru udelal. Jakmile najde pripony doc, xls, ... tak hodi do mailu warning, kdyz jde o exe, com, ... tak k nim pripoji .txt. Jenze nepr. aliz cerv se identifikuje jako
Content-type: audio/x-wav a polozku Content-name vubec neobsahuje, takze mne pres skript prosel. Hmm, abych stravil nekolik dnu studovanim RFC, co je a co neni povinna polozka a pritom si vubec nemusim byt jist, ze to co studuji je presne to co co Microshit implementuje. A to nemluvim o tom, ze zasahovat do obsahu mailu neni podle RFC zrovna koser. Tohle bych mel udelat u posty, u webu a ja nevim u ceho vseho, az by ze mne byla chodici bedna co umi nazpamet RFC a stejne by to .... resilo. Nekdo rekne porid si komercni AV ochranu pro mail. Jenze ta je stejne derava jako moje hlava. A staci prvni misinterpretace takove ochrany, ktera dulezity obsah vyhodnoti jako virus a jste tercem utoku co si to vubec dovolujete. Reseni je jednoduche. Vyhodme Windows z okna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Chlup  |  29. 11. 2001 09:45

Zadne txt nepripojovat - zpravu rovnou zahodit a autorovi poslat o tom oznameni at neposila takove prilohy...

Jinak mate pravdu, ze filtrovat soubory na nejake pripony je vec slozitejsi a zel interpretace filtru na mail serveru byva jina nez interpretace na klientovi. Tedy pres filter neco projde, jelikoz vubec nepoznal, ze jde o prilohu, ale klient ji tam pak vidi. Pokud jde neuvadeni Content-name - tak tady jiz je filtry na proste jmeno souboru selhavaji. Oni obcas selhavaji i kdyz tam Content-name je, ale s diakritikou. Ano souhlas - ono nepomuze ani dokonala znalost RFC - jelikoz jak jsem jiz psal klienti si ji stejne vykladaji po svem.

Vyhodme Windows z okna - souhlas, ale hned to udelat nejde a bude to jeste trnita cesta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jejda  |  27. 11. 2001 13:24

to se stane jen tem hlupakum, kteri pouzivaji outlook express s nahledovym oknem - coz je stejna ptakovina jako si vypnout zobrazovani pripon.

Ono zavirovani pocitace opravdu svedci o jistem stupni inteligence bez ohledu na to, kolik mejlu denne se musi cist, protoze bez rozmyslu klikat na prilohy neni opravdu vubec dobry napad a staci tak malo, aby mi doslo, jestli je to vir nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger Krowiak  |  14. 12. 2001 09:38

Xexexe, somarina ako si vypnut zobrazovanie pripon? Snad ste xceli napisat ze rovnaka somarina ako si NEZAPNUT zobrazovanie pripon :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nro  |  27. 11. 2001 13:53

Kdyby jste měl W2000 nebo NT, tak i na jednoduchém Outlook Expressu se Vám nic nestane. Mám to odzkoušeno !!! Jak na "velkém" Outlooku (OL 2000), tak na "malém" Outlooku (OE 5.5).

Schválně jsem testoval OE s náhledovým oknem a virus se sice o něco pokoušel, ale systém nenapadl....

nro

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr_FPL Odehnal  |  27. 11. 2001 13:58

Pozor!

Na verzi Windows nezalezi - podstatna je verze (vcetne SP) Internet Exploreru!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aldy  |  27. 11. 2001 15:38

A jaké verze jsou tedy nebezpečné? Jen verze OE 5.1 a 5.5?

Nebo se to týká i starších?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  27. 11. 2001 16:53

Když se mi to stalo (ale to už je dlouho), měl jsem Win 2000.

Nepamatuji se, že bych v posledních letech někdy pracoval na nějakých jiných Windows, než NT nebo 2K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  27. 11. 2001 06:57

Tak jsem se konecne dozvedel, co je to PIF (ze slovniku zive).
Dotedka jsem si myslel, ze je to format obrazku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Vozka  |  27. 11. 2001 09:58

To vysvětlení v tom slovníku bylo zřejmě vytvořeno ještě před uvedením Windows 95, protože zmiňuje pouze Win 3.x a soubor samozřejmě nechybí ani v dalších verzích Windows.

"Malý soubor vyskytující se ve Window 3.x, který obsahuje informace o tom, jak budou pracovat ne-windowsové aplikace."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ya  |  10. 12. 2001 11:54

a co to teda je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unix Daemon  |  27. 11. 2001 03:17

Ked sme uz pri tych cervickoch a genialnych produktoch Mrkvosoftu, tu mate este nieco, co sa redaktorom zive.cz mozno este nedostalo do usi. Mozno o tom za par dni napisu pekny clanok... Hlavne pre tych, co sa modlia k (de)Billovi Gatesovi kazdy vecer pred spanim, nezabudnite si stiahnut najnovsie zaplaty!!! A nevetrajte sa po nete s produktami, ktore postradaju odolnost. The world is tough out there...
P.S. Tu je ten clanok:
MS SQL Rulezzz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
UK  |  27. 11. 2001 10:01

S tym SQL Serverom nemas celkom pravdu. Ak Admin necha najdolezitejsie konto databazy bez hesla, tak nie je problem v serveri, ale v Adminovi. Treba vymenit Admina, nie databazu! Keby si skusil ist IPcku za IPckou na porte 3306 (mysql) s menom root a bez hesla, mozno by si sa divil, kolko serverov by Ti odpovedalo "ready". A okrem toho, keby si poznal SQL Server, tak by si vedel, ze SQL Server je stavany tak, aby bezal na masine oddelenej od webservera...

UK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unix Daemon  |  27. 11. 2001 11:09

Ved hej, kto by si uz daval SQL server na ten isty stroj s IIS? Hadam len samovrah.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lamer  |  27. 11. 2001 10:11

...a ak bezi mssql na jednom stroji s iis, vacsinou vobec nema povoleny pristup cez 1433, ale len cez pipes na lokali(y?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jejda  |  27. 11. 2001 13:18

jsi fakt ubozak, ktery dela ostudu unixovemu svetu jako velka vetsina linuxovych uzivatelu - fakt se tesim, az linux (to je ten odpad, co se dava zadarmo a stejne ho nikdo nechce, proc asi) bude pouzivat 97% uzivatelu a zacne se mluvit nahlas taky o jeho chybach, kterych je opravdu pozehnane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unix Daemon  |  27. 11. 2001 16:12

Este raz, pre vsetkych pomalsie chapajucich ako aj pre vsetkych tych obmedzencov, ktori si myslia, ze ked nie som Windozovy uzivatel, automaticky som Linuxovy uzivatel.... NIE SOM Linuxovy uzivatel a NEPOUZIVAM Linux!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  29. 11. 2001 12:12

Ja ho chci a zadarmo  Kde bude chyba?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor